Ja. Det var bara det jag ville säga.
/H
lördag 17 december 2011
fredag 16 december 2011
ett irländskt perspektiv på snö
När ens irländska kompis exalterat skriker "SNÖ! ÄNTLIGEN SNÖ!" och pekar ut genom fönstret och man springer dit, kikar ut och allt man ser är lite frost, hur bör man reagera? Själv slets jag mellan irritation över det falska alarmet samt vemod. För visst är det väl sorgligt att irländare är så svältfödda på vintervyer att de inte kan skilja på snö och frost?
/H
/H
rävrapport
Jag förstår att ni alla väntat med spänning på en uppföljare till mitt rävmöte för några veckor sedan. Igår möttes vi igen! Jag och Mr Fox. Det blev tyvärr inte så mycket mer än ett hej för vi hade båda bråttom åt olika håll.
Skyndade bort till Scholars (den mysiga campuspuben, icke att förväxla med Stables aka stammispuben) och förklarade för min kompis att "förlåt att jag är sen, jag träffade en räv". Fick svaret "så trevligt!". Kände en plötslig tacksamhet över att jag hänger med människor som förstår mig och mina märkliga nycker (som tillexempel att försöka konversera med rävar) och skålade i terminens sista Limericköl.
/H
Skyndade bort till Scholars (den mysiga campuspuben, icke att förväxla med Stables aka stammispuben) och förklarade för min kompis att "förlåt att jag är sen, jag träffade en räv". Fick svaret "så trevligt!". Kände en plötslig tacksamhet över att jag hänger med människor som förstår mig och mina märkliga nycker (som tillexempel att försöka konversera med rävar) och skålade i terminens sista Limericköl.
/H
ålderregression
Min Don't-Stop-the-Party-tischa får mig att känna mig som blott sexton år igen (fastän jag fick den förra året på Heinekens give-away-party i Nice).
Det faktum att jag lämnar kanterna kvar på rostmackan får mig att känna mig som om jag vore fem.
Men om det inte finns någon ost kvar på kanterna then what's the effing point med att knapra i sig snustorra brödrester?!

/L, kan snart inte skjuta upp på packningen mer
Det faktum att jag lämnar kanterna kvar på rostmackan får mig att känna mig som om jag vore fem.
Men om det inte finns någon ost kvar på kanterna then what's the effing point med att knapra i sig snustorra brödrester?!

/L, kan snart inte skjuta upp på packningen mer
jag är FÖRBANNAD
Denna vecka hade jag tre fester inplanerade. Jag har skippat två av tre due to plugg och packning. Nu har jag ju varken pluggat eller packat, eftersom Musikhjälpen och göra flätor i håret är sjukt mycket intressantare.
Via ett snedsteg, en plié och en långsökt parallell förstår du alltså att jag chillar hemmakväll idag också. Tänkte hänga med min (enligt H*) look-a-like Martin Emtenäs och klickar in på SVT Play. OCH SÅ HAR DOM SPÄRRAT ALLA AVSNITT AV MITT I NATUREN UTANFÖR SVERIGES GRÄNSER?!
ÅRETS TITTARFILM SKULLE JU KORAS IDAG!

/L AKA arg licensbetalare. betalar jag licens? skattar jag överhuvudtaget på något förutom fonder? arg vän av ordning, kan vi kalla mig. sådärja.
*OBS, ej skämt! syr min hävdar att om hon ser en bild på martin emtenäs så tror hon först att det är jag.
Via ett snedsteg, en plié och en långsökt parallell förstår du alltså att jag chillar hemmakväll idag också. Tänkte hänga med min (enligt H*) look-a-like Martin Emtenäs och klickar in på SVT Play. OCH SÅ HAR DOM SPÄRRAT ALLA AVSNITT AV MITT I NATUREN UTANFÖR SVERIGES GRÄNSER?!
ÅRETS TITTARFILM SKULLE JU KORAS IDAG!
/L AKA arg licensbetalare. betalar jag licens? skattar jag överhuvudtaget på något förutom fonder? arg vän av ordning, kan vi kalla mig. sådärja.
*OBS, ej skämt! syr min hävdar att om hon ser en bild på martin emtenäs så tror hon först att det är jag.
torsdag 15 december 2011
juligt värre
S's feber är borta och hon känner sig frisk nog att hänga på vår miniweekend i Dublin innan flygresan blir av - episkt! Firade detta faktum med lunch på River Café.
Grönsakspajspizzagrejen lämnade ganska mycket att önska, men till maten fick man ett litet glas glögg, en mini-mince pie och en smällare!
I smällarna låg neonfärgade (possibly radioaktiva) plastdjur, små papperlappar med skämt och till och med en kungakrona i papper.
Varför finns inte denna tradition i Sverige? Lekte med min neongröna plastgroda iförd en ytterst prasslig kungakrona LIKE A BOSS.

/L
Grönsakspajspizzagrejen lämnade ganska mycket att önska, men till maten fick man ett litet glas glögg, en mini-mince pie och en smällare!
I smällarna låg neonfärgade (possibly radioaktiva) plastdjur, små papperlappar med skämt och till och med en kungakrona i papper.
Varför finns inte denna tradition i Sverige? Lekte med min neongröna plastgroda iförd en ytterst prasslig kungakrona LIKE A BOSS.

/L
onsdag 14 december 2011
ynka tre euro
screencap
märklig onsdagslista
Väldigt oklart tema idag. Men lite lustigt ändå?
Topp tre episka klassiker med ordet "hey" i titeln:
1. Hey Jude - Beatles
Krävs ingen längre kommentar för att förklara varför denna är så episk. Kan däremot tillägga att låten egentligen vart tänkt att heta Hey Jules, visste du det eller? Det gjorde du säkert. Alltså det är samma did-you-know-faktor som typ "man kan inte slicka sig själv på armbågen".
2. Hey Joe - Jimi Hendrix
Egentligen så har ju inte Hendrix gjort låten (kudos till den som vet vem som har gjort den) men denna version toppar mycket. Lägger en speciell känsla till vilket sammanhang, YouTube-klipp eller väder som helst.
3. Hey - Pixies
Helvetes jävla håååååne* vad bra den låten är! Så mycket gitarrångest och osammanhängade meningar att man inte kan göra annat att älska den. Att den helt plötsligt har blivit ett signum för Barney-heart-Robin** är bara en bonus. Alla vägar som äldre musik hittar till vår samtid är bra vägar!
/L
*för dig som har sett true blood säsong fyra makes this more sense
**himym, säsong sju
Topp tre episka klassiker med ordet "hey" i titeln:
1. Hey Jude - Beatles
Krävs ingen längre kommentar för att förklara varför denna är så episk. Kan däremot tillägga att låten egentligen vart tänkt att heta Hey Jules, visste du det eller? Det gjorde du säkert. Alltså det är samma did-you-know-faktor som typ "man kan inte slicka sig själv på armbågen".
2. Hey Joe - Jimi Hendrix
Egentligen så har ju inte Hendrix gjort låten (kudos till den som vet vem som har gjort den) men denna version toppar mycket. Lägger en speciell känsla till vilket sammanhang, YouTube-klipp eller väder som helst.
3. Hey - Pixies
Helvetes jävla håååååne* vad bra den låten är! Så mycket gitarrångest och osammanhängade meningar att man inte kan göra annat att älska den. Att den helt plötsligt har blivit ett signum för Barney-heart-Robin** är bara en bonus. Alla vägar som äldre musik hittar till vår samtid är bra vägar!
/L
*för dig som har sett true blood säsong fyra makes this more sense
**himym, säsong sju
tisdag 13 december 2011
c-uppsatshelvete
Nu har jag varit vaken i fyrtionio timmar och fortfarande inte kommit igång med uppsatsen! Eller jo, jag har raderat fem meningar och skrivit en.
Problemet är att det står i våra guidelines att uppsatsen bör vara mellan 6000-8000 ord. Och mitt lilla worddokument säger att jag skrivit 5 158 ord. Så varje gång jag öppnar dokumentet blir jag så nöjd över det att jag börjar läsa bloggar istället.
/H
Problemet är att det står i våra guidelines att uppsatsen bör vara mellan 6000-8000 ord. Och mitt lilla worddokument säger att jag skrivit 5 158 ord. Så varje gång jag öppnar dokumentet blir jag så nöjd över det att jag börjar läsa bloggar istället.
/H
är det dethär man kallar julstress
På något jävla vänster har jag redan hunnit inhandla alla julklappar, med undantag för lite bonuspresenter som ska bringas hem från den gröna ön. Är därmed helt förberedd för julens ingång. Låt den komma bara.
ELLER INTE?!?!??!
Helvetes helskottas snöskoters fanskap vad saker måste göras! Kommer till Svea Rike den nittonde och har därmed FEM FUDGING DAGAR till julafton.
På denna korta tid måste det göras knäck, ischoklad, lussebullar, marsipangodis, löjromscheesecake och julpyntade apelsiner med-tamigfan-mera.
PLUS att jag måste slå in alla julklappar, hitta långkalsonger, göra en snölykta (förutsett att det finns snö dårå, annars är det ju jättesvårt) och ta reda på samt byta klappar med mina två bästaste vänner.
Hjärtklappning. Pepparkakshjärteklappning!


såhär klibbigt och trevligt ska det vara. episkt att jag lyckas göra typ nitto procent av smeten helt ok och resterande procent blir totalt katastrofala.
/L
ELLER INTE?!?!??!
Helvetes helskottas snöskoters fanskap vad saker måste göras! Kommer till Svea Rike den nittonde och har därmed FEM FUDGING DAGAR till julafton.
På denna korta tid måste det göras knäck, ischoklad, lussebullar, marsipangodis, löjromscheesecake och julpyntade apelsiner med-tamigfan-mera.
PLUS att jag måste slå in alla julklappar, hitta långkalsonger, göra en snölykta (förutsett att det finns snö dårå, annars är det ju jättesvårt) och ta reda på samt byta klappar med mina två bästaste vänner.
Hjärtklappning. Pepparkakshjärteklappning!
såhär klibbigt och trevligt ska det vara. episkt att jag lyckas göra typ nitto procent av smeten helt ok och resterande procent blir totalt katastrofala.
/L
hagel!
check and check
Hostel bokat och bussbiljett betalad. En halv helg i Dublin får vi på köpet också, inte illa!
/L
/L
måndag 12 december 2011
en vecka kvar
Snart sitter vi på flyget Dublin-Kastrup-Arlanda! Förutom det uppenbara (typ ge päronen en miljon kramar och inspektera dammstatusen i mitt gamla rum) så är här en liten lista på topp tre saker jag ska göra DIREKT när jag kommit hem.
1. Prutta Tassa på magen
Har längtat hela hösten efter att få köra in näsan i hennes lilla rosa mage och blåsa loss. Hunden är icke särskilt road av detta men det är MYSFAKTOR TRETUSEN!
2. Spela gitarr
Hur kissnödig eller megatörstig jag än må vara så kommer gitarren före andra kroppsliga behov. Fruktar att jag glömt typ allt men plinka lite ska jag väl ändå kunna göra.
3. Blåsa på stereon
Efter månader med halvkassa hörlurar och minihögtalare ska jag äntligen få maxa volymen och innerligt lyssna på musik. Något som kräver riktigt bra ljud, typ valfri Bob eller Portishead.
/L
1. Prutta Tassa på magen
Har längtat hela hösten efter att få köra in näsan i hennes lilla rosa mage och blåsa loss. Hunden är icke särskilt road av detta men det är MYSFAKTOR TRETUSEN!
2. Spela gitarr
Hur kissnödig eller megatörstig jag än må vara så kommer gitarren före andra kroppsliga behov. Fruktar att jag glömt typ allt men plinka lite ska jag väl ändå kunna göra.
3. Blåsa på stereon
Efter månader med halvkassa hörlurar och minihögtalare ska jag äntligen få maxa volymen och innerligt lyssna på musik. Något som kräver riktigt bra ljud, typ valfri Bob eller Portishead.
/L
inatt jag drömde
Märklig morgon. Osten tog slut igår så vi bestämde oss för att gå upp i krokarna runt nio och köpa ny. Sagt och gjort, jag stampade in i H's rum krokarna runt nio. H var inte imponerad och sa att jag skulle gå och lägga mig igen tills hon ville gå upp.
Under den korta tiden när H vaknade sig* och jag snarkade vidare hann jag drömma om
1) att jag gick på senior-vattengympa i knallgrön dykardräkt
2) att jag promenerade längs en milslång brygga i Kalmar (kan ha varit Grekland eller Mariefred också, bryggmässigt misstänker jag att det inte är någon större skillnad)
3) att jag skaffade barn (som förövrigt var väldigt lika Ketchupmammans barn) med en man som visade sig vara den perfekta kombinationen av Xander Harris, Spike, Alexander Skarsgård och Barney Stinson.
Lite tufft att vakna ifrån en sån dröm.
Nu; clementiner, yoghurtjakt åt Sara och eventuellt en liten stadstripp.
/L
*mitt nya favoritverb
Under den korta tiden när H vaknade sig* och jag snarkade vidare hann jag drömma om
1) att jag gick på senior-vattengympa i knallgrön dykardräkt
2) att jag promenerade längs en milslång brygga i Kalmar (kan ha varit Grekland eller Mariefred också, bryggmässigt misstänker jag att det inte är någon större skillnad)
3) att jag skaffade barn (som förövrigt var väldigt lika Ketchupmammans barn) med en man som visade sig vara den perfekta kombinationen av Xander Harris, Spike, Alexander Skarsgård och Barney Stinson.
Lite tufft att vakna ifrån en sån dröm.
Nu; clementiner, yoghurtjakt åt Sara och eventuellt en liten stadstripp.
/L
*mitt nya favoritverb
söndag 11 december 2011
två bilder från fånen
Två pix från mobilkameran.
Den ena från en episkt mysig delikatessbutik i Galway där dom hade sjuka mängder märkliga chokladsorter, bland annat Guinnesssmak (klassikern), lime zest and black pepper, gin & tonic, chili & rosépeppar och Irish coffee. Varför välja?
Den andra är etttusentrehundrafemtiofem cent i minimynt. H och jag har samlat skitmynten (1 c, 2 c, 5 c) i en pengaburk under hela hösten och tänker nu fördela dom i sparbössor runtom Limerick, så där lagom till jul. Det var ett litet helvete att räkna dom så jag hoppas att dom går till jävligt välgörande ändamål.

Den ena från en episkt mysig delikatessbutik i Galway där dom hade sjuka mängder märkliga chokladsorter, bland annat Guinnesssmak (klassikern), lime zest and black pepper, gin & tonic, chili & rosépeppar och Irish coffee. Varför välja?
Den andra är etttusentrehundrafemtiofem cent i minimynt. H och jag har samlat skitmynten (1 c, 2 c, 5 c) i en pengaburk under hela hösten och tänker nu fördela dom i sparbössor runtom Limerick, så där lagom till jul. Det var ett litet helvete att räkna dom så jag hoppas att dom går till jävligt välgörande ändamål.

mind over body
H påpekar att det ser ut som jag har feber. Genom att titta på mina ögon. Jag ställer mig frågvis till denna analys men systern säger - och jag citerar - att DET ÄR SÅ.
Jag tänker inte erkänna mig sjuk. Jag har haft min förbannade dos av förkylningar och är väl medveten om att jag kommer att få ännu än i och med luftbytet Irland - Sverige.
Så är det. Jag vägrar (er-)känna mig febrig. JAG ÄR COOL SOM EN JÄVLA FILBUNKE.
/L, running out of options
Jag tänker inte erkänna mig sjuk. Jag har haft min förbannade dos av förkylningar och är väl medveten om att jag kommer att få ännu än i och med luftbytet Irland - Sverige.
Så är det. Jag vägrar (er-)känna mig febrig. JAG ÄR COOL SOM EN JÄVLA FILBUNKE.
/L, running out of options
om katten själv får välja
Jag valde båda!
Morotskaka, chips och Notting Hill* startade kvällen, sen satte jag lockar i håret och en ölburk i handväskan och drog vidare på en liten julfest. Där väntade mängder av snacksrester och Singstar - jag lyckades faktiskt slå den erkände ABBA-mästaren med en mycket högljudd version av Mamma Mia!
Idag trasslar vi med uppsatser. Först ska jag bara höja blodtrycket lite; dags att kolla på Kvällsöppet.
/L
*fun trivia läst i ett resemagasin på arlanda, denna stadsdel kallades förut knottynghull
Morotskaka, chips och Notting Hill* startade kvällen, sen satte jag lockar i håret och en ölburk i handväskan och drog vidare på en liten julfest. Där väntade mängder av snacksrester och Singstar - jag lyckades faktiskt slå den erkände ABBA-mästaren med en mycket högljudd version av Mamma Mia!
Idag trasslar vi med uppsatser. Först ska jag bara höja blodtrycket lite; dags att kolla på Kvällsöppet.
/L
*fun trivia läst i ett resemagasin på arlanda, denna stadsdel kallades förut knottynghull
lördag 10 december 2011
å ena sidan
Plan för kväll börjar hursomhaver med middag, med eller utan vitlök beroende på om jag följer plan ett eller två ikväll.
1. Kort promenad till Spar* och inhandla allt som innehåller socker, fett och salt. Det vill säga choklad, cupcakes, caramel popcorn och chips (en jävla massa saker på C nu när jag tänker efter). Bygga ett bo av diverse täcken och kuddar i H's dubbelsäng och kolla på Twin Peaks.
2. Kort promenad till Spar och köpa en flaska vin** och fortsätta vidare till min fransman och en julfest i ett studentområde fem minuter här ifrån. Jag misstänker att Singstar och julhattar är inkluderade.
Behöver det ena utesluta det andra?
/L
*alltså det är en slags kiosk/snabbköp, inte någon märklig bank, för dig som undrade. varför du nu skulle göra det. ehm.
**detta är alltså butiken som säljer häftstift, christmas pudding och har ett sortiment på cirkus fyrtio olika sorters choklad men öl, det säljer dom inte.
1. Kort promenad till Spar* och inhandla allt som innehåller socker, fett och salt. Det vill säga choklad, cupcakes, caramel popcorn och chips (en jävla massa saker på C nu när jag tänker efter). Bygga ett bo av diverse täcken och kuddar i H's dubbelsäng och kolla på Twin Peaks.
2. Kort promenad till Spar och köpa en flaska vin** och fortsätta vidare till min fransman och en julfest i ett studentområde fem minuter här ifrån. Jag misstänker att Singstar och julhattar är inkluderade.
Behöver det ena utesluta det andra?
/L
*alltså det är en slags kiosk/snabbköp, inte någon märklig bank, för dig som undrade. varför du nu skulle göra det. ehm.
**detta är alltså butiken som säljer häftstift, christmas pudding och har ett sortiment på cirkus fyrtio olika sorters choklad men öl, det säljer dom inte.
skit som händer
S har fått sig en släng av halsfluss så det blir ingen middag ikväll. Trist, men vi har ju dryga veckan kvar här i Limerick så vi får la planera in det någon annan dag.
Men, bara för att ett event stryks från schemat betyder det inte att det inte är späckat. Idag ska vi försöka boka bussbiljetter till Dublin (vi flyger därifrån), hitta ett hostel i Dublin, fila lite på uppsatserna och eventuellt gå på någon form av julfest.
Högst på listan står dock borsta tänderna. Vi börjar där. Man ska ju inte överanstränga sig.
/L
Men, bara för att ett event stryks från schemat betyder det inte att det inte är späckat. Idag ska vi försöka boka bussbiljetter till Dublin (vi flyger därifrån), hitta ett hostel i Dublin, fila lite på uppsatserna och eventuellt gå på någon form av julfest.
Högst på listan står dock borsta tänderna. Vi börjar där. Man ska ju inte överanstränga sig.
/L
fredag 9 december 2011
så är det
Ibland blir dagarna lite märkliga.
Man sitter på en buss till Galway, julklappsshopping och allmänt mys men så ringer det i telefonen och på andra sidan linjen hör man att lilla mormor somnade in inatt.
Vad är det meningen att man ska göra? Vad ska man säga?
Vi strosade i solen. Lyssnade på julsånger. Funderade extra noga på en julklapp till morfar. Drack varm choklad och åt världens godaste lasagne. Man kanske inte får säga vad som helst när någon så nära gått bort men i överlag har det varit en mycket bra dag.
Lillaste mormor. Självutnämnd stormästare på bandy och rutinerad hallonplockare. Och så hade hon världens vitaste och finaste hår.
/L
Man sitter på en buss till Galway, julklappsshopping och allmänt mys men så ringer det i telefonen och på andra sidan linjen hör man att lilla mormor somnade in inatt.
Vad är det meningen att man ska göra? Vad ska man säga?
Vi strosade i solen. Lyssnade på julsånger. Funderade extra noga på en julklapp till morfar. Drack varm choklad och åt världens godaste lasagne. Man kanske inte får säga vad som helst när någon så nära gått bort men i överlag har det varit en mycket bra dag.
Lillaste mormor. Självutnämnd stormästare på bandy och rutinerad hallonplockare. Och så hade hon världens vitaste och finaste hår.
/L
torsdag 8 december 2011
uppdatering i punktform istället för onsdagslista
1. Stormen blåste liksom förbi. Nu är vädret helt okej igen - trodde att vi hade lärt oss något efter ett par månader på ön där the inevitable never happens and the unexpected constantly occurs.
2. Hyresvärden erkände sitt misstag (pun intended) och ska hämta rätt katt. Gammal rumskompis tog på sig ansvaret att överlämna Mamma Katt och ska hålla mig uppdaterad.
3. Jag funderar på om stekt äpple och bacon är en bra kombination. Hur gå till väga, liksom? Ska det vara sött eller salt? Kan man ha kanel på?
/L
2. Hyresvärden erkände sitt misstag (pun intended) och ska hämta rätt katt. Gammal rumskompis tog på sig ansvaret att överlämna Mamma Katt och ska hålla mig uppdaterad.
3. Jag funderar på om stekt äpple och bacon är en bra kombination. Hur gå till väga, liksom? Ska det vara sött eller salt? Kan man ha kanel på?
/L
det bidde inte så
Det var tanken att vi skulle åka till Galway idag.
Tanken var att vi skulle gå upp jättejättejättetidigt.
Det var liksom tanken att vi skulle julklappshandla på alla små mysiga marknader.
Det var, how ever, inte alls tanken att det skulle vara en smärre storm idag och det var heller inte tanken att S's hals skulle börja bråka.
Men så blev det! Inget Galway idag, det får vänta tills imorgon när vädret har lugnat ner sig. Uppe tidigt är vi i alla fall, chanser att somna om är bortblåsta. Bortblåsta med en magnifik jävla storm.
Imorgon; nytt försök!
/L
ps. ursäkta min syster, hon läser den fabulösa bloggen onekligen och har fått flipp på att skriva fjortisstjärnor (*) på allt
Tanken var att vi skulle gå upp jättejättejättetidigt.
Det var liksom tanken att vi skulle julklappshandla på alla små mysiga marknader.
Det var, how ever, inte alls tanken att det skulle vara en smärre storm idag och det var heller inte tanken att S's hals skulle börja bråka.
Men så blev det! Inget Galway idag, det får vänta tills imorgon när vädret har lugnat ner sig. Uppe tidigt är vi i alla fall, chanser att somna om är bortblåsta. Bortblåsta med en magnifik jävla storm.
Imorgon; nytt försök!
/L
ps. ursäkta min syster, hon läser den fabulösa bloggen onekligen och har fått flipp på att skriva fjortisstjärnor (*) på allt
onsdag 7 december 2011
gårdagens irländska anekdot
Igår irrade vi som sagt på campus i jakt på en pluggplats. Rätt som det var sprang vi på en vaktmästare.
Han: Are ye looking for something, girls?
Jag: Well yeah, somewhere to sit and study..
Han (lutar sig närmare och väser konspiratoriskt): Oh! I see! You're looking for a place... TO HIDE!!!
Sen guidade han oss till ett tomt klassrum där vi kunde plugga och gömma oss så mycket vi ville. Han lät oss till och med gå igenom förbjudna korridorer*. Lite Hogwarts på hela händelsen! Fast Filch går väl aldrig klädd i mörkgrön kostym?
/H
*avspärrade pga tentor, det sitter stora arga röda skyltar överallt
Han: Are ye looking for something, girls?
Jag: Well yeah, somewhere to sit and study..
Han (lutar sig närmare och väser konspiratoriskt): Oh! I see! You're looking for a place... TO HIDE!!!
Sen guidade han oss till ett tomt klassrum där vi kunde plugga och gömma oss så mycket vi ville. Han lät oss till och med gå igenom förbjudna korridorer*. Lite Hogwarts på hela händelsen! Fast Filch går väl aldrig klädd i mörkgrön kostym?
/H
*avspärrade pga tentor, det sitter stora arga röda skyltar överallt
kvällens irländska anekdot
Lisi och jag tog en liten kvällspromenad i godan ro. Plötsligt dyker en random man upp från ingenstans i en (sin? får man väl anta) trädgård.
Random man: Girls! Swedish girls, yeah?
Vi: *himlar med ögonen*
Jag: *inser att random-mannen är den snälla taxichauffören som hjälpte oss med våra en miljon kilo packning när vi flyttade häromveckan*
Jag: HEJ!
Lisi väser argt: Vadfangööördu, kom så GÅR vi.
Random man: Hur är läget? Trivs ni bra här i området?
Jag: *svarar artigt*
Lisi: *blänger fortfarande misstänksamt*
Lisi: *känner äntligen igen randommannen*
Lisi: *rodnar*
Random man: *skrattar åt Lisi*
/H
Random man: Girls! Swedish girls, yeah?
Vi: *himlar med ögonen*
Jag: *inser att random-mannen är den snälla taxichauffören som hjälpte oss med våra en miljon kilo packning när vi flyttade häromveckan*
Jag: HEJ!
Lisi väser argt: Vadfangööördu, kom så GÅR vi.
Random man: Hur är läget? Trivs ni bra här i området?
Jag: *svarar artigt*
Lisi: *blänger fortfarande misstänksamt*
Lisi: *känner äntligen igen randommannen*
Lisi: *rodnar*
Random man: *skrattar åt Lisi*
/H
ett av femtielva skäl att älska min lillasyster
Fick sms nyss. "Kom hit jag har fest! Bring din signifikanta utter".
/H
PS. Hon sitter alltså i rummet bredvid.
/H
PS. Hon sitter alltså i rummet bredvid.
nu kör vi igen
fantastic mr fox
Jag har träffat honom!!! Nyss. Jag var på väg hem från en kompis och så bara nämen hej din gamle räv. Fast den såg inte alls gammal ut, den såg faktiskt väldigt pigg och fräsch ut. Magnifik rentav.
Fick för övrigt ett varningens ord av kompisen på vägen dit: Undvik balkongerna på vår sida av huset, mina polare står därute och spyr. För mycket öl? Nix. Bara en liten vem-kan-dricka-fyra-liter-mjölk-på-kortast-tid-tävling. För dom "ville se vad som hände". Frågor på det?
/H
Fick för övrigt ett varningens ord av kompisen på vägen dit: Undvik balkongerna på vår sida av huset, mina polare står därute och spyr. För mycket öl? Nix. Bara en liten vem-kan-dricka-fyra-liter-mjölk-på-kortast-tid-tävling. För dom "ville se vad som hände". Frågor på det?
/H
tisdag 6 december 2011
för räkningens skull
Glömde onsdagslistan förra veckan. Här kommer en liten liten liten ersättning.
Topp tre namn jag skulle ge en klubb:
1. Lokal
Fatta att säga, "ikväll ska jag gå på Lokal" med sin lilla pillerburkshatt.
2. Plankan
Hannahs förslag. Temat på klubben går utan närmare förklaring.
3. På Tå
Du fattar. SÅ EPISKT!
/L
Topp tre namn jag skulle ge en klubb:
1. Lokal
Fatta att säga, "ikväll ska jag gå på Lokal" med sin lilla pillerburkshatt.
2. Plankan
Hannahs förslag. Temat på klubben går utan närmare förklaring.
3. På Tå
Du fattar. SÅ EPISKT!
/L
det tar aldrig slut
Kattastrofen fortsätter.
I förbifarten nämner föredetta rumskompis (M, numera tillika föredetta vän) att hyresvärden (P) kom i fredags och tog hand om Mamma Katt och tre kattungar.
Det visar sig dock vara så att P tog Findus istället för Mamma Katt.
För att förtydliga; M märkte att P tagit fel katt, men M sa inget till mig eller hyresvärden förrns jag startade en konversation på Facebook.
När jag lugnat ner mig ska jag se det tragikomiska i detta. Efter att jag har skrivit sjuttontusen arga mejl, slagit bort dom nyss så bortglömda dagmardrömmarna om misskötta katter och bilden av fem små djurs liv som ställts på ända. OCH MÖRDAT INKOMPETENTA OMOGNA IDIOTISKA FITTNYLLEN TILL RUMSKOMPISAR.
/L
I förbifarten nämner föredetta rumskompis (M, numera tillika föredetta vän) att hyresvärden (P) kom i fredags och tog hand om Mamma Katt och tre kattungar.
Det visar sig dock vara så att P tog Findus istället för Mamma Katt.
För att förtydliga; M märkte att P tagit fel katt, men M sa inget till mig eller hyresvärden förrns jag startade en konversation på Facebook.
När jag lugnat ner mig ska jag se det tragikomiska i detta. Efter att jag har skrivit sjuttontusen arga mejl, slagit bort dom nyss så bortglömda dagmardrömmarna om misskötta katter och bilden av fem små djurs liv som ställts på ända. OCH MÖRDAT INKOMPETENTA OMOGNA IDIOTISKA FITTNYLLEN TILL RUMSKOMPISAR.
/L
and the glory of the lord
Tips på hur man övertalar sin lillasyster att följa med på Händels Messias på söndag mottages gärna. Har redan lockat med att presidenten ska dit*. Hjälpte ej.
/Nostalgisk ex-musikklassare
*obs ej ljug
/Nostalgisk ex-musikklassare
*obs ej ljug
sh-sha-shake it spearizzz
Vi bestämde oss för att göra en rejäl ansträngning och gå upp före elva idag. Anlände till campus cirkus tio-noll-åtta. Hittade fungerade eluttag och sittplats efter ungefär fyrtio minuters aktivt letande i bibliotekets tre våningar, samtliga caféer i main building och övergivna klassrum. Men nu är vi igång!
Försöker att sätta igång med uppgift ett av tre på denna modul. Vad göras? Jag citerar; "Reflektioner om sammanhang som kan bidra till att öka förståelsen för Shakespeare och dramerna i sin tid. Texten får gärna vara skissartad och spekulativ."
Kort och koncist? Ja. Precist? Nej.
fick kakao på min cappucino. utan att ens fråga!
spindelfingerpose förklaras med att jag har gnagt på mitt nagellack. mindre smickrande.
/L
Försöker att sätta igång med uppgift ett av tre på denna modul. Vad göras? Jag citerar; "Reflektioner om sammanhang som kan bidra till att öka förståelsen för Shakespeare och dramerna i sin tid. Texten får gärna vara skissartad och spekulativ."
Kort och koncist? Ja. Precist? Nej.
fick kakao på min cappucino. utan att ens fråga!spindelfingerpose förklaras med att jag har gnagt på mitt nagellack. mindre smickrande.
/L
måndag 5 december 2011
och bakom lucka fem...
...finner vi en liten fallande stjärna! Jag fick äran att öppna Hannahs lilla lucka också. Personligen så tycker jag att det ser ut som en julpimpad penis men H hävdar bestämt att det är en julgransgren.
Hursomhaver; snart käkar vi lunch med S på campus, efter det ska vi tamigfan - peppar-peppar-ta-i-trä, dra-tummen-ur, move-it-move-it-move-it - släpa oss till shoppingcentret för att köpa allt som vi har tänkt att köpa sen vi flyttade in.

såhär mycket får du se av mig idag innan jag klätt på mig och borstat ur mitt sönderfärgade traZZelnyZtan.
/L
Hursomhaver; snart käkar vi lunch med S på campus, efter det ska vi tamigfan - peppar-peppar-ta-i-trä, dra-tummen-ur, move-it-move-it-move-it - släpa oss till shoppingcentret för att köpa allt som vi har tänkt att köpa sen vi flyttade in.

såhär mycket får du se av mig idag innan jag klätt på mig och borstat ur mitt sönderfärgade traZZelnyZtan.
/L
söndag 4 december 2011
lucka nummer fyra
En liten liten liten käpphäst!
Idag så ska jag fortsätta att hänga med mina party pals Romeo, Julia och Hamlet. Fastän merparten av svenskalektionerna i årskurs nio ägnades åt denna trio så behöver jag refresha minnet inför en analys som - utan större förvarning - har deadline om typ en vecka.
Update om katterna; hyresvärden mejlade och sa att Mamma Katt plus kattungarna bor hemma hos honom sedan i fredags, och att hans tioåriga dotter är galen i dom.
Nu jävlar. Grillad macka och te och Shakespeare och förhoppningsvis en regnig promenad till köpcentret för att köpa skitviktiga saker som typ troslådor, clementiner och cupcakes.
/L
Idag så ska jag fortsätta att hänga med mina party pals Romeo, Julia och Hamlet. Fastän merparten av svenskalektionerna i årskurs nio ägnades åt denna trio så behöver jag refresha minnet inför en analys som - utan större förvarning - har deadline om typ en vecka.
Update om katterna; hyresvärden mejlade och sa att Mamma Katt plus kattungarna bor hemma hos honom sedan i fredags, och att hans tioåriga dotter är galen i dom.
Nu jävlar. Grillad macka och te och Shakespeare och förhoppningsvis en regnig promenad till köpcentret för att köpa skitviktiga saker som typ troslådor, clementiner och cupcakes.
/L
lördag 3 december 2011
men okej då
Så gnällig menade jag faktiskt inte att vara. Ville bara understryka att fejder är mycket seglivade hos mig och att jag är väldigt sugen på att komma hem till päronen, Tassaliten, en sjujävla massa mat och gitarren. Det betyder inte att jag inte gillar vår nuvarande vardag; youtubeklipp med gamla goa julkalendrar, litervis med te och uppsatsfinuleri.
Men man får ju faktiskt klaga lite. Kände mig lite seg och frusen så jag planerade att ta en lång varm dusch. Halvvägs igenom slutar duschen att funka. ISKALLT kan inte nog förklara vad jag kände. Jag hann i alla fall schamponera håret (dock utan balsam så jag stålsätter mig för elektriskt hår DELUXE)!
Försöker nu att värma mig efter denna horribla händelse. Flanellskjorta, vinterjacka, handduksturban och Mamma är Bäst-strumpor. Förvånansvärt mysigt!

/L
Men man får ju faktiskt klaga lite. Kände mig lite seg och frusen så jag planerade att ta en lång varm dusch. Halvvägs igenom slutar duschen att funka. ISKALLT kan inte nog förklara vad jag kände. Jag hann i alla fall schamponera håret (dock utan balsam så jag stålsätter mig för elektriskt hår DELUXE)!
Försöker nu att värma mig efter denna horribla händelse. Flanellskjorta, vinterjacka, handduksturban och Mamma är Bäst-strumpor. Förvånansvärt mysigt!

/L
bjällerklang!
Lillasyster blev lite väl gnällspikig där tycker jag. Förutom kattastrofer och någon sorts lokal polarkyla inomhus så har vi det finfint. Vi har ju te och doftljus och Sunes Jul!
/H
/H
i beg to differ
Alltså helt bortglömd är ju inte kattastrofen. Är fortfarande förbenat förbannad över att ha blivit orättvist behandlad, och har smärre dagmardrömmar om vart kissekatterna är och hur dom mår (skänk en tanke eller håll några tummar för dom, är du snäll).
Men vi dränkte våra sorger i chips, öl och en vanlig hederlig svensk förfest igår. Idag ska vi dränka sorgerna i skaldjurspasta* och eventuellt lite mer snacks.
Till helgens hektiska start kan vi även addera att irländskorna stack och råkade stänga av värmen, att mina raggsockor är dyngsura, samt att det fanns spår av bacon i mackgrillen imorse.
Sexton dagar kvar till hemfärd. Känns väldigt OK just nu.
/L
*fusilli med räkor låter så oglamoröst
Men vi dränkte våra sorger i chips, öl och en vanlig hederlig svensk förfest igår. Idag ska vi dränka sorgerna i skaldjurspasta* och eventuellt lite mer snacks.
Till helgens hektiska start kan vi även addera att irländskorna stack och råkade stänga av värmen, att mina raggsockor är dyngsura, samt att det fanns spår av bacon i mackgrillen imorse.
Sexton dagar kvar till hemfärd. Känns väldigt OK just nu.
/L
*fusilli med räkor låter så oglamoröst
fredag 2 december 2011
åter till peppen
Gårdagens kattastrof (höhö) är nu glömd. Nu gäller kombinerad helg- och julpepp för hela slanten. Ikväll blir det hamburgare, mini-förfest och Stableshäng.
Sen finns det ju inget som piggar upp så mycket som inrikesnyheter. Bocken brann! Igen. "Ett annat år då bocken, som också har hamnat i Guinness rekordbok, blev rejält omskriven var 2001. Då satte en 51-årig amerikansk turist eld på den. Han fick senare en månads fängelse och dömdes till 100 000 kronor i skadestånd. Mannen försvarade sig med att han trott sig ha deltagit i en laglig folklig tradition."
/H
Sen finns det ju inget som piggar upp så mycket som inrikesnyheter. Bocken brann! Igen. "Ett annat år då bocken, som också har hamnat i Guinness rekordbok, blev rejält omskriven var 2001. Då satte en 51-årig amerikansk turist eld på den. Han fick senare en månads fängelse och dömdes till 100 000 kronor i skadestånd. Mannen försvarade sig med att han trott sig ha deltagit i en laglig folklig tradition."
/H
torsdag 1 december 2011
and god said "backstab thy flatmate"
Ni vet hur det är. Man tillbringar tre månader tillsammans med sex så-kallade vuxna människor som inte vet hur man tar ut sopor och som på fullt allvar anser att hyresvärden borde rycka in när de förstör kastruller genom att bränna vid sin mat. Såna där som förväntar sig att toapapper ska dyka upp i badrummet av sig självt. Men man städar upp efter dom i köket och i badrummen. Försöker att ha överseende med dom och med möglet och med det faktum att hyresvärden ibland glömmer att betala elräkningen i tid. Man försöker se det positiva i att behöva koka vatten för att kunna diska eftersom hyresvärden inte brytt sig om att fixa varmvatten till undervåningen.
Och så bor där en katt! Förstås. Den verkar ha bott där sen urminnes tider och en kille köper mat till den varje vecka. Plötsligt dumpar katten tre små kattungar i vardagsrummet. Och man tänker "hjälp! vad ska vi göra! gud vad söta de är! hjälp hjälp!" men alla flatmates är överens om att dethär löser vi, dehär små liven ska vi ta hand om.
Ni vet dendär känslan när man sen flyttar ut och det första som händer är att man blir utskälld av hyresvärden? För att de andra bestämt sig för att allt kattrelaterat är ditt fel? Ni vet den känslan?
/Ledsen H
Och så bor där en katt! Förstås. Den verkar ha bott där sen urminnes tider och en kille köper mat till den varje vecka. Plötsligt dumpar katten tre små kattungar i vardagsrummet. Och man tänker "hjälp! vad ska vi göra! gud vad söta de är! hjälp hjälp!" men alla flatmates är överens om att dethär löser vi, dehär små liven ska vi ta hand om.
Ni vet dendär känslan när man sen flyttar ut och det första som händer är att man blir utskälld av hyresvärden? För att de andra bestämt sig för att allt kattrelaterat är ditt fel? Ni vet den känslan?
/Ledsen H
TACK SÅ JÄVLA FÖRBANNAT MYCKET
Hur det nu är möjligt så lyckas vår hyresvärd förstöra kvällen. Vår förra hyresvärd. Det förbenade jävla satans fittidiotiska klantarslet som inte kan sköta någonting.
Nu har han bestämt att katterna ska ut. Bara så där. Smsar och frågar "vilket katthem?". Svaret jag får är en utskällning om hur katterna förstört vardagsrummet, what the hell were you thinking och att vi kan vara glada att vi fick handpenningen tillbaka innan han såg röran.
Rumskompisar som backar upp vårt försök till att skydda tre små liv? Nej då. Det var tydligen jag och H som slet in kattungarna från busken utanför och bussade dom på möblerna.
Holiday spirit bortblåst. Stay tuned.
/L
Nu har han bestämt att katterna ska ut. Bara så där. Smsar och frågar "vilket katthem?". Svaret jag får är en utskällning om hur katterna förstört vardagsrummet, what the hell were you thinking och att vi kan vara glada att vi fick handpenningen tillbaka innan han såg röran.
Rumskompisar som backar upp vårt försök till att skydda tre små liv? Nej då. Det var tydligen jag och H som slet in kattungarna från busken utanför och bussade dom på möblerna.
Holiday spirit bortblåst. Stay tuned.
/L
what's this? what's this?
Ta mig fan om det inte är lite holiday spirit ändå! Nu är mina tre sista uppsatser inlämnade* och det firades med Christmas Tree Lighting Ceremony på campus. Kören sjöng julsånger och rektorn höll tal. Sen räknade han högtidligt till tio och tryckte på en knapp så en massa ljus tändes. Alla hurrade. När vi hurrat klart tog jag med mig Lisen hem och firade jullov i förskott med cupcakes och Sunes Jul. Öppnade även första luckan i min yttepyttekalender. Tack mamma och pappa!




/Peppad H
*Vi leker fortfarande att c-uppsatsen inte finns, okej?
/Peppad H
*Vi leker fortfarande att c-uppsatsen inte finns, okej?
onsdag 30 november 2011
bloggrelaterat
Förresten! Bara för att understryka.
Ibland länkar vi saker i bloggen; länkar ser förövrigt ut såhär. Det är alltså inga Google-Ads-länkar eller automatiserade länkar på populära ord, det är vi som fixar dom.
Nästan alltid så är även länken till Facebook, Youtube, Wikipedia, ett inlägg på bloggen eller någon annan blogg - det vill säga helt ofarliga sajter. Så klicka loss!
/L
Ibland länkar vi saker i bloggen; länkar ser förövrigt ut såhär. Det är alltså inga Google-Ads-länkar eller automatiserade länkar på populära ord, det är vi som fixar dom.
Nästan alltid så är även länken till Facebook, Youtube, Wikipedia, ett inlägg på bloggen eller någon annan blogg - det vill säga helt ofarliga sajter. Så klicka loss!
/L
nollnio:trettiofyra
OCH JAG ÄR VAKEN! Och vet du vad?!? Jag har varit vaken i någon timme* också!
Nu ska jag hälla i mig min apelsinsaft (jag har fått för mig att det förbygger vinterförkylningar) och väcka syr min som vräker** sig i sängen. Idag ska vi nämligen käka lunch och gå på en minijulmarknad med några svenska vänner.
Efter det ska vi självfallet skriva sjuhundrafjurtisjutton uppsatser men det är en annan historia.
/L
*nu var det visserligen för att min fransman hade lektioner skittidigt på morgonen och systern ville ha hem mig till frukost nio noll noll (vilket hon för övrigt sovmorgonade till) men det räknas!
**jävla mystiskt ord om man läser det flera gånger
Nu ska jag hälla i mig min apelsinsaft (jag har fått för mig att det förbygger vinterförkylningar) och väcka syr min som vräker** sig i sängen. Idag ska vi nämligen käka lunch och gå på en minijulmarknad med några svenska vänner.
Efter det ska vi självfallet skriva sjuhundrafjurtisjutton uppsatser men det är en annan historia.
/L
*nu var det visserligen för att min fransman hade lektioner skittidigt på morgonen och systern ville ha hem mig till frukost nio noll noll (vilket hon för övrigt sovmorgonade till) men det räknas!
**jävla mystiskt ord om man läser det flera gånger
tisdag 29 november 2011
självömklig lägesrapport
Lyckan när jag inser att jag är klar med 2 av veckans 3 uppsatser. Ångesten när jag inser att jag skjutit upp det värsta till sist. Och ja, jag har alltså tre (TRE) final-essay-deadlines under en och samma vecka*. Det är nu ni ska tycka hemskt synd om mig.
/H
*Dethär med c-uppsats kan vi väl glömma denna veckan? Bra då säger vi så.
/H
*Dethär med c-uppsats kan vi väl glömma denna veckan? Bra då säger vi så.
det är en process, eller ett litet helvete
H och jag har inrett våra rum, köpt inredningsprylar och bra-att-ha-saker, nosat runt i kök och vardagsrum och pillat lite på duschen.
Mitt rum har ett mini-walk-in-closet, ohemult mjuk säng och ett överaktivt element. Men det är något som saknas...
VEM SKA KLAPPA ALLA MINA SMÅ KATTER I ELM PARK??!!??!??!?!??!?


/L
Mitt rum har ett mini-walk-in-closet, ohemult mjuk säng och ett överaktivt element. Men det är något som saknas...
VEM SKA KLAPPA ALLA MINA SMÅ KATTER I ELM PARK??!!??!??!?!??!?
/L
separationsångest
Jättelogiskt att vi flyttade för att få varsitt rum och så tillbringar vi ändå hela kvällen i samma rum? Och nu när det börjar närma sig läggdags så känns dethär med att sova i olika rum plötsligt väldigt trist.
Lisi: Tur att vi kan smsa varann gratis i alla fall.
/H
Lisi: Tur att vi kan smsa varann gratis i alla fall.
/H
måndag 28 november 2011
förresten...
Nu har vi flyttat till andra sidan campus. Men ni får inte se några bilder för ni är så dåliga på att kommentera. Puss!
/H
/H
söndag 27 november 2011
livebloggning
Julmusik, skrattanfall och alldeles för mycket ägodelar i alldeles för få väskor. Det är kul att packa ändå! Fast vi blev lite för ivriga nyss och försökte packa ner alla våra täcken och kuddar i en Lidlkasse. Dumt av mer än ett skäl.
/H
/H
helgen typ kom och gick
Hot pot var en trevlig överraskning! Det är typ som en kinesisk, smått mer komplicerad variant av köttfondue. Man häller liksom i lite nudlar, kött, kål och svamp i den kryddade buljong man vill ha (jag smakade faktiskt den starka som var helt OK men rumskompisen var överseende nog att göra en svagare version till oss mesiga svenskar) och så skopar man upp det efter ett tag.
Lite kaosartat var det att ha krokarna runt tio personer i vårt pyttelilla kök, det var turlista på gafflar och tallrikar och mitt i alltihopa så ville alla se kattungarna. Men det var mys!
Idag så ska vi rusha lite plugg och börja packa. Jag försöker att koncentrera mig på The Divine Comedy här på bibblan men det är inte så jävla lätt när man vet att det finns finchoklad, te och yttepyttiga katter hemma.
/L
Lite kaosartat var det att ha krokarna runt tio personer i vårt pyttelilla kök, det var turlista på gafflar och tallrikar och mitt i alltihopa så ville alla se kattungarna. Men det var mys!
Idag så ska vi rusha lite plugg och börja packa. Jag försöker att koncentrera mig på The Divine Comedy här på bibblan men det är inte så jävla lätt när man vet att det finns finchoklad, te och yttepyttiga katter hemma.
/L
lördag 26 november 2011
oslö dag
Otajmat att vara så otroligt seg på en dag då massor av grejs måste göras.
Vi har betalat hyran för det nya stället, möblerat om dom nya rummen (HANNAH HAR EN DUBBELSÄNG OCH JAG ILLKRÄKS* AV AVUNDSJUKA), nu är det tusen uppsatser som ska skrivas och ett dinner party att gå på också.
Förvisso är middagsbjudningen i vårt eget hem men ändå, fett jäktigt. En rumskompis flyttar ut i veckan och har därför bjudit några vänner + självfallet vi som bor i huset (oklart om katterna har fått en invite) för att äta hot pot. Låter jäkligt spännande faktiskt!
Nu är det pluggtajm. Men du kan ju föreställa dig hur otaggad man är på plugg när man vet att det finns tre små nystan som väntar på en där hemma.
/L
*eget fabulöst makafint** ord
**också ett eget magnifikt ordhttp://www.blogger.com/img/blank.gif
Vi har betalat hyran för det nya stället, möblerat om dom nya rummen (HANNAH HAR EN DUBBELSÄNG OCH JAG ILLKRÄKS* AV AVUNDSJUKA), nu är det tusen uppsatser som ska skrivas och ett dinner party att gå på också.
Förvisso är middagsbjudningen i vårt eget hem men ändå, fett jäktigt. En rumskompis flyttar ut i veckan och har därför bjudit några vänner + självfallet vi som bor i huset (oklart om katterna har fått en invite) för att äta hot pot. Låter jäkligt spännande faktiskt!
Nu är det pluggtajm. Men du kan ju föreställa dig hur otaggad man är på plugg när man vet att det finns tre små nystan som väntar på en där hemma.
/L
*eget fabulöst makafint** ord
**också ett eget magnifikt ordhttp://www.blogger.com/img/blank.gif
fredag 25 november 2011
torsdag 24 november 2011
storebrorsan och syskonen
Any ideas?
/L
AAAAAAAAAAAH
Jag ORKAR inte vara FÖRKYLD mer. Snorpapper, kallt te, snustorra läppar, rivsår under näsan och snart på tapeten för jag klättrar på väggarna av ren desperation för jag vill inte jag vill inte jag vill inte vara sjuk längreee!
/L, för tillfället slut på rationalitet
/L, för tillfället slut på rationalitet
onsdag 23 november 2011
det perfekta paret
Är det bara jag eller skulle Emily Dickinson och Jocke Berg vara det ultimata paret?
/H
/H
jamen god jul då
Universitetet (studenterna) har en tradition att fira julafton, juldagen och annandag jul i slutet på november istället eftersom alla har prov i december. Därför är det nu fest i dagarna tre!
Fast inte för mig. Jag kan inte festa loss. Jag som är så överjävligt överdrivet känslig mot luftbyten och temperaturändringar. En jävla förkylning från helvetet blockar mina luftvägar, min aptit och mitt koncentrationsspann. Jag kan inte springa för den täppta näsan, jag kan inte tröstäta eftersom jag inte är hungrig och jag kan inte plugga heller då ögonen går i kors efter bara något minut.
Så jag dricker te. Kollar på Buffy. Slår alla highscores på Space Bounce, Yatzy, Jewels på mobilen. JAG ÄR SÅ UTTRÅKAD.
Men vi har kattungarna i alla fall! Just nu ligger tre små nystan och får mat av sin mamma bakom en fåtölj i vardagsrummet. Findus betraktar processen fascinerat (avundsjukt?).
/L
Fast inte för mig. Jag kan inte festa loss. Jag som är så överjävligt överdrivet känslig mot luftbyten och temperaturändringar. En jävla förkylning från helvetet blockar mina luftvägar, min aptit och mitt koncentrationsspann. Jag kan inte springa för den täppta näsan, jag kan inte tröstäta eftersom jag inte är hungrig och jag kan inte plugga heller då ögonen går i kors efter bara något minut.
Så jag dricker te. Kollar på Buffy. Slår alla highscores på Space Bounce, Yatzy, Jewels på mobilen. JAG ÄR SÅ UTTRÅKAD.
Men vi har kattungarna i alla fall! Just nu ligger tre små nystan och får mat av sin mamma bakom en fåtölj i vardagsrummet. Findus betraktar processen fascinerat (avundsjukt?).
/L
tisdag 22 november 2011
hittegods II
Och man vänder ryggen till tjugo ynka minuter, och så vips! så är det en till kattunge i vardagsrummet! En miniminiversion av Mamma Katt.
Dock så ser YP (vi kallar den YttePytte, den första kattungen vi hittade) mycket mindre ut än sitt syskon. Om det finns någon kattexpert där ute på nätet så får denne gärna höra av sig om detta är bra eller dåligt på något sätt.
Vi ska försöka få kort på dom små nystanen. Stay tuned!
/L
Dock så ser YP (vi kallar den YttePytte, den första kattungen vi hittade) mycket mindre ut än sitt syskon. Om det finns någon kattexpert där ute på nätet så får denne gärna höra av sig om detta är bra eller dåligt på något sätt.
Vi ska försöka få kort på dom små nystanen. Stay tuned!
/L
hittegods
Detta lilla nystan upptäckte jag i trädgården igår och följde dramat i spöregn då Mamma Katt försökte att bära in sin lilla minibebis (Findus är hennes lilla bebis, denna är ju modell mini).
Vi vågar inte riktigt krypa nära med systemkameran men här är två halvtaskiga bilder från mobilen.


As we speak är det kattanarki och kattkaos i huset; jag försöker att lära en ytterst motvillig Mamma Katt uppfostran (man får INTE slå sina barn), Findus undersöker varenda kvadratmillimeter på sitt nya syskon och mitt i allt jävla ihopa så kommer Monsterkatten (en gigantisk svart pälsboll) för att kolla vart festen är.
Man kan uttrycka det som att jag har fått smaken av att vara småbarnsmamma. Det smakar inte så jättegott.
/L
Vi vågar inte riktigt krypa nära med systemkameran men här är två halvtaskiga bilder från mobilen.


As we speak är det kattanarki och kattkaos i huset; jag försöker att lära en ytterst motvillig Mamma Katt uppfostran (man får INTE slå sina barn), Findus undersöker varenda kvadratmillimeter på sitt nya syskon och mitt i allt jävla ihopa så kommer Monsterkatten (en gigantisk svart pälsboll) för att kolla vart festen är.
Man kan uttrycka det som att jag har fått smaken av att vara småbarnsmamma. Det smakar inte så jättegott.
/L
måndag 21 november 2011
breaking news
Vi har fått en ny medlem i hushållet! En yttepyttis till kattunge. Findus lillasyskon. Mamman kom tydligen bärande på yttepyttisen när jag var på föreläsning och nu bor den på en filt i vardagsrummet. Jag kikade in där nyss för att kolla läget och då ligger FINDUS DÄR OCH PUSSAR PÅ SITT SYSKON. Cuteness overload!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/H
/H
hemifrån
Vi fick ett tjockt brev från Sverige häromdagen, närmare sagt från Ekolnsvägen.
Ponton till H, Lundagård till mig, två ansiktsmasker, massor av tofsar och två yttepyttejulkalendrar - nästan som julafton! En väldigt platt julafton förvisso, men kuvert har ju liksom den formen dom har. Findus var SKITTAGGAD på tofsarna.
Katten har även drabbats av någon form av identitetskris och tror att han är en dammtuss. Istället för att ligga i en skön, varm säng så sitter han under den och stirrar ut i tomma intet. Jävla märkligt djur.


/L
Ponton till H, Lundagård till mig, två ansiktsmasker, massor av tofsar och två yttepyttejulkalendrar - nästan som julafton! En väldigt platt julafton förvisso, men kuvert har ju liksom den formen dom har. Findus var SKITTAGGAD på tofsarna.
Katten har även drabbats av någon form av identitetskris och tror att han är en dammtuss. Istället för att ligga i en skön, varm säng så sitter han under den och stirrar ut i tomma intet. Jävla märkligt djur.
/L
om du är förvirrad så är vi två
Såhär är läget.
1. Vi meddelade den nya landlorden (M) att vi vill ha rummen från 1:a dec.
2. Vi meddelade den gamla landlorden (P) att vi ska lämna huset 1:a dec.
3. Inser att planen är en ekonomisk fadäs*. Projekt; annullera plan påbörjas.
4. Meddelar M att vi inte är helt säkra på att vi vill ha rummen.
5. Meddelar P att vi betalar hyra för december månad.
6. M meddelar att han kan slå av tre veckors hyra då vi är i Sverige.
Är lika med på ett ungefär: vi har förvirrat oss själva och två landlords. Måste nu mejla P och säga "glöm allt jag sagt" för andra gången. På två dagar.
/L
*eftersom hyran för det nya stället är det dubbla mot vad vi betalar nu, och vi ändå inte kommer att bo i rummen då vi är i sverige en månad i vinter
1. Vi meddelade den nya landlorden (M) att vi vill ha rummen från 1:a dec.
2. Vi meddelade den gamla landlorden (P) att vi ska lämna huset 1:a dec.
3. Inser att planen är en ekonomisk fadäs*. Projekt; annullera plan påbörjas.
4. Meddelar M att vi inte är helt säkra på att vi vill ha rummen.
5. Meddelar P att vi betalar hyra för december månad.
6. M meddelar att han kan slå av tre veckors hyra då vi är i Sverige.
Är lika med på ett ungefär: vi har förvirrat oss själva och två landlords. Måste nu mejla P och säga "glöm allt jag sagt" för andra gången. På två dagar.
/L
*eftersom hyran för det nya stället är det dubbla mot vad vi betalar nu, och vi ändå inte kommer att bo i rummen då vi är i sverige en månad i vinter
söndag 20 november 2011
reflektion kolon (x 2)
1. En bra grej med att bo utomlands (som fått alldeles för lite uppmärksamhet): Man kan sjunga Kräm jättehögt och välartikulerat utan att rodna. Precis var som helst! I duschen, i köket, på gatan.
2. Idag tog jag en idyllisk söndagspromenad längs den idylliska floden. Mötte mängder av pyttesmå vingliga cyklister, tätt följda av ivrigt påhejande föräldrar. Jag frågar mig, är en smal lerig stig som på två - jag upprepar TVÅ - sidor är omgiven av strömt kallt vatten verkligen det bästa stället att övningscykla på?
/H
2. Idag tog jag en idyllisk söndagspromenad längs den idylliska floden. Mötte mängder av pyttesmå vingliga cyklister, tätt följda av ivrigt påhejande föräldrar. Jag frågar mig, är en smal lerig stig som på två - jag upprepar TVÅ - sidor är omgiven av strömt kallt vatten verkligen det bästa stället att övningscykla på?
/H
utvilat vare här
H och jag skulle gått upp nio idag för att gå till biblioteket. "Ska vi dra en snooze till?" sa jag när larmet gick för fyrahundraåttiofjortonde gången. "Eh, klockan är halv ett" fick jag till svar.
Ehem! Känner mig så oförskämt utvilad att jag måste gå ut och slösa bort lite energi - powerwalk i strålande sol*. Ha det fina fizzzken!
/L
*OH HERRE MIN GET JAG HÅLLER PÅ ATT TRANSFORMERAS TILL BLONDINBELLA
Ehem! Känner mig så oförskämt utvilad att jag måste gå ut och slösa bort lite energi - powerwalk i strålande sol*. Ha det fina fizzzken!
/L
*OH HERRE MIN GET JAG HÅLLER PÅ ATT TRANSFORMERAS TILL BLONDINBELLA
lördag 19 november 2011
lördagsplugg
Igår var det ju självfallet Stables-fredag och idag är därför självfallet oj-nu-tar-vi-igen-plugget-vi-inte-gjorde-igår-lördag samt men-åååh-jag-vill-ju-bara-kolla-på-buffy-lördag.
Kompromissen lyder; några timmar plugg följt av lugn kväll med tv-serier, pizza och chocolate chip cookie crumble sundaes. Dock misstänker jag att vi bara har potatis i kylen så det sistnämnda får nog vänta.

på bibblan. helt okej att plugga i fin solnedgång. jag gick förresten i flanellskjorta, shorts och strumpbyxor till campus idag. och hur varmt är det i sverige?
/L
Kompromissen lyder; några timmar plugg följt av lugn kväll med tv-serier, pizza och chocolate chip cookie crumble sundaes. Dock misstänker jag att vi bara har potatis i kylen så det sistnämnda får nog vänta.

på bibblan. helt okej att plugga i fin solnedgång. jag gick förresten i flanellskjorta, shorts och strumpbyxor till campus idag. och hur varmt är det i sverige?
/L
fredag 18 november 2011
någon referens till en sång om fredagar
En lista över egentligen ingenting och utan inbördes ordning men med tema; FREDAG:
1. Ett nytt avsnitt av Smosh kommer upp! Förvisso ligger ju USA en ziljon timmar åt fel håll så avsnittet kommer tekniskt sett egentligen inte upp förrns i natt men ändå!
2. International Night på Stables, vilket allt som oftast brukar betyda fullt hus och gratis pommes frites.
3. Näst sista fredagen som vi bor på Chestnut Close (sjukt opassande punkt, men jag var ju tvungen att få in att vi ska skriva kontrakt på nya stället på måndag).
4. En ursäkt att höja volymen och döva våra rumskompisars ohyggligt vidriga musiksmak. Det finns få saker i livet som mäter upp med att dränka vår oh, så trevliga men ack, så musikaliskt efterblivna rumskompis ABBA-maraton med lite Sex Pistols.
5. Min traditionsenliga nedräkning till helgen; idag har jag bestämt att helgen börjar tjugo över tre. TJUGOÅTTA MINUTER KVAR TILL HELGEN (inte för att technicalities som veckodagar påverkar mig särskilt mycket när jag bygger mitt eget schema men vafan, fredagsmys är alltid fredagsmys)!
/L
1. Ett nytt avsnitt av Smosh kommer upp! Förvisso ligger ju USA en ziljon timmar åt fel håll så avsnittet kommer tekniskt sett egentligen inte upp förrns i natt men ändå!
2. International Night på Stables, vilket allt som oftast brukar betyda fullt hus och gratis pommes frites.
3. Näst sista fredagen som vi bor på Chestnut Close (sjukt opassande punkt, men jag var ju tvungen att få in att vi ska skriva kontrakt på nya stället på måndag).
4. En ursäkt att höja volymen och döva våra rumskompisars ohyggligt vidriga musiksmak. Det finns få saker i livet som mäter upp med att dränka vår oh, så trevliga men ack, så musikaliskt efterblivna rumskompis ABBA-maraton med lite Sex Pistols.
5. Min traditionsenliga nedräkning till helgen; idag har jag bestämt att helgen börjar tjugo över tre. TJUGOÅTTA MINUTER KVAR TILL HELGEN (inte för att technicalities som veckodagar påverkar mig särskilt mycket när jag bygger mitt eget schema men vafan, fredagsmys är alltid fredagsmys)!
/L
torsdag 17 november 2011
migrän
Man kan börja en dag bättre än med huvudet i ögonhöjd med en tämligen ostädad toalettstol. "Nu kan det bara bli bättre!" tänkte jag i sjutton yrsliga sekunder innan den redan vedervärdiga huvudvärken reste till styrka; spade över pannbenet. Eller snarare missil i hjärnbarken.
Gårdagen var dock trevlig; singstarkväll hos några polare (yours truly undvek micken successfully) och korridorsmingel - på en onsdag! Ingen hejd.
Nu ska migrän botas innan jag börjar klättra på väggarna; clementiner, Mars Planets och Buffy; samtliga tidigarenämnda i brist på receptbelagt.
/L
ps. det var faktiskt jättemysigt att vakna av en liten findus. om inte det satt så många små vassa tänder i käften på honom alltså. ds.
Gårdagen var dock trevlig; singstarkväll hos några polare (yours truly undvek micken successfully) och korridorsmingel - på en onsdag! Ingen hejd.
Nu ska migrän botas innan jag börjar klättra på väggarna; clementiner, Mars Planets och Buffy; samtliga tidigarenämnda i brist på receptbelagt.
/L
ps. det var faktiskt jättemysigt att vakna av en liten findus. om inte det satt så många små vassa tänder i käften på honom alltså. ds.
dagens goda gärning
Lisi är en sjukling idag. Mycket envis huvudvärk har tvingat henne att hålla sig i sängen hela dagen. Som ansvarsfull storasyster ser jag det givetvis som min uppgift att pigga upp henne.
Först bussade jag kattungen på henne. Mindre populärt.
Sen gick jag och köpte choklad, clementiner och chips. Blev populär! Tills jag åt upp alla chipsen själv.
/H
Först bussade jag kattungen på henne. Mindre populärt.
Sen gick jag och köpte choklad, clementiner och chips. Blev populär! Tills jag åt upp alla chipsen själv.
/H
onsdag 16 november 2011
onsdagslistan
Topp tre saker jag inte kommer att sakna med vårt hus:
1. Smutsen
Det går inte med ord att förklara hur messymessymessy vårat hus är ibland. Disk, matrester i hörnen, katthår på bordet, mögel i springorna, oimaginärt misstänkta fläckar på golvet och en svag doft av matos och studentkaos i väggarna = inte ett objekt för nostalgi.
2. Oljudet
Elm Park är som tidigare nämnt i det högljuddaste laget. Hög musik och midnattsskvaller är saker som man förväntar sig och kan ta, men inte bank i väggarna, Backstreet Boys, fyllevrål och yl från en melankolisk, nyopererad schäfer som just förlorat sin manlighet hos Herr Veterinär.
3. Halva delen av invånarna
Det finns egentligen inte tid eller ork för att förklara men jag sammanfattar; riskokare som ockuperar varenda yta av köket, bollywood-musik tjugofyra-sju, timslånga duschare och foten waaay över här-börjar-mitt-privatliv-gränsen.
Topp tre saker jag kommer att sakna med vårt hus:
1. Andra halvan av invånarna
Någon som alltid är vaken för att kolla på film eller snacka skit över en kopp te, eller är uppriktigt intresserad över den senaste litteraturkunskapsuppgiften = sannerligen ett objekt för saknad.
2. Läget
Visserligen så ligger huset vi funderar på (inget är bestämt än, don't jinx it) också nära campus men vårat gamla trogna Chestnut Close ligger ännu närmare, plus gångavstånd till Lidl, Supermacs hamburgare och busshållplats. Dessutom är området väldigt fint med stora gräsmattor och en liten kyrka!
3. FINDUS!
Katten med stort K som har fått mig att övervinna min rädsla för dessa kloutrustade djur har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Förvisso har han även en speciell plats i min garderob också - HELVETE vad mycket päls en så liten katt kan fälla. Men ändå. Det är ju Findus!
bild från arkivet, mysmiddag vid vårt privata matbord (utan katthår! för det mesta)
/L
1. Smutsen
Det går inte med ord att förklara hur messymessymessy vårat hus är ibland. Disk, matrester i hörnen, katthår på bordet, mögel i springorna, oimaginärt misstänkta fläckar på golvet och en svag doft av matos och studentkaos i väggarna = inte ett objekt för nostalgi.
2. Oljudet
Elm Park är som tidigare nämnt i det högljuddaste laget. Hög musik och midnattsskvaller är saker som man förväntar sig och kan ta, men inte bank i väggarna, Backstreet Boys, fyllevrål och yl från en melankolisk, nyopererad schäfer som just förlorat sin manlighet hos Herr Veterinär.
3. Halva delen av invånarna
Det finns egentligen inte tid eller ork för att förklara men jag sammanfattar; riskokare som ockuperar varenda yta av köket, bollywood-musik tjugofyra-sju, timslånga duschare och foten waaay över här-börjar-mitt-privatliv-gränsen.
Topp tre saker jag kommer att sakna med vårt hus:
1. Andra halvan av invånarna
Någon som alltid är vaken för att kolla på film eller snacka skit över en kopp te, eller är uppriktigt intresserad över den senaste litteraturkunskapsuppgiften = sannerligen ett objekt för saknad.
2. Läget
Visserligen så ligger huset vi funderar på (inget är bestämt än, don't jinx it) också nära campus men vårat gamla trogna Chestnut Close ligger ännu närmare, plus gångavstånd till Lidl, Supermacs hamburgare och busshållplats. Dessutom är området väldigt fint med stora gräsmattor och en liten kyrka!
3. FINDUS!
Katten med stort K som har fått mig att övervinna min rädsla för dessa kloutrustade djur har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Förvisso har han även en speciell plats i min garderob också - HELVETE vad mycket päls en så liten katt kan fälla. Men ändå. Det är ju Findus!
/L
dagens lite mindre hektiska plan
Vi började dagen med att skjuta med att börja på dagen. Det vill säga, när H återvände från morgonens föreläsning i krokarna runt tio-elva så gick vi tillbaka till sovstadie och slaggade någon timme till.
Nu är vi dock något vaknare än innan; H läser Huckleberry Finn (hon vippar på foten när hon läser den vilket betyder att den måste vara skittråkig) och jag överväger att ta hand om mörktvätten som hängt och torkat över natten. Det ser ut som en gothare har fått feberyra och slängt av sig halva sin garderob över hela rummet. Note to self: köp färggladare kläder.
Att göras idag:
- researcha lite mer till internetkursen
- svara på svaren från diverse auktoriteter
- kolla på huset som vi inte kollade på igår
- sätta på mig strumpor
Det senaste känns mest relevant. Och mest akut. Vi börjar så!
/L
Nu är vi dock något vaknare än innan; H läser Huckleberry Finn (hon vippar på foten när hon läser den vilket betyder att den måste vara skittråkig) och jag överväger att ta hand om mörktvätten som hängt och torkat över natten. Det ser ut som en gothare har fått feberyra och slängt av sig halva sin garderob över hela rummet. Note to self: köp färggladare kläder.
Att göras idag:
- researcha lite mer till internetkursen
- svara på svaren från diverse auktoriteter
- kolla på huset som vi inte kollade på igår
- sätta på mig strumpor
Det senaste känns mest relevant. Och mest akut. Vi börjar så!
/L
tisdag 15 november 2011
lost in translation, del femtielva
S och jag inledde dagen med ett seminarium och en liten hjärtattack. Så kan det gå när man är dum utbytesstudent som inte förstår betygssystemet. Vi trodde nämligen att våra uppsatser blivit totalsågade men sen visade det sig att vi fått näst högsta betyg. Wo-freaking-ho.
Annars då? Vi skulle kikat på nytt boende idag men det visade sig att hyresvärden bor i Tipperary* och har nycklarna till själva sovrummen hemma hos sig så vi tyckte inte att det var så stor idé att gå dit ikväll.
Eventuellt blivande hyresvärden: "Oj förlåt, jag trodde ni bara ville se resten av huset. Men om ni går tid under dagtid så kan ni ställa er i trädgården och kika in genom fönstrena!"
Eh.
/H
*Det är ju en bit dit. Höhö.
Annars då? Vi skulle kikat på nytt boende idag men det visade sig att hyresvärden bor i Tipperary* och har nycklarna till själva sovrummen hemma hos sig så vi tyckte inte att det var så stor idé att gå dit ikväll.
Eventuellt blivande hyresvärden: "Oj förlåt, jag trodde ni bara ville se resten av huset. Men om ni går tid under dagtid så kan ni ställa er i trädgården och kika in genom fönstrena!"
Eh.
/H
*Det är ju en bit dit. Höhö.
nu åker vi
Saker som ska göras idag:
- researcha till internetkursen
- mejla diverse auktoriteter
- skypedejt med Fabio femton noll noll
- skypedejt med Beppe sexton och trettio
- besöka eventuellt nytt boende mellan arton och nitton noll noll
- veckohandla
- tumla det fjärde och sista lasset tvätt
Späckad och stressad dock spännande lista idag. Känner mig redo efter en scone och en chokladmuffin (kunde inte välja!). NU JÄVLAR.
/L
- researcha till internetkursen
- mejla diverse auktoriteter
- skypedejt med Fabio femton noll noll
- skypedejt med Beppe sexton och trettio
- besöka eventuellt nytt boende mellan arton och nitton noll noll
- veckohandla
- tumla det fjärde och sista lasset tvätt
Späckad och stressad dock spännande lista idag. Känner mig redo efter en scone och en chokladmuffin (kunde inte välja!). NU JÄVLAR.
/L
måndag 14 november 2011
öppet brev till mig själv för ett halvår sedan
Hej!
Whatever you do, välj inte att skriva c-uppsats. Muta studierektorn, be på dina bara knän, gråt. Gör vad som helst för att slippa undan. C-uppsatsen är nämligen det värsta som nånsin hänt dig. Nu vet du det.
MVH
/H
Whatever you do, välj inte att skriva c-uppsats. Muta studierektorn, be på dina bara knän, gråt. Gör vad som helst för att slippa undan. C-uppsatsen är nämligen det värsta som nånsin hänt dig. Nu vet du det.
MVH
/H
radda upp
Jag älskar listor! Onsdagslistan är ny men sjukt rolig att fila på, önskelistor är nästan min favorit* och jag tycker till och med att matlistor är hutlöst roliga att skriva.
Med andra bloggare som inspiration har jag nu även skrivit en mållista! Inga livslånga drömmar men små mål att peta in i vardagen.
Listan heter "lista över saker jag ändå inte kommer att komma undan" och alla punkter är indelade i Tråkiga och oavprickningsbara, Tråkiga och avprickningsbara, Roliga och oavprickningsbara + Roliga och avprickningsbara.
Målen är till för mig and me alone så inget kommer upp här, men det ligger i bakhuvudet.
Och på min hårddisk också, dårå.
Nu ska jag röra på göten, dags för joggingtur.
/L
*Moroccan Rose-parfym by Body Shop, presentkort på Bokus/Adlibris/iTunes, sköna film/band-tröjor, Doolittle – Pixies, Juju – Siouxsie and the Banshees, Up the bracket – The Libertines, Experience Hendrix: The Best of Jimi Hendrix – Jimi Hendrix, tack tomten!
Kan du slänga in en gitarr och en Skarsgårdare där också så säger man ju inte nej.
Med andra bloggare som inspiration har jag nu även skrivit en mållista! Inga livslånga drömmar men små mål att peta in i vardagen.
Listan heter "lista över saker jag ändå inte kommer att komma undan" och alla punkter är indelade i Tråkiga och oavprickningsbara, Tråkiga och avprickningsbara, Roliga och oavprickningsbara + Roliga och avprickningsbara.
Målen är till för mig and me alone så inget kommer upp här, men det ligger i bakhuvudet.
Och på min hårddisk också, dårå.
Nu ska jag röra på göten, dags för joggingtur.
/L
*Moroccan Rose-parfym by Body Shop, presentkort på Bokus/Adlibris/iTunes, sköna film/band-tröjor, Doolittle – Pixies, Juju – Siouxsie and the Banshees, Up the bracket – The Libertines, Experience Hendrix: The Best of Jimi Hendrix – Jimi Hendrix, tack tomten!
Kan du slänga in en gitarr och en Skarsgårdare där också så säger man ju inte nej.
söndag 13 november 2011
go munster
Munster (vår region) vann som sagt en rugbymatch igår. Munsters färg är rött. Min klänning var röd. Första gången på ungefär tjugofem år som jag inte var svartklädd på en utekväll, bra timing där. Gissa om jag fick prata med många glädjefnattiga fans.
"Fatta att vi vann! VI VANN!!!"
"Ja! Woho. Är det rugby vi pratar om eller?"
/H
"Fatta att vi vann! VI VANN!!!"
"Ja! Woho. Är det rugby vi pratar om eller?"
/H
orkar inte ens kommentera det faktum att h aldrig bloggar förutom nudårå men det är ju bara rubriken, vem läser den egentligen?
I fredags blev en liten öl på Stables med några vänner hastigt och lustigt tre lite större öl och en efterfest. Spelade även frisbee med en lampskärm och klickade musiksmak med italienare i Brookfield tills taxin gick hem vid fyra-fem-snåret.
Igår blev en liten öl på Puben i Gränden med H och S hastigt och lusigt tre öl på Flannerys och en liten svängom på Mollys. Tydligen gick vår region och vann en rugbymatch och hela staden gick loss. Inte oss emot, vi embrejsade sportkulturen och följde strömmen.
Idag är jag trött som ett svin och planerar inget mer än att trycka i mig minst sjutton clementiner och lika många liter te, samt fråga Buffy om hon är sugen på att hänga lite.
Ha en episk farsdag förresten! Vi gav vår farsa två björkar. Mycket kan man säga om det, men dom står i alla fall inte i någon hylla och dammar! Eventuellt blir dom hyllor i framtiden som håller skitprylar som står och samlar damm. Vi har alltså köpt råmaterial till en Billyhylla till far vår.
Eh. Bloggar ut, det här går downhill.
/L
Igår blev en liten öl på Puben i Gränden med H och S hastigt och lusigt tre öl på Flannerys och en liten svängom på Mollys. Tydligen gick vår region och vann en rugbymatch och hela staden gick loss. Inte oss emot, vi embrejsade sportkulturen och följde strömmen.
Idag är jag trött som ett svin och planerar inget mer än att trycka i mig minst sjutton clementiner och lika många liter te, samt fråga Buffy om hon är sugen på att hänga lite.
Ha en episk farsdag förresten! Vi gav vår farsa två björkar. Mycket kan man säga om det, men dom står i alla fall inte i någon hylla och dammar! Eventuellt blir dom hyllor i framtiden som håller skitprylar som står och samlar damm. Vi har alltså köpt råmaterial till en Billyhylla till far vår.
Eh. Bloggar ut, det här går downhill.
/L
fredag 11 november 2011
den elfte i elfte tvåtusenelva
Ganska fett. Ganska fett att jag vaknade klockan elva:elva också. Ganska fett att skriva siffror med bokstäver, lite min nya grej.
Sitter på biblioteket och har skickat in uppsatser med deadline: nästa vecka. Därför ekar nu mitt kursrum tomt på andras uppgifter att kommentera på (yes, det ingår faktiskt i kursen att kritisera andras arbeten - ASFETT /framtida resecent) och jag har inget vettigt att göra.
Litteraturkunskapsnörden är uttråkad. Hur uttråkad? SÅHÄR UTTRÅKAD.

Näe. Nu är det fanimig helg. Kaffe på det!
/L, meister of uttråkade/uppgivna miner
Sitter på biblioteket och har skickat in uppsatser med deadline: nästa vecka. Därför ekar nu mitt kursrum tomt på andras uppgifter att kommentera på (yes, det ingår faktiskt i kursen att kritisera andras arbeten - ASFETT /framtida resecent) och jag har inget vettigt att göra.
Litteraturkunskapsnörden är uttråkad. Hur uttråkad? SÅHÄR UTTRÅKAD.

Näe. Nu är det fanimig helg. Kaffe på det!
/L, meister of uttråkade/uppgivna miner
två nattugglor och en katt
Två feberyra nattugglor och en omåttligt gosig katt - kan bara inte bli fel. Vår kväll är en enda trevlig röra av Buffy, te, uppsatsskrivande och yster sextiotalspop. Detta gäller alltså den mänskliga delen av församlingen. Findus sover mest. Han verkar tycka att det är något alla borde göra såhär dags. Trist kille, dendär Findus.
/H
/H
torsdag 10 november 2011
hon skulle aldrig kunna vara med i gudfadern
H äter clementin. Ge mig en klyfta, säger jag. H kastar en till mig. Jag tackar, tar emot och slukar.
H: Du får en klyfta, men bara om du gör te!
Too late!
/L
H: Du får en klyfta, men bara om du gör te!
Too late!
/L
you give me fever
Idag är jag febrig och självömklig. Sitter med en kall hand (min egen) dramatiskt slängd över pannan och är för en gångs skull tacksam för min dåliga blodcirkulation.
Men nu till dagens breaking news: Findus har hittat hem! Han ligger och gosar med mitt tangentbord as we speak. I övrigt närmar sig nya uppsatsdeadlines med stormsteg och jag saknar ipren.
/H
Men nu till dagens breaking news: Findus har hittat hem! Han ligger och gosar med mitt tangentbord as we speak. I övrigt närmar sig nya uppsatsdeadlines med stormsteg och jag saknar ipren.
/H
onsdag 9 november 2011
HANNAH ÄR SKITDÅLIG PÅ ATT BLOGGA SÅ JAG FÅR VÄL FAN GÖRA DET ÅT HENNE
Idag kände vi att biblioteket kunde vänta, så vi stack till Crescent Shopping Mall via stan. TOKREA på H&M, så jag gick hem med tre armband, två par strumpbyxor, ett nagellack, en skjorta och en klänning - NITTON YNKA FUCKING EURO FÖR ALLTIHOP. Episkt!
Var självfallet tvungen att fira detta med fika så jag och syr min delade västra Europas chokladigaste chokladkaka innan vi drog hemåt och käkade tomatsoppa.
Skulle hjärtans gärna vilja säga "slänger upp en bild på inhandlingen senare" men så överdrivet bloggengagerad är jag inte. Eller okej jo. Det är jag väl. Men jag är sjuk och ska dessutom kila iväg och träffa en polare. Ingen tid att fota massa kläder som jag lika gärna kan ha i garderoben eller på mig.
Så här ser nagellacket ut i alla fall (inte min bild)!

nagellacket heter fall in love. höst i löv som man säger på svenska. höhöh.
/L
Var självfallet tvungen att fira detta med fika så jag och syr min delade västra Europas chokladigaste chokladkaka innan vi drog hemåt och käkade tomatsoppa.
Skulle hjärtans gärna vilja säga "slänger upp en bild på inhandlingen senare" men så överdrivet bloggengagerad är jag inte. Eller okej jo. Det är jag väl. Men jag är sjuk och ska dessutom kila iväg och träffa en polare. Ingen tid att fota massa kläder som jag lika gärna kan ha i garderoben eller på mig.
Så här ser nagellacket ut i alla fall (inte min bild)!

nagellacket heter fall in love. höst i löv som man säger på svenska. höhöh.
/L
onsdagslistan
Topp tre saker som Irland suger på:
1. Påsar
Om man bor på den regnigaste, fuktigaste och blåsigaste ön i Europa kan det väl tänkas att man kan erbjuda något annat än bruna papperspåsar när man handlar svintunga saker som måste transporteras den långa långa långa vägen hem. Jag vet inte hur många gånger vi har stampat inför dörren med en liten skrynklig dyblöt tröja eller en glashal flaska vin omsorgsfullt inkletad i död papperspåse.
2. Bussar
Går inte när dom ska, går dom när dom ska så går dom oftast inte hela vägen dit man hade tänkt sig att man skulle och dom kostar ta mig fan aldrig samma pris.
3. Chipspåsar (påsar överhuvudtaget alltså)
Skitsmå eller otympligt stora. Hur är det meningen att man ska ha skoldisco på Irland?! Köper man åttahundrafyrtiofyratusen små Salt&Vinegar och får Estrella-rycks-handled bara för att man måste hälla upp skiten i en enda skål?!
Topp tre saker som Irland är väldigt bra på:
1. Mysiga pubar
Man kan sippa efter-uppsats-inlämnings-öl i flanellskjorta eller dressa upp sig till tänderna; hur som haver kan man ändå gå till samma sköna bar. Favvopuben (förutom campuspuben dårå) är en pub som vi kallar för Puben I Gränden inne i stan, dom har huskatter under stolarna och snygga tavlor på väggarna.
2. Scones
Vet förvisso inte om det gäller för båda Brittiska öarna men helvete vad goda sconsen är här. På något jävla vänster så lyckas dom (irländarna frågetecken) alltid baka dessa bakverk så att dom är salta utanpå och söta inuti - hur smart?! Typ som chokladdoppade chips (OLW, börja svara på mina mejl, vi skulle vara ett bra team).
3. Gräs
Don't get me wrong here, här röks ingen jazztobak. Vi snackar gräsmattor. Kan tänkas vara en märklig detalj att gilla hos Irland men en promenad i det sällsynta solskenet i krokarna runt en grön kulle (gammalt fantomenordspråk/sak jag lärt mig the hard way: hur torrt gräset än ser ut så är det ingen garanti för att inte sjunka ner ankeldjupt i lera) är oslagbart. The emerald island, indeed!
(veckans onsdagslista samt dess författarinna förbehåller sig samtliga tryckfel då författarinnan ifråga är sjukt sjuk och använder sina sista hjärnceller som inte kvävts i snor för att knåpa ihop något någorlunda vettigt att uppdatera bloggen med.)
/L
1. Påsar
Om man bor på den regnigaste, fuktigaste och blåsigaste ön i Europa kan det väl tänkas att man kan erbjuda något annat än bruna papperspåsar när man handlar svintunga saker som måste transporteras den långa långa långa vägen hem. Jag vet inte hur många gånger vi har stampat inför dörren med en liten skrynklig dyblöt tröja eller en glashal flaska vin omsorgsfullt inkletad i död papperspåse.
2. Bussar
Går inte när dom ska, går dom när dom ska så går dom oftast inte hela vägen dit man hade tänkt sig att man skulle och dom kostar ta mig fan aldrig samma pris.
3. Chipspåsar (påsar överhuvudtaget alltså)
Skitsmå eller otympligt stora. Hur är det meningen att man ska ha skoldisco på Irland?! Köper man åttahundrafyrtiofyratusen små Salt&Vinegar och får Estrella-rycks-handled bara för att man måste hälla upp skiten i en enda skål?!
Topp tre saker som Irland är väldigt bra på:
1. Mysiga pubar
Man kan sippa efter-uppsats-inlämnings-öl i flanellskjorta eller dressa upp sig till tänderna; hur som haver kan man ändå gå till samma sköna bar. Favvopuben (förutom campuspuben dårå) är en pub som vi kallar för Puben I Gränden inne i stan, dom har huskatter under stolarna och snygga tavlor på väggarna.
2. Scones
Vet förvisso inte om det gäller för båda Brittiska öarna men helvete vad goda sconsen är här. På något jävla vänster så lyckas dom (irländarna frågetecken) alltid baka dessa bakverk så att dom är salta utanpå och söta inuti - hur smart?! Typ som chokladdoppade chips (OLW, börja svara på mina mejl, vi skulle vara ett bra team).
3. Gräs
Don't get me wrong here, här röks ingen jazztobak. Vi snackar gräsmattor. Kan tänkas vara en märklig detalj att gilla hos Irland men en promenad i det sällsynta solskenet i krokarna runt en grön kulle (gammalt fantomenordspråk/sak jag lärt mig the hard way: hur torrt gräset än ser ut så är det ingen garanti för att inte sjunka ner ankeldjupt i lera) är oslagbart. The emerald island, indeed!
(veckans onsdagslista samt dess författarinna förbehåller sig samtliga tryckfel då författarinnan ifråga är sjukt sjuk och använder sina sista hjärnceller som inte kvävts i snor för att knåpa ihop något någorlunda vettigt att uppdatera bloggen med.)
/L
måndag 7 november 2011
död på mållinjen kallas deadline
Jag är KLAR med min pinsamt korta analys. Jag fick med allt och lite till men det känns alltid lite surt att skicka in den då mina pretentiösa torra mandelkubbar till kurskamrater alltid pepprar sina uppgifter med onödiga men skitsmarta referenser och min uppgift ekar tomt på paralleller till gamla döda greker. Over-achievers överdriver.
Hur som haver. Eftersom jag insåg halvvägs igenom att analysen skulle vara 3500 tecken (inklusive blanksteg) och inte 3500 ord så har jag skitmycket pluggsnacks kvar. Clementiner, te och Mars Planets - man kan ju bli taggad för mindre!
Dock utlovar Marspåsen att det ska finnas både soft nougat, light crispy och chewy caramel men hitills har jag bara hittat soft och crispy. Ingen chewy i syne.
JAGÄRPYTTELITEARGFÖRDETMENINTESÅMYCKETEGENTLIGENFAKTISKT.

/L
Hur som haver. Eftersom jag insåg halvvägs igenom att analysen skulle vara 3500 tecken (inklusive blanksteg) och inte 3500 ord så har jag skitmycket pluggsnacks kvar. Clementiner, te och Mars Planets - man kan ju bli taggad för mindre!
Dock utlovar Marspåsen att det ska finnas både soft nougat, light crispy och chewy caramel men hitills har jag bara hittat soft och crispy. Ingen chewy i syne.
JAGÄRPYTTELITEARGFÖRDETMENINTESÅMYCKETEGENTLIGENFAKTISKT.

/L
sen sist
1. Jag har fått en smärre förkylning.
2. Solen har skinit (hur böjar man skina?) fyra dagar i sträck nu.
3. FINDUS ÄR PÅ RYMMEN!
4. Jag har typ påbörjat ännu en jävla analys.
5. Jag har inte överhuvudjävlataget avslutat ännu en jävla analys.
Plan för dag är alltså följande; kurera mig med go'fika på campus i solen, leta ännu mera efter Findus och eventuellt skriva klart analysen.

episk bild på findus
/L
2. Solen har skinit (hur böjar man skina?) fyra dagar i sträck nu.
3. FINDUS ÄR PÅ RYMMEN!
4. Jag har typ påbörjat ännu en jävla analys.
5. Jag har inte överhuvudjävlataget avslutat ännu en jävla analys.
Plan för dag är alltså följande; kurera mig med go'fika på campus i solen, leta ännu mera efter Findus och eventuellt skriva klart analysen.
episk bild på findus
/L
söndag 6 november 2011
lördag 5 november 2011
hillbilly friday
Att fira fredag på Stables är alltid en upplevelse. Igår var det hillbilly-tema vilket innebar att vi rockade loss till countrymusik tillsammans med folk i hängselbyxor och cowboyboots. Idag är vi lite trötta. Så kan det gå. Ikväll blir det därför hemmamys med film och chips. Och Findus såklart! Det blir ingen riktig myskväll utan vår lilla pälsboll och hans humörsvängningar.
/H
/H
fredag 4 november 2011
tack så hjärtligt
Dress for success och eventuellt motivera fram pluggkoncentration, tänkte jag imorse när jag stoppade in en stilren skjorta i ett par marinblå stuprör. (fejk-)läderbälte på det. Kände mig som Blondinbella. Möter upp H och S för lunch. H påpekar att min outfit platsar perfa till hillbillytemat på campuspuben ikväll.
Hillbillybella?
/L, inte så stylish som jag trodde
Hillbillybella?
/L, inte så stylish som jag trodde
törnrosa (LAME RUBRIK)
Hannah räknade ut att jag var vaken totalt tio timmar igår. Vaknade lunchtid, gick och handlade, tog en nap. Vaknade middagstid, gjorde middag, kollade lite på HIMYM och träffade en polare. Somnade i krokarna runt halv två.
Jag fattar inte riktigt vad det är med mig; det är inte så att jag går runt och känner mig trött hela tiden men det är im-poss-i-belt att gå ur sängen.
Tror att det är mina inre primitiva instinkter som säger åt mig att DET ÄR FAKTISKT DAGS ATT GÅ I IDE NU (mina inre primitiva instinkter talar alltid med mig i CAPS LOCK).
Nu; lunch med syr min och polerzzz, biblioteket på det.
/L
Jag fattar inte riktigt vad det är med mig; det är inte så att jag går runt och känner mig trött hela tiden men det är im-poss-i-belt att gå ur sängen.
Tror att det är mina inre primitiva instinkter som säger åt mig att DET ÄR FAKTISKT DAGS ATT GÅ I IDE NU (mina inre primitiva instinkter talar alltid med mig i CAPS LOCK).
Nu; lunch med syr min och polerzzz, biblioteket på det.
/L
torsdag 3 november 2011
när allt händer lite på en gång
Grannarna höjer volymen till en barriär vi inte trodde var möjlig, Findus springer in och tacklar Hannah i förbifarten, jag skyndar att rädda teet när iPodhörlurarna trillar ur och rätt ner i koppen och så en liten smällare på gatan också.
På en halvminut bidde det mer action än vad vi haft på hela dagen.
Inte helt säker på att jag gillar det.
/L
På en halvminut bidde det mer action än vad vi haft på hela dagen.
Inte helt säker på att jag gillar det.
/L
onsdag 2 november 2011
onsdagslistan (måhända återkommande?)
Topp tre saker som jag hatar med det engelska språket:
1. Övergången mellan S och TH.
Helt jävla omöjligt att säga smidigt, snabbt och osluddrigt. Försök dig på att säga "I always thought" fem gånger i rad efter ett glas öl eller två.
2. Pluralformen av "crab".
Bara för att man talar om multipla skaldjur så transformeras helt plötsligt "krabbor" till "flatlöss". Ett rookie mistake som jag gör oftare än vad jag vill erkänna.
3. F-word-time.
Att pejla när det är grönt ljus att säga the F-word, totalt impossibelt.
Topp tre saker som jag älskar med den engelska språket:
1. F-word-time.
När passar det inte att säga "fuck off"?! Passar i alla sammanhang. Förutom när läget är fel-pejlat och man råkar döda stämningen (amerikaner är känsliga).
2. Förkortningar i SMS.
Oändliga möjligheter! Måhända motsvarande svenskans fjortisspråk men ack, så användbart när SIM-kortet ekar tomt. Typ "OK, see you tonight, I might be late" -> "K, c u 2nite, might b L8". HUR FETT OCH EKONOMISKT ÄR INTE DET?
3. The never-ending ström av söta ord.
Utan att låta överdrivet närgången kan man slänga ord såsom "honey", "love" och "dear" hejvilt omkring sig och få samma respons tillbaka. Ganska så mysigt!
/L
1. Övergången mellan S och TH.
Helt jävla omöjligt att säga smidigt, snabbt och osluddrigt. Försök dig på att säga "I always thought" fem gånger i rad efter ett glas öl eller två.
2. Pluralformen av "crab".
Bara för att man talar om multipla skaldjur så transformeras helt plötsligt "krabbor" till "flatlöss". Ett rookie mistake som jag gör oftare än vad jag vill erkänna.
3. F-word-time.
Att pejla när det är grönt ljus att säga the F-word, totalt impossibelt.
Topp tre saker som jag älskar med den engelska språket:
1. F-word-time.
När passar det inte att säga "fuck off"?! Passar i alla sammanhang. Förutom när läget är fel-pejlat och man råkar döda stämningen (amerikaner är känsliga).
2. Förkortningar i SMS.
Oändliga möjligheter! Måhända motsvarande svenskans fjortisspråk men ack, så användbart när SIM-kortet ekar tomt. Typ "OK, see you tonight, I might be late" -> "K, c u 2nite, might b L8". HUR FETT OCH EKONOMISKT ÄR INTE DET?
3. The never-ending ström av söta ord.
Utan att låta överdrivet närgången kan man slänga ord såsom "honey", "love" och "dear" hejvilt omkring sig och få samma respons tillbaka. Ganska så mysigt!
/L
fascination
Gårdagens försök till tidig kväll gick inte vägen. Det var helt ärligt för intressant, jag plöjde igenom fyra avsnitt Mitt i Naturen - visste du till exempel att vi har sjöhästar i Sverige?!?!?! Dom kallas tångsnällor, fast jag har alltid kallat dom näbbgäddor, men dom blir färre och färre för smådjuren som håller det kvävande sjögräset i trim försvinner eftersom dom små fiskarna blir fler när dom stora fiskarna bli uppfångade och ålgräsängarna som är tångsnällornas naturliga habitat blir mindre och mindre...
Du fattar. Men efter att ha midnattsnackat med en flatmate, druckit apelsinsaft (så jävla dyrt med juice) och Resorb, samt lyssnat på en avslappningsövning som jag avbröt av tristess och rastlöshet så somnade jag i ren desperation. Vid tresnåret på morgonen.
Idag har jag sovit oförskämt länge, med andra ord.
God morgon!
/L
Du fattar. Men efter att ha midnattsnackat med en flatmate, druckit apelsinsaft (så jävla dyrt med juice) och Resorb, samt lyssnat på en avslappningsövning som jag avbröt av tristess och rastlöshet så somnade jag i ren desperation. Vid tresnåret på morgonen.
Idag har jag sovit oförskämt länge, med andra ord.
God morgon!
/L
tisdag 1 november 2011
receptbelagt
Blev på typ en timme sjuk som fan. Slöare än en bordskniv. Segare än en AKO-kola. Du fattar grejen.
Men det är ganska svårt för en nattuggla som yours truly att lägga sig i god tid (glöm inte att vi är en timme bakåt här borta) och försöka sova ut en förkylning och jag har funderat hårt och länge på något som kan vagga mig till sömns.
Och heu-freakin-reka! MITT I NATUREN! Alltså jag menar, Martin Emtenäs, fria gärna till mig typ imorgon men helvete vad sövande det är att kolla på svensk vattenfauna.

/L
Men det är ganska svårt för en nattuggla som yours truly att lägga sig i god tid (glöm inte att vi är en timme bakåt här borta) och försöka sova ut en förkylning och jag har funderat hårt och länge på något som kan vagga mig till sömns.
Och heu-freakin-reka! MITT I NATUREN! Alltså jag menar, Martin Emtenäs, fria gärna till mig typ imorgon men helvete vad sövande det är att kolla på svensk vattenfauna.
/L
JOHO DU
och det blåser genom hallen*
Lisi vill att jag ska uppdatera och förklara varför vi inte uppdaterar. Det är helt enkelt för att vi inte råkat ut för nåt jättespännande på sistone. Möblat om, pluggat, sörplat te.
Gårdagens stora höjdpunkt var när vi såg en jätteliten kattunge under en bil på en parkering. Vi tvärstannade, skrek till och sen Lisi började jaga den runt parkeringen medan jag stod bredvid och pep exalterat. En förbipasserande kille stannade till.
Han: Eh, är ni okej? Har ni tappat något?
Jag: Ja! Nej! Eller alltså, det var en kattunge här. Eller ja, därborta. Nyss.
/H
*Ja Winnerbäck det gör det faktiskt, för brevinkastet går inte att stänga
Gårdagens stora höjdpunkt var när vi såg en jätteliten kattunge under en bil på en parkering. Vi tvärstannade, skrek till och sen Lisi började jaga den runt parkeringen medan jag stod bredvid och pep exalterat. En förbipasserande kille stannade till.
Han: Eh, är ni okej? Har ni tappat något?
Jag: Ja! Nej! Eller alltså, det var en kattunge här. Eller ja, därborta. Nyss.
/H
*Ja Winnerbäck det gör det faktiskt, för brevinkastet går inte att stänga
söndag 30 oktober 2011
söndagspyssel
Idag har vi bestämt att vi nog ska börja leta efter nån annanstans att bo. Vi har också vänt upp och ned på hela vårt rum, möblerat om det totalt. Kanske lite dumt att göra det nu, kan man tycka. Om vi ändå ska flytta. Men dethär med att vara logisk, det är inte riktigt vår grej.
/H
/H
lördag 29 oktober 2011
två av kvällens typ fem bilder

Dessvärre så blev det inte många bilder från gårdagen, men här är två i alla fall! Mitt hår tog en halvtimme och en tredjedels burk med hårspray att fixa, synd att jag inte fick någon bättre bild på det. Vi hade matchande baseballjackor (jag hade självfallet inte på mig skidjackan hela kvällen heller) och flimsiga kjolar som vi olyckligtvis inte heller fick någon bild på.
Men! kläderna finns kvar och vi har redan bestämt oss för re-enacta outfiten för att knäppa några bättre bilder. Men håret gör jag fan aldrig om igen; jag har schamponerat och balsamerat håret multipla gånger och borstat ut en hårboll stor som katten.
/L
fredag 28 oktober 2011
halloweeeeeen
Godmorgon världen. Börjar så sakteliga återhämta mig från gårdagens vi-är-äntligen-klara-med-uppsatsen-festande, vilket verkligen är på tiden eftersom vi ska ut igen om en timme. Puss etc.
/H
/H
torsdag 27 oktober 2011
våra grannar i miniatyr
Vi har två sorters grannar; hormonstinna collegegrabbar och kringstrykande mellanstadiekids. Båda sorterna spelar livsfarlig hurling och brölar på gatorna (de senare brölar dock snäppet ljusare).
Idag när H och jag gick hem från biblioteket väntade det vanliga hindret bestående av ett gäng ungar som sparkar boll över vägen. H och jag kryssade mellan fotbollspelare i midjehöjd och var tvungna att vänta ut ett avgörande mål. När vi kom förbi den åttaåriga fotbollsmålvakten hojtade han "I LIKE THE WAY YOU MOOOVE". Detta är något man hör ofta i Elm Park, men det kommer oftast från collegegrabbarna, så vi vände oss om i chockartat tillstånd.
Målvakt i miniatyr: OH GIRLS I'M NOT TALKING TO YOU! NOT YOU! NOT YOU! I WAS SINGING A SONG! IT'S JUST A SONG!
Gotta luv'em.
/L
Idag när H och jag gick hem från biblioteket väntade det vanliga hindret bestående av ett gäng ungar som sparkar boll över vägen. H och jag kryssade mellan fotbollspelare i midjehöjd och var tvungna att vänta ut ett avgörande mål. När vi kom förbi den åttaåriga fotbollsmålvakten hojtade han "I LIKE THE WAY YOU MOOOVE". Detta är något man hör ofta i Elm Park, men det kommer oftast från collegegrabbarna, så vi vände oss om i chockartat tillstånd.
Målvakt i miniatyr: OH GIRLS I'M NOT TALKING TO YOU! NOT YOU! NOT YOU! I WAS SINGING A SONG! IT'S JUST A SONG!
Gotta luv'em.
/L
matt som damon
Universums sämsta ordskämt up there, jag vet. Är bara så syttenes trött i skallen.
Har suttit i dryga timmen för att lägga om marginaler och klistra in fotnoter i en gammal översättning av Beowulf. Gnällmaffian meddelar att människor som finner tillfredsställelse i att ladda upp gamla klassiker på internet får gärna ta en grundkurs i upplägg och marginalkoder först.
En lite trevligare nyhet är att blåtiran lyser med sin frånvaro! Den lyser alltså inte alls. Är fortfarande ganska öm över ögonbrynet och kindbenet men det syns inte så mycket. Jag frågade även rumkompisen/experten som berättade från egen erfarenhet att om man har brutit kindbenet så kan ögonen åka ur om man snyter sig lite för hårt.
Om man bortser från äckelfaktorn i tidigare mening så kan vi bara lugnt konstatera att min skalle är intakt (om än något bulig).
/L
Har suttit i dryga timmen för att lägga om marginaler och klistra in fotnoter i en gammal översättning av Beowulf. Gnällmaffian meddelar att människor som finner tillfredsställelse i att ladda upp gamla klassiker på internet får gärna ta en grundkurs i upplägg och marginalkoder först.
En lite trevligare nyhet är att blåtiran lyser med sin frånvaro! Den lyser alltså inte alls. Är fortfarande ganska öm över ögonbrynet och kindbenet men det syns inte så mycket. Jag frågade även rumkompisen/experten som berättade från egen erfarenhet att om man har brutit kindbenet så kan ögonen åka ur om man snyter sig lite för hårt.
Om man bortser från äckelfaktorn i tidigare mening så kan vi bara lugnt konstatera att min skalle är intakt (om än något bulig).
/L
onsdag 26 oktober 2011
jag är skadad!
Syr min tog inte historien från början.
Min morgon började som den tragiskt nog har börjat ett par tre gånger tidigare; jag smäller skallen rätt in i väggen. Dagens första skada var dock självförvållad, vid flera tillfällen i mitt ack, så klantiga liv har jag legat i sängen och kurat ihop mig med ryggen mot väggen för att sedan göra någon morbid 180-gradare i sömnen och bebula* min stackars panna.
Dagens andra skada däremot är halvt om halvt H's fel. Ganska mycket mitt också. Hursomhaver, jag har en påse frysta grönsaker och pga/mha systerns dåliga samvete så är jag utlovad en gratis fika.
När vår boxningstränande rumskompis kommer hem så ska vi fråga experten - kommer svullnaden gå ner eller ska jag gå som Rocky Balboa till Halloweenfesten?**
*VÄRLDENS BÄSTA ORD JAG KOM PÅ DET ALLDELES SJÄLV NYSS FAKTISKT
**smärre överdrift
/L
Min morgon började som den tragiskt nog har börjat ett par tre gånger tidigare; jag smäller skallen rätt in i väggen. Dagens första skada var dock självförvållad, vid flera tillfällen i mitt ack, så klantiga liv har jag legat i sängen och kurat ihop mig med ryggen mot väggen för att sedan göra någon morbid 180-gradare i sömnen och bebula* min stackars panna.
Dagens andra skada däremot är halvt om halvt H's fel. Ganska mycket mitt också. Hursomhaver, jag har en påse frysta grönsaker och pga/mha systerns dåliga samvete så är jag utlovad en gratis fika.
När vår boxningstränande rumskompis kommer hem så ska vi fråga experten - kommer svullnaden gå ner eller ska jag gå som Rocky Balboa till Halloweenfesten?**
*VÄRLDENS BÄSTA ORD JAG KOM PÅ DET ALLDELES SJÄLV NYSS FAKTISKT
**smärre överdrift
/L
idag
har jag haft en föreläsning, tvättat en tvätt, sett tre avsnitt av How I Met Your Mother, gosat med Findus och knäat min syster i ögat*. Produktiv dag måste jag säga!
*Hon lever men lär få en maffig blåtira. Dagens tips: skojbråka inte i en minimal säng i ett övermöblerat rum. Man kan trilla ur sängen vilket kan leda till att man fastnar mellan möbler vilket kan leda till att ett knä hamnar i ett öga.
*Hon lever men lär få en maffig blåtira. Dagens tips: skojbråka inte i en minimal säng i ett övermöblerat rum. Man kan trilla ur sängen vilket kan leda till att man fastnar mellan möbler vilket kan leda till att ett knä hamnar i ett öga.
fright night
Hej alla! Jag har just genomlevt världens längsta dag, tror jag. Sju timmar föreläsningar & panikuppsatsskrivande och så dinner party på det. Med våra flatmates. Vi skulle laga något som är typiskt för vårt land så eh, jag och Lisi gjorde snittar med lax/färskost och skagenröra. De andras bidrag till le dinner party (indiskt och kinesiskt) var mycket gott men mina smaklökar är fortfarande i chocktillstånd. Starkt är bara förnamnet. Tur då att en annan roomie bjöd på hemgjord öl att skölja bort hettan med. Middagen övergick i filmkväll och jag borde verkligen pluggat men hur tackar man nej till 80-tals-skräckis-komedi? Dessutom med en pytteliten gosig katt uppkrupen i ens knä. Nej. Precis.
/H
/H
tisdag 25 oktober 2011
fighting for peace
Min syster bloggar inte. Det stör mig. En knäpp på nosen så är hon back on track.
Återkommer.
/L
Återkommer.
/L
måndag 24 oktober 2011
för opretto för en systemkamera
Försökte få till en liten snabb bild på hur mitt hår ser ut nu för tiden. Snaggade till det imorse och färgade det förra veckan nämligen. Det har tagit mig en jävla kvart att få en halvhyfsad bild. JAG HATAR TEKNIK. Det här är den enda bilden jag fick fram som inte får mig att framstå som ofokuserad (whadaaaap för fotorelaterat skämt) och baktrött. Och då ser man inte ens min frisyr. FML.

Ska fortsätta sura över mig oförmåga att hantera kameror och gosa lite med min pluggkamrat. Min pluggkamrat är nämligen mycket gossugen och har dessutom magnifika morrhår (för att förhindra förvirring; bilden på Findus tog min fotokapabla syster häromdagen).

/L - som uppenbarligen har olika färg på ögonen?
Ska fortsätta sura över mig oförmåga att hantera kameror och gosa lite med min pluggkamrat. Min pluggkamrat är nämligen mycket gossugen och har dessutom magnifika morrhår (för att förhindra förvirring; bilden på Findus tog min fotokapabla syster häromdagen).
/L - som uppenbarligen har olika färg på ögonen?
lördag 22 oktober 2011
alltså har någon sjungt på lördag är jag in love?
Två utekvällar på raken = en hemmakväll. Sippar Baileys på sängkanten, surar över världens orättvisor och sänker ljudet på mobilen. Sockmysterium löst, uppsats nästan klar. Det är helt OK.
PS. Findus fick en ny sorts kattmat idag. Han blev så exalterad att han lät som Chewbacca i falsett. DS.
/L
PS. Findus fick en ny sorts kattmat idag. Han blev så exalterad att han lät som Chewbacca i falsett. DS.
/L
ett sockmysterium
H tappade bort sina sockar* igår och vi letade febrilt över hela rummet. Idag när hon öppnar garderoben så ligger dom där, ovanpå ett par byxor som hon la dit igår kväll (alltså efter att strumporna hade försvunnit). SJUKHETEN ITSELF!**
Jag var ute på vift igår och är lagom trött idag. Vi sitter på biblioteket just nu, jag försöker få massor av plugg gjort men det är inte alltid så lätt när det finns Facebook och billigt kaffe på campus.
Nejfan. Nu har jag en dejt med Medea, hon må vara en självständig och tämligen intressant kvinna men är fan vad det ska babblas. Fyrtio sidor kvar i grekisk dramatik, jag håller ut. Jag har ju kaffe!
/L
* enda rätta sättet att böja socka i plural
**jag är mycket lättfascinerad
Jag var ute på vift igår och är lagom trött idag. Vi sitter på biblioteket just nu, jag försöker få massor av plugg gjort men det är inte alltid så lätt när det finns Facebook och billigt kaffe på campus.
Nejfan. Nu har jag en dejt med Medea, hon må vara en självständig och tämligen intressant kvinna men är fan vad det ska babblas. Fyrtio sidor kvar i grekisk dramatik, jag håller ut. Jag har ju kaffe!
/L
* enda rätta sättet att böja socka i plural
**jag är mycket lättfascinerad
fredag 21 oktober 2011
friday i'm (SO NOT) in love
Saker går så fel just nu så det bara är kul. Hur lyckas jag exempelvis tappa bort mina bästa (och enda) raggsockor i ett 3 kvadratmeter stort rum? De hängde på min sänggavel nyss och nu en kvart senare har de totalt gått upp i rök. Annars är det mest hetsskrivande av uppsatser och lite boendekrångel för min del. Om ni kommenterade lite oftare kanske jag skulle skriva lite roligare? Bara en tanke.
/sur och trött H som nästan nästan är klar med veckans uppsats
/sur och trött H som nästan nästan är klar med veckans uppsats
torsdag 20 oktober 2011
här är vi
Min stövlar skulle prompt döden dö just när dom första minusgraderna smög sig på så nu ska jag slita H från sina älskade uppsatser och kila in till stan för att nödshoppa boots. Mina converse hänger litta på sista tråden och det är inte så fashion att ha tofflor på campuspuben dit vi måhända sticker ikväll.
Ha det gött!
/L
onsdag 19 oktober 2011
vi hjärta bibblan
Elen kom inte tillbaka igår kväll, så vi köpte hamburgare och satte oss med katten + resterande rumskompisar i vårt nystädade vardagsrum. I skenet av värmeljus svor vi över hyresvärden och snackade skit, riktigt mysigt faktiskt. Under omständigheterna.
Nu har det lovats att elen ska komma tillbaka i eftermiddag (ospecificerad tid men hey, det är ju Irland). Jag och H sitter på skolbiblioteket och pluggar häcken av oss innan det är dags att gå hem och förväntansfullt trycka på alla lampknappar.
Förresten! shout out till L (inte undertecknad alltså, en svensk polare), som lånade oss sin dusch tidigare idag. Utan dator och spis, javisst, men fräsch ska man väl tamigfan ändå vara!
Vi återvänder till Chestnut Close om någon timme för att checka el-läget. HÅLL TUMMARNA.
/L
Nu har det lovats att elen ska komma tillbaka i eftermiddag (ospecificerad tid men hey, det är ju Irland). Jag och H sitter på skolbiblioteket och pluggar häcken av oss innan det är dags att gå hem och förväntansfullt trycka på alla lampknappar.
Förresten! shout out till L (inte undertecknad alltså, en svensk polare), som lånade oss sin dusch tidigare idag. Utan dator och spis, javisst, men fräsch ska man väl tamigfan ändå vara!
Vi återvänder till Chestnut Close om någon timme för att checka el-läget. HÅLL TUMMARNA.
/L
tisdag 18 oktober 2011
darn it (aka keep calm and carry on)
Kommer hem från underbara dagar med päronen till ett hus utan el, det vill säga inga lampor, ingen fungerande dusch, inget internet, ingen matlagning, ingen värme. Hyresvärden har glömt att betala in vår elräkning.
Laddar datorer och mobiler på campusbiblioteket. Humör ej på topp.
Stay tuned.
/L
Laddar datorer och mobiler på campusbiblioteket. Humör ej på topp.
Stay tuned.
/L
söndag 16 oktober 2011
tillfälligt avbrott
Sedan i onsdags har vi:
- suitat up på Stables tillsammans med you and half of Chicago
- ätit tre sanslöst goda middagar
- balanserat på brantkanter med systemkameror och förvirrat boskap
- varit på Dingle Ocean World (gissa vems förslag det var)
- sett pingviner
- anlänt till Moy House
FULLT FUCKING UPP. Dålig connection här, återkommer med uppdatering och bilder.
/L
- suitat up på Stables tillsammans med you and half of Chicago
- ätit tre sanslöst goda middagar
- balanserat på brantkanter med systemkameror och förvirrat boskap
- varit på Dingle Ocean World (gissa vems förslag det var)
- sett pingviner
- anlänt till Moy House
FULLT FUCKING UPP. Dålig connection här, återkommer med uppdatering och bilder.
/L
torsdag 13 oktober 2011
idag är ingen vanlig dag
För idag är mamma-och-pappa-kommer-hit-och-hälsar-på-dagen! Vilket innebär att vi får krama våra älskade föräldrar och bo på hotell. Kan det bli bättre? En yttepytte-nackdel med päronvisiten är väl att vi i skrivande stund storstädar väggar, tak, katt, you name it. Adjö dammtussar och klädhögar, idag ska 647 Chestnut Close visa sig från sin allra bästa och mest nypolerade sida.
/H
/H
onsdag 12 oktober 2011
snillet spekulerar
H har numera True Blood-soundtrack som pluggmusik. Hon uttryckte nyss en önskan att gifta sig med Nathan Barr. Är han snygg då? undrade jag lite försiktigt/fåfängt och så googlade vi fram några bilder.
H: Alltså, han är ju inte så ful som han kunde ha varit!
/L
H: Alltså, han är ju inte så ful som han kunde ha varit!
/L
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



