torsdag 1 december 2011

TACK SÅ JÄVLA FÖRBANNAT MYCKET

Hur det nu är möjligt så lyckas vår hyresvärd förstöra kvällen. Vår förra hyresvärd. Det förbenade jävla satans fittidiotiska klantarslet som inte kan sköta någonting.

Nu har han bestämt att katterna ska ut. Bara så där. Smsar och frågar "vilket katthem?". Svaret jag får är en utskällning om hur katterna förstört vardagsrummet, what the hell were you thinking och att vi kan vara glada att vi fick handpenningen tillbaka innan han såg röran.

Rumskompisar som backar upp vårt försök till att skydda tre små liv? Nej då. Det var tydligen jag och H som slet in kattungarna från busken utanför och bussade dom på möblerna.

Holiday spirit bortblåst. Stay tuned.

/L

3 kommentarer:

  1. Men! Vems är kattmamman? Det är ju
    ägarens ansvar att ta hand om ungarna om
    han/hon varit så dum att han/hon inte har
    steriliserat henne får han/hon väl bita i sitt
    sura äpple och ta hand om kattungarna!

    Hoppas det ordnar sig!
    /upprörd och oroad kattälskare (aka NSD)
    Ps: se det här som kommentar på båda inläggen:P

    SvaraRadera
  2. kattmamman har bott i huset så länge som någon kan minnas och när vi flyttade ut (som du kan se i Hs inl'gg) så slängdes all skuld på oss. en hyresvärd i sina bästa medelålders år som svär åt oss och klandrar oss för att ha tagit hand om tre små katter.

    ett långt och argt mejl har skrivits till honom; han säger att han ska ta hem kattmamman och kattungarna till sitt hus imorgon och nåde alla högre makter honom om han inte gör det, för då i helvete har han två mycket tyngre och mycket argare däggdjur på halsen!

    tack för alla tips och all hjälp som du gett oss!

    /L

    SvaraRadera
  3. Ingen orsak:)
    Hoppas verkligen att han tar hand om dom
    och längtar efter att den nya djurskyddslagen
    i Sverige ska gå igenom snart, då blir det
    förbjudet att överge din katt! Och man måste
    registrera sin katt!
    Polisanmäl honom annars;)

    Håller tummarna för att kissarna ska få det
    bra:)
    Kram//Jessica

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?