lördag 17 december 2011

fredag 16 december 2011

ett irländskt perspektiv på snö

När ens irländska kompis exalterat skriker "SNÖ! ÄNTLIGEN SNÖ!" och pekar ut genom fönstret och man springer dit, kikar ut och allt man ser är lite frost, hur bör man reagera? Själv slets jag mellan irritation över det falska alarmet samt vemod. För visst är det väl sorgligt att irländare är så svältfödda på vintervyer att de inte kan skilja på snö och frost?

/H

rävrapport

Jag förstår att ni alla väntat med spänning på en uppföljare till mitt rävmöte för några veckor sedan. Igår möttes vi igen! Jag och Mr Fox. Det blev tyvärr inte så mycket mer än ett hej för vi hade båda bråttom åt olika håll.

Skyndade bort till Scholars (den mysiga campuspuben, icke att förväxla med Stables aka stammispuben) och förklarade för min kompis att "förlåt att jag är sen, jag träffade en räv". Fick svaret "så trevligt!". Kände en plötslig tacksamhet över att jag hänger med människor som förstår mig och mina märkliga nycker (som tillexempel att försöka konversera med rävar) och skålade i terminens sista Limericköl.

/H

ålderregression

Min Don't-Stop-the-Party-tischa får mig att känna mig som blott sexton år igen (fastän jag fick den förra året på Heinekens give-away-party i Nice).

Det faktum att jag lämnar kanterna kvar på rostmackan får mig att känna mig som om jag vore fem.

Men om det inte finns någon ost kvar på kanterna then what's the effing point med att knapra i sig snustorra brödrester?!


/L, kan snart inte skjuta upp på packningen mer

jag är FÖRBANNAD

Denna vecka hade jag tre fester inplanerade. Jag har skippat två av tre due to plugg och packning. Nu har jag ju varken pluggat eller packat, eftersom Musikhjälpen och göra flätor i håret är sjukt mycket intressantare.

Via ett snedsteg, en plié och en långsökt parallell förstår du alltså att jag chillar hemmakväll idag också. Tänkte hänga med min (enligt H*) look-a-like Martin Emtenäs och klickar in på SVT Play. OCH SÅ HAR DOM SPÄRRAT ALLA AVSNITT AV MITT I NATUREN UTANFÖR SVERIGES GRÄNSER?!

ÅRETS TITTARFILM SKULLE JU KORAS IDAG!



/L AKA arg licensbetalare. betalar jag licens? skattar jag överhuvudtaget på något förutom fonder? arg vän av ordning, kan vi kalla mig. sådärja.

*OBS, ej skämt! syr min hävdar att om hon ser en bild på martin emtenäs så tror hon först att det är jag.

torsdag 15 december 2011

juligt värre

S's feber är borta och hon känner sig frisk nog att hänga på vår miniweekend i Dublin innan flygresan blir av - episkt! Firade detta faktum med lunch på River Café.

Grönsakspajspizzagrejen lämnade ganska mycket att önska, men till maten fick man ett litet glas glögg, en mini-mince pie och en smällare!

I smällarna låg neonfärgade (possibly radioaktiva) plastdjur, små papperlappar med skämt och till och med en kungakrona i papper.

Varför finns inte denna tradition i Sverige? Lekte med min neongröna plastgroda iförd en ytterst prasslig kungakrona LIKE A BOSS.


/L

onsdag 14 december 2011

ynka tre euro

Köptes häromdagen! Hamnar alltid mellan storlekar så den måste förminskas lite. Ursäkta kassa mobilbild.

Förresten, du vet väl att du kan se fler mobiluppladdningar och Irlandsbilder i den ack, så nyligen uppdaterade sidofliken?

/L

screencap

Såhär ser det ut om dagarna. Musikhjälpen i vänstra rutan och snöuppdateringar i den högra. Gina ser lika skeptisk ut som jag är - plusgrader i december?! Skärpning nu. Minst en minusgrad vill jag ha. Och snö!

/L

märklig onsdagslista

Väldigt oklart tema idag. Men lite lustigt ändå?

Topp tre episka klassiker med ordet "hey" i titeln:

1. Hey Jude - Beatles

Krävs ingen längre kommentar för att förklara varför denna är så episk. Kan däremot tillägga att låten egentligen vart tänkt att heta Hey Jules, visste du det eller? Det gjorde du säkert. Alltså det är samma did-you-know-faktor som typ "man kan inte slicka sig själv på armbågen".

2. Hey Joe - Jimi Hendrix
Egentligen så har ju inte Hendrix gjort låten (kudos till den som vet vem som har gjort den) men denna version toppar mycket. Lägger en speciell känsla till vilket sammanhang, YouTube-klipp eller väder som helst.

3. Hey - Pixies
Helvetes jävla håååååne* vad bra den låten är! Så mycket gitarrångest och osammanhängade meningar att man inte kan göra annat att älska den. Att den helt plötsligt har blivit ett signum för Barney-heart-Robin** är bara en bonus. Alla vägar som äldre musik hittar till vår samtid är bra vägar!

/L

*för dig som har sett true blood säsong fyra makes this more sense
**himym, säsong sju

tisdag 13 december 2011

c-uppsatshelvete

Nu har jag varit vaken i fyrtionio timmar och fortfarande inte kommit igång med uppsatsen! Eller jo, jag har raderat fem meningar och skrivit en.

Problemet är att det står i våra guidelines att uppsatsen bör vara mellan 6000-8000 ord. Och mitt lilla worddokument säger att jag skrivit 5 158 ord. Så varje gång jag öppnar dokumentet blir jag så nöjd över det att jag börjar läsa bloggar istället.


/H

är det dethär man kallar julstress

På något jävla vänster har jag redan hunnit inhandla alla julklappar, med undantag för lite bonuspresenter som ska bringas hem från den gröna ön. Är därmed helt förberedd för julens ingång. Låt den komma bara.

ELLER INTE?!?!??!

Helvetes helskottas snöskoters fanskap vad saker måste göras! Kommer till Svea Rike den nittonde och har därmed FEM FUDGING DAGAR till julafton.

På denna korta tid måste det göras knäck, ischoklad, lussebullar, marsipangodis, löjromscheesecake och julpyntade apelsiner med-tamigfan-mera.

PLUS att jag måste slå in alla julklappar, hitta långkalsonger, göra en snölykta (förutsett att det finns snö dårå, annars är det ju jättesvårt) och ta reda på samt byta klappar med mina två bästaste vänner.

Hjärtklappning. Pepparkakshjärteklappning!














såhär klibbigt och trevligt ska det vara. episkt att jag lyckas göra typ nitto procent av smeten helt ok och resterande procent blir totalt katastrofala.
/L

hagel!

Vädret har stormat och haft sig hela natten men nu har den arga vinden tagit vilopaus och ersatts av ettrigt hagel istället. Hagel är ju inte så charmigt. Men nu råkar vi vara snösvultna nordbor-i-exil så vi tar vad som bjuds.


/H

check and check

Hostel bokat och bussbiljett betalad. En halv helg i Dublin får vi på köpet också, inte illa!

/L

måndag 12 december 2011

en vecka kvar

Snart sitter vi på flyget Dublin-Kastrup-Arlanda! Förutom det uppenbara (typ ge päronen en miljon kramar och inspektera dammstatusen i mitt gamla rum) så är här en liten lista på topp tre saker jag ska göra DIREKT när jag kommit hem.

1. Prutta Tassa på magen

Har längtat hela hösten efter att få köra in näsan i hennes lilla rosa mage och blåsa loss. Hunden är icke särskilt road av detta men det är MYSFAKTOR TRETUSEN!

2. Spela gitarr

Hur kissnödig eller megatörstig jag än må vara så kommer gitarren före andra kroppsliga behov. Fruktar att jag glömt typ allt men plinka lite ska jag väl ändå kunna göra.

3. Blåsa på stereon

Efter månader med halvkassa hörlurar och minihögtalare ska jag äntligen få maxa volymen och innerligt lyssna på musik. Något som kräver riktigt bra ljud, typ valfri Bob eller Portishead.

/L

inatt jag drömde

Märklig morgon. Osten tog slut igår så vi bestämde oss för att gå upp i krokarna runt nio och köpa ny. Sagt och gjort, jag stampade in i H's rum krokarna runt nio. H var inte imponerad och sa att jag skulle gå och lägga mig igen tills hon ville gå upp.

Under den korta tiden när H vaknade sig* och jag snarkade vidare hann jag drömma om

1) att jag gick på senior-vattengympa i knallgrön dykardräkt

2) att jag promenerade längs en milslång brygga i Kalmar (kan ha varit Grekland eller Mariefred också, bryggmässigt misstänker jag att det inte är någon större skillnad)

3) att jag skaffade barn (som förövrigt var väldigt lika Ketchupmammans barn) med en man som visade sig vara den perfekta kombinationen av Xander Harris, Spike, Alexander Skarsgård och Barney Stinson.

Lite tufft att vakna ifrån en sån dröm.

Nu; clementiner, yoghurtjakt åt Sara och eventuellt en liten stadstripp.

/L

*mitt nya favoritverb

söndag 11 december 2011

två bilder från fånen

Två pix från mobilkameran.

Den ena från en episkt mysig delikatessbutik i Galway där dom hade sjuka mängder märkliga chokladsorter, bland annat Guinnesssmak (klassikern), lime zest and black pepper, gin & tonic, chili & rosépeppar och Irish coffee. Varför välja?

Den andra är etttusentrehundrafemtiofem cent i minimynt. H och jag har samlat skitmynten (1 c, 2 c, 5 c) i en pengaburk under hela hösten och tänker nu fördela dom i sparbössor runtom Limerick, så där lagom till jul. Det var ett litet helvete att räkna dom så jag hoppas att dom går till jävligt välgörande ändamål.


mind over body

H påpekar att det ser ut som jag har feber. Genom att titta på mina ögon. Jag ställer mig frågvis till denna analys men systern säger - och jag citerar - att DET ÄR SÅ.

Jag tänker inte erkänna mig sjuk. Jag har haft min förbannade dos av förkylningar och är väl medveten om att jag kommer att få ännu än i och med luftbytet Irland - Sverige.

Så är det. Jag vägrar (er-)känna mig febrig. JAG ÄR COOL SOM EN JÄVLA FILBUNKE.

/L, running out of options

om katten själv får välja

Jag valde båda!

Morotskaka, chips och Notting Hill* startade kvällen, sen satte jag lockar i håret och en ölburk i handväskan och drog vidare på en liten julfest. Där väntade mängder av snacksrester och Singstar - jag lyckades faktiskt slå den erkände ABBA-mästaren med en mycket högljudd version av Mamma Mia!

Idag trasslar vi med uppsatser. Först ska jag bara höja blodtrycket lite; dags att kolla på Kvällsöppet.

/L

*fun trivia läst i ett resemagasin på arlanda, denna stadsdel kallades förut knottynghull

lördag 10 december 2011

å ena sidan

Plan för kväll börjar hursomhaver med middag, med eller utan vitlök beroende på om jag följer plan ett eller två ikväll.

1. Kort promenad till Spar* och inhandla allt som innehåller socker, fett och salt. Det vill säga choklad, cupcakes, caramel popcorn och chips (en jävla massa saker på C nu när jag tänker efter). Bygga ett bo av diverse täcken och kuddar i H's dubbelsäng och kolla på Twin Peaks.

2. Kort promenad till Spar och köpa en flaska vin** och fortsätta vidare till min fransman och en julfest i ett studentområde fem minuter här ifrån. Jag misstänker att Singstar och julhattar är inkluderade.

Behöver det ena utesluta det andra?

/L

*alltså det är en slags kiosk/snabbköp, inte någon märklig bank, för dig som undrade. varför du nu skulle göra det. ehm.
**detta är alltså butiken som säljer häftstift, christmas pudding och har ett sortiment på cirkus fyrtio olika sorters choklad men öl, det säljer dom inte.

skit som händer

S har fått sig en släng av halsfluss så det blir ingen middag ikväll. Trist, men vi har ju dryga veckan kvar här i Limerick så vi får la planera in det någon annan dag.

Men, bara för att ett event stryks från schemat betyder det inte att det inte är späckat. Idag ska vi försöka boka bussbiljetter till Dublin (vi flyger därifrån), hitta ett hostel i Dublin, fila lite på uppsatserna och eventuellt gå på någon form av julfest.

Högst på listan står dock borsta tänderna. Vi börjar där. Man ska ju inte överanstränga sig.

/L

fredag 9 december 2011

så är det

Ibland blir dagarna lite märkliga.

Man sitter på en buss till Galway, julklappsshopping och allmänt mys men så ringer det i telefonen och på andra sidan linjen hör man att lilla mormor somnade in inatt.

Vad är det meningen att man ska göra? Vad ska man säga?

Vi strosade i solen. Lyssnade på julsånger. Funderade extra noga på en julklapp till morfar. Drack varm choklad och åt världens godaste lasagne. Man kanske inte får säga vad som helst när någon så nära gått bort men i överlag har det varit en mycket bra dag.

Lillaste mormor. Självutnämnd stormästare på bandy och rutinerad hallonplockare. Och så hade hon världens vitaste och finaste hår.

/L

torsdag 8 december 2011

uppdatering i punktform istället för onsdagslista

1. Stormen blåste liksom förbi. Nu är vädret helt okej igen - trodde att vi hade lärt oss något efter ett par månader på ön där the inevitable never happens and the unexpected constantly occurs.

2. Hyresvärden erkände sitt misstag (pun intended) och ska hämta rätt katt. Gammal rumskompis tog på sig ansvaret att överlämna Mamma Katt och ska hålla mig uppdaterad.

3. Jag funderar på om stekt äpple och bacon är en bra kombination. Hur gå till väga, liksom? Ska det vara sött eller salt? Kan man ha kanel på?

/L

det bidde inte så

Det var tanken att vi skulle åka till Galway idag.
Tanken var att vi skulle gå upp jättejättejättetidigt.
Det var liksom tanken att vi skulle julklappshandla på alla små mysiga marknader.

Det var, how ever, inte alls tanken att det skulle vara en smärre storm idag och det var heller inte tanken att S's hals skulle börja bråka.

Men så blev det! Inget Galway idag, det får vänta tills imorgon när vädret har lugnat ner sig. Uppe tidigt är vi i alla fall, chanser att somna om är bortblåsta. Bortblåsta med en magnifik jävla storm.

Imorgon; nytt försök!

/L

ps. ursäkta min syster, hon läser den fabulösa bloggen onekligen och har fått flipp på att skriva fjortisstjärnor (*) på allt

onsdag 7 december 2011

gårdagens irländska anekdot

Igår irrade vi som sagt på campus i jakt på en pluggplats. Rätt som det var sprang vi på en vaktmästare.

Han: Are ye looking for something, girls?
Jag:
Well yeah, somewhere to sit and study..
Han (lutar sig närmare och väser konspiratoriskt): Oh! I see! You're looking for a place... TO HIDE!!!

Sen guidade han oss till ett tomt klassrum där vi kunde plugga och gömma oss så mycket vi ville. Han lät oss till och med gå igenom förbjudna korridorer*. Lite Hogwarts på hela händelsen! Fast Filch går väl aldrig klädd i mörkgrön kostym?

/H

*avspärrade pga tentor, det sitter stora arga röda skyltar överallt

kvällens irländska anekdot

Lisi och jag tog en liten kvällspromenad i godan ro. Plötsligt dyker en random man upp från ingenstans i en (sin? får man väl anta) trädgård.

Random man: Girls! Swedish girls, yeah?
Vi: *himlar med ögonen*
Jag: *inser att random-mannen är den snälla taxichauffören som hjälpte oss med våra en miljon kilo packning när vi flyttade häromveckan*
Jag: HEJ!
Lisi väser argt: Vadfangööördu, kom så GÅR vi.
Random man: Hur är läget? Trivs ni bra här i området?
Jag: *svarar artigt*
Lisi: *blänger fortfarande misstänksamt*
Lisi: *känner äntligen igen randommannen*
Lisi: *rodnar*
Random man: *skrattar åt Lisi*

/H

ett av femtielva skäl att älska min lillasyster

Fick sms nyss. "Kom hit jag har fest! Bring din signifikanta utter".

/H

PS. Hon sitter alltså i rummet bredvid.

nu kör vi igen

Så här mycket cappuccino kan man få om man ber om large.


Inte undra på att baristan tveksamt frågade "Large...? Really?" två gånger.

/L

fantastic mr fox

Jag har träffat honom!!! Nyss. Jag var på väg hem från en kompis och så bara nämen hej din gamle räv. Fast den såg inte alls gammal ut, den såg faktiskt väldigt pigg och fräsch ut. Magnifik rentav.

Fick för övrigt ett varningens ord av kompisen på vägen dit: Undvik balkongerna på vår sida av huset, mina polare står därute och spyr. För mycket öl? Nix. Bara en liten vem-kan-dricka-fyra-liter-mjölk-på-kortast-tid-tävling. För dom "ville se vad som hände". Frågor på det?

/H

tisdag 6 december 2011

för räkningens skull

Glömde onsdagslistan förra veckan. Här kommer en liten liten liten ersättning.

Topp tre namn jag skulle ge en klubb:

1. Lokal
Fatta att säga, "ikväll ska jag gå på Lokal" med sin lilla pillerburkshatt.

2. Plankan
Hannahs förslag. Temat på klubben går utan närmare förklaring.

3. På Tå

Du fattar. SÅ EPISKT!

/L

det tar aldrig slut

Kattastrofen fortsätter.

I förbifarten nämner föredetta rumskompis (M, numera tillika föredetta vän) att hyresvärden (P) kom i fredags och tog hand om Mamma Katt och tre kattungar.

Det visar sig dock vara så att P tog Findus istället för Mamma Katt.

För att förtydliga; M märkte att P tagit fel katt, men M sa inget till mig eller hyresvärden förrns jag startade en konversation på Facebook.

När jag lugnat ner mig ska jag se det tragikomiska i detta. Efter att jag har skrivit sjuttontusen arga mejl, slagit bort dom nyss så bortglömda dagmardrömmarna om misskötta katter och bilden av fem små djurs liv som ställts på ända. OCH MÖRDAT INKOMPETENTA OMOGNA IDIOTISKA FITTNYLLEN TILL RUMSKOMPISAR.

/L

and the glory of the lord

Tips på hur man övertalar sin lillasyster att följa med på Händels Messias på söndag mottages gärna. Har redan lockat med att presidenten ska dit*. Hjälpte ej.

/Nostalgisk ex-musikklassare

*obs ej ljug

sh-sha-shake it spearizzz

Vi bestämde oss för att göra en rejäl ansträngning och gå upp före elva idag. Anlände till campus cirkus tio-noll-åtta. Hittade fungerade eluttag och sittplats efter ungefär fyrtio minuters aktivt letande i bibliotekets tre våningar, samtliga caféer i main building och övergivna klassrum. Men nu är vi igång!

Försöker att sätta igång med uppgift ett av tre på denna modul. Vad göras? Jag citerar; "Reflektioner om sammanhang som kan bidra till att öka förståelsen för Shakespeare och dramerna i sin tid. Texten får gärna vara skissartad och spekulativ."

Kort och koncist? Ja. Precist? Nej.

fick kakao på min cappucino. utan att ens fråga!

spindelfingerpose förklaras med att jag har gnagt på mitt nagellack. mindre smickrande.

/L

måndag 5 december 2011

och bakom lucka fem...

...finner vi en liten fallande stjärna! Jag fick äran att öppna Hannahs lilla lucka också. Personligen så tycker jag att det ser ut som en julpimpad penis men H hävdar bestämt att det är en julgransgren.

Hursomhaver; snart käkar vi lunch med S på campus, efter det ska vi tamigfan - peppar-peppar-ta-i-trä, dra-tummen-ur, move-it-move-it-move-it - släpa oss till shoppingcentret för att köpa allt som vi har tänkt att köpa sen vi flyttade in.


såhär mycket får du se av mig idag innan jag klätt på mig och borstat ur mitt sönderfärgade traZZelnyZtan.

/L

söndag 4 december 2011

lucka nummer fyra

En liten liten liten käpphäst!

Idag så ska jag fortsätta att hänga med mina party pals Romeo, Julia och Hamlet. Fastän merparten av svenskalektionerna i årskurs nio ägnades åt denna trio så behöver jag refresha minnet inför en analys som - utan större förvarning - har deadline om typ en vecka.

Update om katterna; hyresvärden mejlade och sa att Mamma Katt plus kattungarna bor hemma hos honom sedan i fredags, och att hans tioåriga dotter är galen i dom.

Nu jävlar. Grillad macka och te och Shakespeare och förhoppningsvis en regnig promenad till köpcentret för att köpa skitviktiga saker som typ troslådor, clementiner och cupcakes.

/L

lördag 3 december 2011

men okej då

Så gnällig menade jag faktiskt inte att vara. Ville bara understryka att fejder är mycket seglivade hos mig och att jag är väldigt sugen på att komma hem till päronen, Tassaliten, en sjujävla massa mat och gitarren. Det betyder inte att jag inte gillar vår nuvarande vardag; youtubeklipp med gamla goa julkalendrar, litervis med te och uppsatsfinuleri.

Men man får ju faktiskt klaga lite. Kände mig lite seg och frusen så jag planerade att ta en lång varm dusch. Halvvägs igenom slutar duschen att funka. ISKALLT kan inte nog förklara vad jag kände. Jag hann i alla fall schamponera håret (dock utan balsam så jag stålsätter mig för elektriskt hår DELUXE)!

Försöker nu att värma mig efter denna horribla händelse. Flanellskjorta, vinterjacka, handduksturban och Mamma är Bäst-strumpor. Förvånansvärt mysigt!


/L

bjällerklang!

Lillasyster blev lite väl gnällspikig där tycker jag. Förutom kattastrofer och någon sorts lokal polarkyla inomhus så har vi det finfint. Vi har ju te och doftljus och Sunes Jul!

/H

i beg to differ

Alltså helt bortglömd är ju inte kattastrofen. Är fortfarande förbenat förbannad över att ha blivit orättvist behandlad, och har smärre dagmardrömmar om vart kissekatterna är och hur dom mår (skänk en tanke eller håll några tummar för dom, är du snäll).

Men vi dränkte våra sorger i chips, öl och en vanlig hederlig svensk förfest igår. Idag ska vi dränka sorgerna i skaldjurspasta* och eventuellt lite mer snacks.

Till helgens hektiska start kan vi även addera att irländskorna stack och råkade stänga av värmen, att mina raggsockor är dyngsura, samt att det fanns spår av bacon i mackgrillen imorse.

Sexton dagar kvar till hemfärd. Känns väldigt OK just nu.

/L

*fusilli med räkor låter så oglamoröst

fredag 2 december 2011

åter till peppen

Gårdagens kattastrof (höhö) är nu glömd. Nu gäller kombinerad helg- och julpepp för hela slanten. Ikväll blir det hamburgare, mini-förfest och Stableshäng.

Sen finns det ju inget som piggar upp så mycket som inrikesnyheter. Bocken brann! Igen. "Ett annat år då bocken, som också har hamnat i Guinness rekordbok, blev rejält omskriven var 2001. Då satte en 51-årig amerikansk turist eld på den. Han fick senare en månads fängelse och dömdes till 100 000 kronor i skadestånd. Mannen försvarade sig med att han trott sig ha deltagit i en laglig folklig tradition."

/H

torsdag 1 december 2011

and god said "backstab thy flatmate"

Ni vet hur det är. Man tillbringar tre månader tillsammans med sex så-kallade vuxna människor som inte vet hur man tar ut sopor och som på fullt allvar anser att hyresvärden borde rycka in när de förstör kastruller genom att bränna vid sin mat. Såna där som förväntar sig att toapapper ska dyka upp i badrummet av sig självt. Men man städar upp efter dom i köket och i badrummen. Försöker att ha överseende med dom och med möglet och med det faktum att hyresvärden ibland glömmer att betala elräkningen i tid. Man försöker se det positiva i att behöva koka vatten för att kunna diska eftersom hyresvärden inte brytt sig om att fixa varmvatten till undervåningen.

Och så bor där en katt! Förstås. Den verkar ha bott där sen urminnes tider och en kille köper mat till den varje vecka. Plötsligt dumpar katten tre små kattungar i vardagsrummet. Och man tänker "hjälp! vad ska vi göra! gud vad söta de är! hjälp hjälp!" men alla flatmates är överens om att dethär löser vi, dehär små liven ska vi ta hand om.

Ni vet dendär känslan när man sen flyttar ut och det första som händer är att man blir utskälld av hyresvärden? För att de andra bestämt sig för att allt kattrelaterat är ditt fel? Ni vet den känslan?

/Ledsen H

TACK SÅ JÄVLA FÖRBANNAT MYCKET

Hur det nu är möjligt så lyckas vår hyresvärd förstöra kvällen. Vår förra hyresvärd. Det förbenade jävla satans fittidiotiska klantarslet som inte kan sköta någonting.

Nu har han bestämt att katterna ska ut. Bara så där. Smsar och frågar "vilket katthem?". Svaret jag får är en utskällning om hur katterna förstört vardagsrummet, what the hell were you thinking och att vi kan vara glada att vi fick handpenningen tillbaka innan han såg röran.

Rumskompisar som backar upp vårt försök till att skydda tre små liv? Nej då. Det var tydligen jag och H som slet in kattungarna från busken utanför och bussade dom på möblerna.

Holiday spirit bortblåst. Stay tuned.

/L

what's this? what's this?

Ta mig fan om det inte är lite holiday spirit ändå! Nu är mina tre sista uppsatser inlämnade* och det firades med Christmas Tree Lighting Ceremony på campus. Kören sjöng julsånger och rektorn höll tal. Sen räknade han högtidligt till tio och tryckte på en knapp så en massa ljus tändes. Alla hurrade. När vi hurrat klart tog jag med mig Lisen hem och firade jullov i förskott med cupcakes och Sunes Jul. Öppnade även första luckan i min yttepyttekalender. Tack mamma och pappa!










/Peppad H

*Vi leker fortfarande att c-uppsatsen inte finns, okej?