fredag 9 december 2011

så är det

Ibland blir dagarna lite märkliga.

Man sitter på en buss till Galway, julklappsshopping och allmänt mys men så ringer det i telefonen och på andra sidan linjen hör man att lilla mormor somnade in inatt.

Vad är det meningen att man ska göra? Vad ska man säga?

Vi strosade i solen. Lyssnade på julsånger. Funderade extra noga på en julklapp till morfar. Drack varm choklad och åt världens godaste lasagne. Man kanske inte får säga vad som helst när någon så nära gått bort men i överlag har det varit en mycket bra dag.

Lillaste mormor. Självutnämnd stormästare på bandy och rutinerad hallonplockare. Och så hade hon världens vitaste och finaste hår.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?