måndag 12 december 2011

inatt jag drömde

Märklig morgon. Osten tog slut igår så vi bestämde oss för att gå upp i krokarna runt nio och köpa ny. Sagt och gjort, jag stampade in i H's rum krokarna runt nio. H var inte imponerad och sa att jag skulle gå och lägga mig igen tills hon ville gå upp.

Under den korta tiden när H vaknade sig* och jag snarkade vidare hann jag drömma om

1) att jag gick på senior-vattengympa i knallgrön dykardräkt

2) att jag promenerade längs en milslång brygga i Kalmar (kan ha varit Grekland eller Mariefred också, bryggmässigt misstänker jag att det inte är någon större skillnad)

3) att jag skaffade barn (som förövrigt var väldigt lika Ketchupmammans barn) med en man som visade sig vara den perfekta kombinationen av Xander Harris, Spike, Alexander Skarsgård och Barney Stinson.

Lite tufft att vakna ifrån en sån dröm.

Nu; clementiner, yoghurtjakt åt Sara och eventuellt en liten stadstripp.

/L

*mitt nya favoritverb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?