Idag har vi bestämt att vi nog ska börja leta efter nån annanstans att bo. Vi har också vänt upp och ned på hela vårt rum, möblerat om det totalt. Kanske lite dumt att göra det nu, kan man tycka. Om vi ändå ska flytta. Men dethär med att vara logisk, det är inte riktigt vår grej.
/H
söndag 30 oktober 2011
lördag 29 oktober 2011
två av kvällens typ fem bilder

Dessvärre så blev det inte många bilder från gårdagen, men här är två i alla fall! Mitt hår tog en halvtimme och en tredjedels burk med hårspray att fixa, synd att jag inte fick någon bättre bild på det. Vi hade matchande baseballjackor (jag hade självfallet inte på mig skidjackan hela kvällen heller) och flimsiga kjolar som vi olyckligtvis inte heller fick någon bild på.
Men! kläderna finns kvar och vi har redan bestämt oss för re-enacta outfiten för att knäppa några bättre bilder. Men håret gör jag fan aldrig om igen; jag har schamponerat och balsamerat håret multipla gånger och borstat ut en hårboll stor som katten.
/L
fredag 28 oktober 2011
halloweeeeeen
Godmorgon världen. Börjar så sakteliga återhämta mig från gårdagens vi-är-äntligen-klara-med-uppsatsen-festande, vilket verkligen är på tiden eftersom vi ska ut igen om en timme. Puss etc.
/H
/H
torsdag 27 oktober 2011
våra grannar i miniatyr
Vi har två sorters grannar; hormonstinna collegegrabbar och kringstrykande mellanstadiekids. Båda sorterna spelar livsfarlig hurling och brölar på gatorna (de senare brölar dock snäppet ljusare).
Idag när H och jag gick hem från biblioteket väntade det vanliga hindret bestående av ett gäng ungar som sparkar boll över vägen. H och jag kryssade mellan fotbollspelare i midjehöjd och var tvungna att vänta ut ett avgörande mål. När vi kom förbi den åttaåriga fotbollsmålvakten hojtade han "I LIKE THE WAY YOU MOOOVE". Detta är något man hör ofta i Elm Park, men det kommer oftast från collegegrabbarna, så vi vände oss om i chockartat tillstånd.
Målvakt i miniatyr: OH GIRLS I'M NOT TALKING TO YOU! NOT YOU! NOT YOU! I WAS SINGING A SONG! IT'S JUST A SONG!
Gotta luv'em.
/L
Idag när H och jag gick hem från biblioteket väntade det vanliga hindret bestående av ett gäng ungar som sparkar boll över vägen. H och jag kryssade mellan fotbollspelare i midjehöjd och var tvungna att vänta ut ett avgörande mål. När vi kom förbi den åttaåriga fotbollsmålvakten hojtade han "I LIKE THE WAY YOU MOOOVE". Detta är något man hör ofta i Elm Park, men det kommer oftast från collegegrabbarna, så vi vände oss om i chockartat tillstånd.
Målvakt i miniatyr: OH GIRLS I'M NOT TALKING TO YOU! NOT YOU! NOT YOU! I WAS SINGING A SONG! IT'S JUST A SONG!
Gotta luv'em.
/L
matt som damon
Universums sämsta ordskämt up there, jag vet. Är bara så syttenes trött i skallen.
Har suttit i dryga timmen för att lägga om marginaler och klistra in fotnoter i en gammal översättning av Beowulf. Gnällmaffian meddelar att människor som finner tillfredsställelse i att ladda upp gamla klassiker på internet får gärna ta en grundkurs i upplägg och marginalkoder först.
En lite trevligare nyhet är att blåtiran lyser med sin frånvaro! Den lyser alltså inte alls. Är fortfarande ganska öm över ögonbrynet och kindbenet men det syns inte så mycket. Jag frågade även rumkompisen/experten som berättade från egen erfarenhet att om man har brutit kindbenet så kan ögonen åka ur om man snyter sig lite för hårt.
Om man bortser från äckelfaktorn i tidigare mening så kan vi bara lugnt konstatera att min skalle är intakt (om än något bulig).
/L
Har suttit i dryga timmen för att lägga om marginaler och klistra in fotnoter i en gammal översättning av Beowulf. Gnällmaffian meddelar att människor som finner tillfredsställelse i att ladda upp gamla klassiker på internet får gärna ta en grundkurs i upplägg och marginalkoder först.
En lite trevligare nyhet är att blåtiran lyser med sin frånvaro! Den lyser alltså inte alls. Är fortfarande ganska öm över ögonbrynet och kindbenet men det syns inte så mycket. Jag frågade även rumkompisen/experten som berättade från egen erfarenhet att om man har brutit kindbenet så kan ögonen åka ur om man snyter sig lite för hårt.
Om man bortser från äckelfaktorn i tidigare mening så kan vi bara lugnt konstatera att min skalle är intakt (om än något bulig).
/L
onsdag 26 oktober 2011
jag är skadad!
Syr min tog inte historien från början.
Min morgon började som den tragiskt nog har börjat ett par tre gånger tidigare; jag smäller skallen rätt in i väggen. Dagens första skada var dock självförvållad, vid flera tillfällen i mitt ack, så klantiga liv har jag legat i sängen och kurat ihop mig med ryggen mot väggen för att sedan göra någon morbid 180-gradare i sömnen och bebula* min stackars panna.
Dagens andra skada däremot är halvt om halvt H's fel. Ganska mycket mitt också. Hursomhaver, jag har en påse frysta grönsaker och pga/mha systerns dåliga samvete så är jag utlovad en gratis fika.
När vår boxningstränande rumskompis kommer hem så ska vi fråga experten - kommer svullnaden gå ner eller ska jag gå som Rocky Balboa till Halloweenfesten?**
*VÄRLDENS BÄSTA ORD JAG KOM PÅ DET ALLDELES SJÄLV NYSS FAKTISKT
**smärre överdrift
/L
Min morgon började som den tragiskt nog har börjat ett par tre gånger tidigare; jag smäller skallen rätt in i väggen. Dagens första skada var dock självförvållad, vid flera tillfällen i mitt ack, så klantiga liv har jag legat i sängen och kurat ihop mig med ryggen mot väggen för att sedan göra någon morbid 180-gradare i sömnen och bebula* min stackars panna.
Dagens andra skada däremot är halvt om halvt H's fel. Ganska mycket mitt också. Hursomhaver, jag har en påse frysta grönsaker och pga/mha systerns dåliga samvete så är jag utlovad en gratis fika.
När vår boxningstränande rumskompis kommer hem så ska vi fråga experten - kommer svullnaden gå ner eller ska jag gå som Rocky Balboa till Halloweenfesten?**
*VÄRLDENS BÄSTA ORD JAG KOM PÅ DET ALLDELES SJÄLV NYSS FAKTISKT
**smärre överdrift
/L
idag
har jag haft en föreläsning, tvättat en tvätt, sett tre avsnitt av How I Met Your Mother, gosat med Findus och knäat min syster i ögat*. Produktiv dag måste jag säga!
*Hon lever men lär få en maffig blåtira. Dagens tips: skojbråka inte i en minimal säng i ett övermöblerat rum. Man kan trilla ur sängen vilket kan leda till att man fastnar mellan möbler vilket kan leda till att ett knä hamnar i ett öga.
*Hon lever men lär få en maffig blåtira. Dagens tips: skojbråka inte i en minimal säng i ett övermöblerat rum. Man kan trilla ur sängen vilket kan leda till att man fastnar mellan möbler vilket kan leda till att ett knä hamnar i ett öga.
fright night
Hej alla! Jag har just genomlevt världens längsta dag, tror jag. Sju timmar föreläsningar & panikuppsatsskrivande och så dinner party på det. Med våra flatmates. Vi skulle laga något som är typiskt för vårt land så eh, jag och Lisi gjorde snittar med lax/färskost och skagenröra. De andras bidrag till le dinner party (indiskt och kinesiskt) var mycket gott men mina smaklökar är fortfarande i chocktillstånd. Starkt är bara förnamnet. Tur då att en annan roomie bjöd på hemgjord öl att skölja bort hettan med. Middagen övergick i filmkväll och jag borde verkligen pluggat men hur tackar man nej till 80-tals-skräckis-komedi? Dessutom med en pytteliten gosig katt uppkrupen i ens knä. Nej. Precis.
/H
/H
tisdag 25 oktober 2011
fighting for peace
Min syster bloggar inte. Det stör mig. En knäpp på nosen så är hon back on track.
Återkommer.
/L
Återkommer.
/L
måndag 24 oktober 2011
för opretto för en systemkamera
Försökte få till en liten snabb bild på hur mitt hår ser ut nu för tiden. Snaggade till det imorse och färgade det förra veckan nämligen. Det har tagit mig en jävla kvart att få en halvhyfsad bild. JAG HATAR TEKNIK. Det här är den enda bilden jag fick fram som inte får mig att framstå som ofokuserad (whadaaaap för fotorelaterat skämt) och baktrött. Och då ser man inte ens min frisyr. FML.

Ska fortsätta sura över mig oförmåga att hantera kameror och gosa lite med min pluggkamrat. Min pluggkamrat är nämligen mycket gossugen och har dessutom magnifika morrhår (för att förhindra förvirring; bilden på Findus tog min fotokapabla syster häromdagen).

/L - som uppenbarligen har olika färg på ögonen?
Ska fortsätta sura över mig oförmåga att hantera kameror och gosa lite med min pluggkamrat. Min pluggkamrat är nämligen mycket gossugen och har dessutom magnifika morrhår (för att förhindra förvirring; bilden på Findus tog min fotokapabla syster häromdagen).
/L - som uppenbarligen har olika färg på ögonen?
lördag 22 oktober 2011
alltså har någon sjungt på lördag är jag in love?
Två utekvällar på raken = en hemmakväll. Sippar Baileys på sängkanten, surar över världens orättvisor och sänker ljudet på mobilen. Sockmysterium löst, uppsats nästan klar. Det är helt OK.
PS. Findus fick en ny sorts kattmat idag. Han blev så exalterad att han lät som Chewbacca i falsett. DS.
/L
PS. Findus fick en ny sorts kattmat idag. Han blev så exalterad att han lät som Chewbacca i falsett. DS.
/L
ett sockmysterium
H tappade bort sina sockar* igår och vi letade febrilt över hela rummet. Idag när hon öppnar garderoben så ligger dom där, ovanpå ett par byxor som hon la dit igår kväll (alltså efter att strumporna hade försvunnit). SJUKHETEN ITSELF!**
Jag var ute på vift igår och är lagom trött idag. Vi sitter på biblioteket just nu, jag försöker få massor av plugg gjort men det är inte alltid så lätt när det finns Facebook och billigt kaffe på campus.
Nejfan. Nu har jag en dejt med Medea, hon må vara en självständig och tämligen intressant kvinna men är fan vad det ska babblas. Fyrtio sidor kvar i grekisk dramatik, jag håller ut. Jag har ju kaffe!
/L
* enda rätta sättet att böja socka i plural
**jag är mycket lättfascinerad
Jag var ute på vift igår och är lagom trött idag. Vi sitter på biblioteket just nu, jag försöker få massor av plugg gjort men det är inte alltid så lätt när det finns Facebook och billigt kaffe på campus.
Nejfan. Nu har jag en dejt med Medea, hon må vara en självständig och tämligen intressant kvinna men är fan vad det ska babblas. Fyrtio sidor kvar i grekisk dramatik, jag håller ut. Jag har ju kaffe!
/L
* enda rätta sättet att böja socka i plural
**jag är mycket lättfascinerad
fredag 21 oktober 2011
friday i'm (SO NOT) in love
Saker går så fel just nu så det bara är kul. Hur lyckas jag exempelvis tappa bort mina bästa (och enda) raggsockor i ett 3 kvadratmeter stort rum? De hängde på min sänggavel nyss och nu en kvart senare har de totalt gått upp i rök. Annars är det mest hetsskrivande av uppsatser och lite boendekrångel för min del. Om ni kommenterade lite oftare kanske jag skulle skriva lite roligare? Bara en tanke.
/sur och trött H som nästan nästan är klar med veckans uppsats
/sur och trött H som nästan nästan är klar med veckans uppsats
torsdag 20 oktober 2011
här är vi
Min stövlar skulle prompt döden dö just när dom första minusgraderna smög sig på så nu ska jag slita H från sina älskade uppsatser och kila in till stan för att nödshoppa boots. Mina converse hänger litta på sista tråden och det är inte så fashion att ha tofflor på campuspuben dit vi måhända sticker ikväll.
Ha det gött!
/L
onsdag 19 oktober 2011
vi hjärta bibblan
Elen kom inte tillbaka igår kväll, så vi köpte hamburgare och satte oss med katten + resterande rumskompisar i vårt nystädade vardagsrum. I skenet av värmeljus svor vi över hyresvärden och snackade skit, riktigt mysigt faktiskt. Under omständigheterna.
Nu har det lovats att elen ska komma tillbaka i eftermiddag (ospecificerad tid men hey, det är ju Irland). Jag och H sitter på skolbiblioteket och pluggar häcken av oss innan det är dags att gå hem och förväntansfullt trycka på alla lampknappar.
Förresten! shout out till L (inte undertecknad alltså, en svensk polare), som lånade oss sin dusch tidigare idag. Utan dator och spis, javisst, men fräsch ska man väl tamigfan ändå vara!
Vi återvänder till Chestnut Close om någon timme för att checka el-läget. HÅLL TUMMARNA.
/L
Nu har det lovats att elen ska komma tillbaka i eftermiddag (ospecificerad tid men hey, det är ju Irland). Jag och H sitter på skolbiblioteket och pluggar häcken av oss innan det är dags att gå hem och förväntansfullt trycka på alla lampknappar.
Förresten! shout out till L (inte undertecknad alltså, en svensk polare), som lånade oss sin dusch tidigare idag. Utan dator och spis, javisst, men fräsch ska man väl tamigfan ändå vara!
Vi återvänder till Chestnut Close om någon timme för att checka el-läget. HÅLL TUMMARNA.
/L
tisdag 18 oktober 2011
darn it (aka keep calm and carry on)
Kommer hem från underbara dagar med päronen till ett hus utan el, det vill säga inga lampor, ingen fungerande dusch, inget internet, ingen matlagning, ingen värme. Hyresvärden har glömt att betala in vår elräkning.
Laddar datorer och mobiler på campusbiblioteket. Humör ej på topp.
Stay tuned.
/L
Laddar datorer och mobiler på campusbiblioteket. Humör ej på topp.
Stay tuned.
/L
söndag 16 oktober 2011
tillfälligt avbrott
Sedan i onsdags har vi:
- suitat up på Stables tillsammans med you and half of Chicago
- ätit tre sanslöst goda middagar
- balanserat på brantkanter med systemkameror och förvirrat boskap
- varit på Dingle Ocean World (gissa vems förslag det var)
- sett pingviner
- anlänt till Moy House
FULLT FUCKING UPP. Dålig connection här, återkommer med uppdatering och bilder.
/L
- suitat up på Stables tillsammans med you and half of Chicago
- ätit tre sanslöst goda middagar
- balanserat på brantkanter med systemkameror och förvirrat boskap
- varit på Dingle Ocean World (gissa vems förslag det var)
- sett pingviner
- anlänt till Moy House
FULLT FUCKING UPP. Dålig connection här, återkommer med uppdatering och bilder.
/L
torsdag 13 oktober 2011
idag är ingen vanlig dag
För idag är mamma-och-pappa-kommer-hit-och-hälsar-på-dagen! Vilket innebär att vi får krama våra älskade föräldrar och bo på hotell. Kan det bli bättre? En yttepytte-nackdel med päronvisiten är väl att vi i skrivande stund storstädar väggar, tak, katt, you name it. Adjö dammtussar och klädhögar, idag ska 647 Chestnut Close visa sig från sin allra bästa och mest nypolerade sida.
/H
/H
onsdag 12 oktober 2011
snillet spekulerar
H har numera True Blood-soundtrack som pluggmusik. Hon uttryckte nyss en önskan att gifta sig med Nathan Barr. Är han snygg då? undrade jag lite försiktigt/fåfängt och så googlade vi fram några bilder.
H: Alltså, han är ju inte så ful som han kunde ha varit!
/L
H: Alltså, han är ju inte så ful som han kunde ha varit!
/L
tisdag 11 oktober 2011
HUR GALET?! X 3
Satan i gatan vad vi gick loss på Boots (mycket oklart namn på apotektsliknande butik) igår! Raklödder, dusch-skrubb-boll, ansiktsskrubb, duschkräm, finbalsam och finschampoo för endast tjugofem euro. HUR GALET?!
Jag blev så till mig i shoppingyran att jag gick loss på Penneys och inhandlade tre tröjor (varav två jag faktiskt var in desperate need of). Väl i kassan fyndade vi även varsitt par tofflor för 50 cent/paret. HUR GALET?!
På bilderna nedan ser du världens billigaste tofflor, finkopparna, mitt klassrum (dvs min sängkant) och mitt hår som vägrar torka. Det är så förbannat fuktigt att till och med katten har börjat bli lockig. HUR GALET?!


/L
Jag blev så till mig i shoppingyran att jag gick loss på Penneys och inhandlade tre tröjor (varav två jag faktiskt var in desperate need of). Väl i kassan fyndade vi även varsitt par tofflor för 50 cent/paret. HUR GALET?!
På bilderna nedan ser du världens billigaste tofflor, finkopparna, mitt klassrum (dvs min sängkant) och mitt hår som vägrar torka. Det är så förbannat fuktigt att till och med katten har börjat bli lockig. HUR GALET?!


/L
måndag 10 oktober 2011
shoppa loss, din gamla dusch-skrubb-boll
Efter att ha spelat Space Bounce på telefonen dagen lång är jag faktiskt påklädd och fixad - efter level 124 så gav jag upp. Hellre påklädd och erkänt besegrad än halvnaken och febrilt målinriktad.
Hursomhaver! Jag ska möta upp syr min på campus och vi ska ta oss in till stan för att köpa viktigheter såsom redigt balsam (Lidl är bra på förhållandevis mycket, men inte hårvård), raklödder, hårfärg (till undertecknad), dusch-skrubb-boll och duschkräm.
Eventuellt ska vi veckohandla också, men vem fan behöver mat i magen när man kan lukta som en annan sommaräng?
Här är en itty-bitty bild på en dusch-skrubb-boll för den som inte visste hur en sån ser ut. H vill ha en blå. Jag har inte riktigt förstått varöfr men hon säger att det är mycket viktigt.
/L
Hursomhaver! Jag ska möta upp syr min på campus och vi ska ta oss in till stan för att köpa viktigheter såsom redigt balsam (Lidl är bra på förhållandevis mycket, men inte hårvård), raklödder, hårfärg (till undertecknad), dusch-skrubb-boll och duschkräm.
Eventuellt ska vi veckohandla också, men vem fan behöver mat i magen när man kan lukta som en annan sommaräng?
/L
söndag 9 oktober 2011
telefonpics
på så vis
Så nu bloggas det alltså för mycket?
/H
update: FUSK! nu har ho' ju kortat ner förrförra inlägget så att min kritik känns sjukt opåkallat. vad jag vill upplysa om är att mitt klagomål gäller det dubbelt så långa inlägget som syr min skrev tidigare. /L
/H
update: FUSK! nu har ho' ju kortat ner förrförra inlägget så att min kritik känns sjukt opåkallat. vad jag vill upplysa om är att mitt klagomål gäller det dubbelt så långa inlägget som syr min skrev tidigare. /L
lördag 8 oktober 2011
if it were up to me
Jag hade nog varit snäppet mer koncis i förklaringen av gårdagen. Stables, myspub, pub, hamburgare och kungakrona i taxin hem. Rätt och slätt, vad mer skall sägas?
För att sammanfatta denna kvällen så kan jag simpelt säga jag = svinjävligt trött och dator = full att intelligensbefriad underhållning i form av sitcoms. Lite te på det också.
Så. Det var väl enkelt?
/L - kortfattad
För att sammanfatta denna kvällen så kan jag simpelt säga jag = svinjävligt trött och dator = full att intelligensbefriad underhållning i form av sitcoms. Lite te på det också.
Så. Det var väl enkelt?
/L - kortfattad
dagens freudian
Jag (sprayar deodorant över hela rummet): Om vi har haft några insikter här inne så dog dom nu.
/H
PS. Ursäkta att förra inlägget blev en roman. Det kan bli så när man pluggprokrastinerar.
/H
PS. Ursäkta att förra inlägget blev en roman. Det kan bli så när man pluggprokrastinerar.
hi my name is lynne
Sitter i pyjamas och äter pasta med en papperskrona från Burger King på huvudet. Bra kväll igår med andra ord. Vi började på Stables men för en gångs skull fastnade vi inte där utan lyckades ta oss in till stan som planerat. Bara det kändes fantastiskt. Och det blev ännu bättre när bussen faktiskt kom i tid, vi klev av på rätt ställe och bara råkade gå in på en pub som vi spanat på sen tidigare. Den ligger i en mystisk gränd och är lite som en blandning mellan en sjörövarkrog och någons vardagsrum. Där sitter folk och spelar schack medan elden sprakar i öppna spisen och DJ:n spelar gamla soulpoppiga saker på lagom hög volym. Jag vill bo där.
Sen drog vi vidare mot nya äventyr, vilket slutade med att vi träffade ett svensexegäng och att jag fick heta Lynne resten av kvällen. Därefter hamnade vi på Burger King där vi norpade åt oss varsin tjusig papperskrona på vägen ut. Taxichauffören sa ingenting om vår huvudbonader men pratade desto mer om rugby. Tydligen var det en viktig match imorse klockan sex. Enligt honom hade vi att välja på att hålla oss vakna tills dess och se den eller missa den och en dö en död av skam. Gissa vad vi valde?
/H
Sen drog vi vidare mot nya äventyr, vilket slutade med att vi träffade ett svensexegäng och att jag fick heta Lynne resten av kvällen. Därefter hamnade vi på Burger King där vi norpade åt oss varsin tjusig papperskrona på vägen ut. Taxichauffören sa ingenting om vår huvudbonader men pratade desto mer om rugby. Tydligen var det en viktig match imorse klockan sex. Enligt honom hade vi att välja på att hålla oss vakna tills dess och se den eller missa den och en dö en död av skam. Gissa vad vi valde?
/H
fredag 7 oktober 2011
varför alla är glada
Det var då satan vad vi bloggar dåligt nuförtiden. Men ni kan ju se det såhär att ju mindre vi bloggar desto roligare har vi. Och då blir ni ju glada! Alla glada alltså. Nästa vecka blir vi ännu gladare för då kommer mamma och pappa hit. Peppen på att få träffa dom! Och peppen på att vi ska åka och bo på vårt favorit-Irlands-hotell med dom*.




Ser fram emot varmvatten, vackra vyer och att få byta frukostknäckebrödet mot laxbagel. Ikväll blir det öl downtown och här sitter jag och är inte klar fast vi ska gå typ nyss?
/H
*Har DU ett favorit-Irlands-hotell eller? Nej precis.
Ser fram emot varmvatten, vackra vyer och att få byta frukostknäckebrödet mot laxbagel. Ikväll blir det öl downtown och här sitter jag och är inte klar fast vi ska gå typ nyss?
/H
*Har DU ett favorit-Irlands-hotell eller? Nej precis.
torsdag 6 oktober 2011
why pink floyd?
Detta år har hitinills inte varit någon milsten i musikhistoria.
Måhända har morgondagens acnesmittade Idolstjärnskott upptäckts eller så har Britney gjort sin sjuhundrafyrtiofjärde come back, vad fan vet jag.
Vad jag dock vet att intresset och uppmärksamheten för allas våra Pink Floyd har kommit tillbaka with a bang! Sedan slutet av september och framåt släpps både gamla och nya skivor, DVDer och extramaterial i uppdaterade outfits och ljudbilder.
För er som vill följa processen och veta mer, kolla in deras Youtube-kanal, lajka Pink Floyd på Facebook eller klicka in på Why Pink Floyd? och gräv ner dig djupt detta legendariska band.



förresten; äntligen bloggar syr min, efter smärre hot. helt ok inlägg, men rubrik; ullgull? frågetecken. fårgetecken, hahah.
/L
Måhända har morgondagens acnesmittade Idolstjärnskott upptäckts eller så har Britney gjort sin sjuhundrafyrtiofjärde come back, vad fan vet jag.
Vad jag dock vet att intresset och uppmärksamheten för allas våra Pink Floyd har kommit tillbaka with a bang! Sedan slutet av september och framåt släpps både gamla och nya skivor, DVDer och extramaterial i uppdaterade outfits och ljudbilder.
För er som vill följa processen och veta mer, kolla in deras Youtube-kanal, lajka Pink Floyd på Facebook eller klicka in på Why Pink Floyd? och gräv ner dig djupt detta legendariska band.
förresten; äntligen bloggar syr min, efter smärre hot. helt ok inlägg, men rubrik; ullgull? frågetecken. fårgetecken, hahah.
/L
ullgull
Denhär bilden är visserligen några år gammal (jag tog den när vi var här med mamma & pappa) men jag kände att lite får är ju aldrig fel? I övrigt mår vi finemang. Vi är hela, rena, pigga osv. Det blåser total storm idag, jag höll på att blåsa bort på vägen till campus imorse. Vi har fått en ny flatmate. Idag fifflar vi med uppsatser och saknar sushi. Det var väl allt.
/H
onsdag 5 oktober 2011
[eut and abeut] som kanadensarna skulle sagt
Dåligt med bloggeri, igår var vi båda ute på vift. Efter att ha välkomnat en ny rumskompis genom att ha ge vägbeskrivning till närmaste matbutik och introducerat honom för katten så slängde vi i oss en tallrik tortellini och försvann åt varsitt håll.
Idag blev det svingod lunch på River Café @ Campus. Vi åt pasta carbonara med svampsås, sjukt gott. Som bloggare* så ska man ju tydligen ta kort på allt man stoppar i sig - vilket jag egentligt aldrig har förstått varför man gör det - men nu hade jag ingen kamera med mig. Om du nu är så sjukligt intresserad av hur en tallrik svamp-pasta-carbonara ser ut så googlar jag härmed upp en bild åt dig. Dagens goda gärning. Det får la räcka så.

*egenutnämnd titel
/L
Idag blev det svingod lunch på River Café @ Campus. Vi åt pasta carbonara med svampsås, sjukt gott. Som bloggare* så ska man ju tydligen ta kort på allt man stoppar i sig - vilket jag egentligt aldrig har förstått varför man gör det - men nu hade jag ingen kamera med mig. Om du nu är så sjukligt intresserad av hur en tallrik svamp-pasta-carbonara ser ut så googlar jag härmed upp en bild åt dig. Dagens goda gärning. Det får la räcka så.
*egenutnämnd titel
/L
tisdag 4 oktober 2011
dagens nyheter (aka att följa sina drömmar långt åt helvete och under jordskorpan)
På SvD-idag: Man odlade cannabis på LKAB. För den som inte visste det så pysslar dom mest med gruvor.
Vi pausar lite här - han har alltså lyckats med att odla jazztobak i en grotta. I Gällivare! Nog för att knark är bajs men lite cred till killen. Ska man fixa illegala odlingar under havsnivå får man nog ligga i.
/L
Vi pausar lite här - han har alltså lyckats med att odla jazztobak i en grotta. I Gällivare! Nog för att knark är bajs men lite cred till killen. Ska man fixa illegala odlingar under havsnivå får man nog ligga i.
/L
avundsjuk
måndag 3 oktober 2011
bildligt talat 2
söndag 2 oktober 2011
så jävla logiskt
jag är skadad!
Igår brände jag mig på en glödande (anmärk, inte glödhet) platta, råkade massakrera handen med en synål och som grädden på det jävla jävelmoset så råkade jag dra ur min näspiercing i sömnen och nu ömmar den som fan. Tre skador på ett dygn och mitt antiseptikum är ganska många mil över havet härifrån.
Och ingen ost till frukostmackan.
Jag är inte så glad på livet just nu, men när ost och medikament är inhandlade så kanske det dyker upp bilder från igår.
/L
Och ingen ost till frukostmackan.
Jag är inte så glad på livet just nu, men när ost och medikament är inhandlade så kanske det dyker upp bilder från igår.
/L
lördag 1 oktober 2011
i can take a hint
Svårt att blogga/mejla/få något vettigt gjort i datorväg när en liten kattunge envisas med att sitta i ens knä och "hjälpa till" genom att nosa på varenda tangent på tangentbordet. Det är nog (valfria) högre makters sätt att säga att det är dags för te och True Blood.
/H
/H
galway girl(s)
en bra och en dålig nyhet
- Vi har haft ett väldigt händelserikt och på alla sätt fint dygn.
- Vi har på grund av händelserikheten inte haft tid att blogga.
Vilken nyhet som är bra och vilken som är dålig är lite upp till er.
/H
- Vi har på grund av händelserikheten inte haft tid att blogga.
Vilken nyhet som är bra och vilken som är dålig är lite upp till er.
/H
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









