lördag 8 oktober 2011

hi my name is lynne

Sitter i pyjamas och äter pasta med en papperskrona från Burger King på huvudet. Bra kväll igår med andra ord. Vi började på Stables men för en gångs skull fastnade vi inte där utan lyckades ta oss in till stan som planerat. Bara det kändes fantastiskt. Och det blev ännu bättre när bussen faktiskt kom i tid, vi klev av på rätt ställe och bara råkade gå in på en pub som vi spanat på sen tidigare. Den ligger i en mystisk gränd och är lite som en blandning mellan en sjörövarkrog och någons vardagsrum. Där sitter folk och spelar schack medan elden sprakar i öppna spisen och DJ:n spelar gamla soulpoppiga saker på lagom hög volym. Jag vill bo där.

Sen drog vi vidare mot nya äventyr, vilket slutade med att vi träffade ett svensexegäng och att jag fick heta Lynne resten av kvällen. Därefter hamnade vi på Burger King där vi norpade åt oss varsin tjusig papperskrona på vägen ut. Taxichauffören sa ingenting om vår huvudbonader men pratade desto mer om rugby. Tydligen var det en viktig match imorse klockan sex. Enligt honom hade vi att välja på att hålla oss vakna tills dess och se den eller missa den och en dö en död av skam. Gissa vad vi valde?

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?