Förresten! Bara för att understryka.
Ibland länkar vi saker i bloggen; länkar ser förövrigt ut såhär. Det är alltså inga Google-Ads-länkar eller automatiserade länkar på populära ord, det är vi som fixar dom.
Nästan alltid så är även länken till Facebook, Youtube, Wikipedia, ett inlägg på bloggen eller någon annan blogg - det vill säga helt ofarliga sajter. Så klicka loss!
/L
onsdag 30 november 2011
nollnio:trettiofyra
OCH JAG ÄR VAKEN! Och vet du vad?!? Jag har varit vaken i någon timme* också!
Nu ska jag hälla i mig min apelsinsaft (jag har fått för mig att det förbygger vinterförkylningar) och väcka syr min som vräker** sig i sängen. Idag ska vi nämligen käka lunch och gå på en minijulmarknad med några svenska vänner.
Efter det ska vi självfallet skriva sjuhundrafjurtisjutton uppsatser men det är en annan historia.
/L
*nu var det visserligen för att min fransman hade lektioner skittidigt på morgonen och systern ville ha hem mig till frukost nio noll noll (vilket hon för övrigt sovmorgonade till) men det räknas!
**jävla mystiskt ord om man läser det flera gånger
Nu ska jag hälla i mig min apelsinsaft (jag har fått för mig att det förbygger vinterförkylningar) och väcka syr min som vräker** sig i sängen. Idag ska vi nämligen käka lunch och gå på en minijulmarknad med några svenska vänner.
Efter det ska vi självfallet skriva sjuhundrafjurtisjutton uppsatser men det är en annan historia.
/L
*nu var det visserligen för att min fransman hade lektioner skittidigt på morgonen och systern ville ha hem mig till frukost nio noll noll (vilket hon för övrigt sovmorgonade till) men det räknas!
**jävla mystiskt ord om man läser det flera gånger
tisdag 29 november 2011
självömklig lägesrapport
Lyckan när jag inser att jag är klar med 2 av veckans 3 uppsatser. Ångesten när jag inser att jag skjutit upp det värsta till sist. Och ja, jag har alltså tre (TRE) final-essay-deadlines under en och samma vecka*. Det är nu ni ska tycka hemskt synd om mig.
/H
*Dethär med c-uppsats kan vi väl glömma denna veckan? Bra då säger vi så.
/H
*Dethär med c-uppsats kan vi väl glömma denna veckan? Bra då säger vi så.
det är en process, eller ett litet helvete
H och jag har inrett våra rum, köpt inredningsprylar och bra-att-ha-saker, nosat runt i kök och vardagsrum och pillat lite på duschen.
Mitt rum har ett mini-walk-in-closet, ohemult mjuk säng och ett överaktivt element. Men det är något som saknas...
VEM SKA KLAPPA ALLA MINA SMÅ KATTER I ELM PARK??!!??!??!?!??!?


/L
Mitt rum har ett mini-walk-in-closet, ohemult mjuk säng och ett överaktivt element. Men det är något som saknas...
VEM SKA KLAPPA ALLA MINA SMÅ KATTER I ELM PARK??!!??!??!?!??!?
/L
separationsångest
Jättelogiskt att vi flyttade för att få varsitt rum och så tillbringar vi ändå hela kvällen i samma rum? Och nu när det börjar närma sig läggdags så känns dethär med att sova i olika rum plötsligt väldigt trist.
Lisi: Tur att vi kan smsa varann gratis i alla fall.
/H
Lisi: Tur att vi kan smsa varann gratis i alla fall.
/H
måndag 28 november 2011
förresten...
Nu har vi flyttat till andra sidan campus. Men ni får inte se några bilder för ni är så dåliga på att kommentera. Puss!
/H
/H
söndag 27 november 2011
livebloggning
Julmusik, skrattanfall och alldeles för mycket ägodelar i alldeles för få väskor. Det är kul att packa ändå! Fast vi blev lite för ivriga nyss och försökte packa ner alla våra täcken och kuddar i en Lidlkasse. Dumt av mer än ett skäl.
/H
/H
helgen typ kom och gick
Hot pot var en trevlig överraskning! Det är typ som en kinesisk, smått mer komplicerad variant av köttfondue. Man häller liksom i lite nudlar, kött, kål och svamp i den kryddade buljong man vill ha (jag smakade faktiskt den starka som var helt OK men rumskompisen var överseende nog att göra en svagare version till oss mesiga svenskar) och så skopar man upp det efter ett tag.
Lite kaosartat var det att ha krokarna runt tio personer i vårt pyttelilla kök, det var turlista på gafflar och tallrikar och mitt i alltihopa så ville alla se kattungarna. Men det var mys!
Idag så ska vi rusha lite plugg och börja packa. Jag försöker att koncentrera mig på The Divine Comedy här på bibblan men det är inte så jävla lätt när man vet att det finns finchoklad, te och yttepyttiga katter hemma.
/L
Lite kaosartat var det att ha krokarna runt tio personer i vårt pyttelilla kök, det var turlista på gafflar och tallrikar och mitt i alltihopa så ville alla se kattungarna. Men det var mys!
Idag så ska vi rusha lite plugg och börja packa. Jag försöker att koncentrera mig på The Divine Comedy här på bibblan men det är inte så jävla lätt när man vet att det finns finchoklad, te och yttepyttiga katter hemma.
/L
lördag 26 november 2011
oslö dag
Otajmat att vara så otroligt seg på en dag då massor av grejs måste göras.
Vi har betalat hyran för det nya stället, möblerat om dom nya rummen (HANNAH HAR EN DUBBELSÄNG OCH JAG ILLKRÄKS* AV AVUNDSJUKA), nu är det tusen uppsatser som ska skrivas och ett dinner party att gå på också.
Förvisso är middagsbjudningen i vårt eget hem men ändå, fett jäktigt. En rumskompis flyttar ut i veckan och har därför bjudit några vänner + självfallet vi som bor i huset (oklart om katterna har fått en invite) för att äta hot pot. Låter jäkligt spännande faktiskt!
Nu är det pluggtajm. Men du kan ju föreställa dig hur otaggad man är på plugg när man vet att det finns tre små nystan som väntar på en där hemma.
/L
*eget fabulöst makafint** ord
**också ett eget magnifikt ordhttp://www.blogger.com/img/blank.gif
Vi har betalat hyran för det nya stället, möblerat om dom nya rummen (HANNAH HAR EN DUBBELSÄNG OCH JAG ILLKRÄKS* AV AVUNDSJUKA), nu är det tusen uppsatser som ska skrivas och ett dinner party att gå på också.
Förvisso är middagsbjudningen i vårt eget hem men ändå, fett jäktigt. En rumskompis flyttar ut i veckan och har därför bjudit några vänner + självfallet vi som bor i huset (oklart om katterna har fått en invite) för att äta hot pot. Låter jäkligt spännande faktiskt!
Nu är det pluggtajm. Men du kan ju föreställa dig hur otaggad man är på plugg när man vet att det finns tre små nystan som väntar på en där hemma.
/L
*eget fabulöst makafint** ord
**också ett eget magnifikt ordhttp://www.blogger.com/img/blank.gif
fredag 25 november 2011
torsdag 24 november 2011
storebrorsan och syskonen
Any ideas?
/L
AAAAAAAAAAAH
Jag ORKAR inte vara FÖRKYLD mer. Snorpapper, kallt te, snustorra läppar, rivsår under näsan och snart på tapeten för jag klättrar på väggarna av ren desperation för jag vill inte jag vill inte jag vill inte vara sjuk längreee!
/L, för tillfället slut på rationalitet
/L, för tillfället slut på rationalitet
onsdag 23 november 2011
det perfekta paret
Är det bara jag eller skulle Emily Dickinson och Jocke Berg vara det ultimata paret?
/H
/H
jamen god jul då
Universitetet (studenterna) har en tradition att fira julafton, juldagen och annandag jul i slutet på november istället eftersom alla har prov i december. Därför är det nu fest i dagarna tre!
Fast inte för mig. Jag kan inte festa loss. Jag som är så överjävligt överdrivet känslig mot luftbyten och temperaturändringar. En jävla förkylning från helvetet blockar mina luftvägar, min aptit och mitt koncentrationsspann. Jag kan inte springa för den täppta näsan, jag kan inte tröstäta eftersom jag inte är hungrig och jag kan inte plugga heller då ögonen går i kors efter bara något minut.
Så jag dricker te. Kollar på Buffy. Slår alla highscores på Space Bounce, Yatzy, Jewels på mobilen. JAG ÄR SÅ UTTRÅKAD.
Men vi har kattungarna i alla fall! Just nu ligger tre små nystan och får mat av sin mamma bakom en fåtölj i vardagsrummet. Findus betraktar processen fascinerat (avundsjukt?).
/L
Fast inte för mig. Jag kan inte festa loss. Jag som är så överjävligt överdrivet känslig mot luftbyten och temperaturändringar. En jävla förkylning från helvetet blockar mina luftvägar, min aptit och mitt koncentrationsspann. Jag kan inte springa för den täppta näsan, jag kan inte tröstäta eftersom jag inte är hungrig och jag kan inte plugga heller då ögonen går i kors efter bara något minut.
Så jag dricker te. Kollar på Buffy. Slår alla highscores på Space Bounce, Yatzy, Jewels på mobilen. JAG ÄR SÅ UTTRÅKAD.
Men vi har kattungarna i alla fall! Just nu ligger tre små nystan och får mat av sin mamma bakom en fåtölj i vardagsrummet. Findus betraktar processen fascinerat (avundsjukt?).
/L
tisdag 22 november 2011
hittegods II
Och man vänder ryggen till tjugo ynka minuter, och så vips! så är det en till kattunge i vardagsrummet! En miniminiversion av Mamma Katt.
Dock så ser YP (vi kallar den YttePytte, den första kattungen vi hittade) mycket mindre ut än sitt syskon. Om det finns någon kattexpert där ute på nätet så får denne gärna höra av sig om detta är bra eller dåligt på något sätt.
Vi ska försöka få kort på dom små nystanen. Stay tuned!
/L
Dock så ser YP (vi kallar den YttePytte, den första kattungen vi hittade) mycket mindre ut än sitt syskon. Om det finns någon kattexpert där ute på nätet så får denne gärna höra av sig om detta är bra eller dåligt på något sätt.
Vi ska försöka få kort på dom små nystanen. Stay tuned!
/L
hittegods
Detta lilla nystan upptäckte jag i trädgården igår och följde dramat i spöregn då Mamma Katt försökte att bära in sin lilla minibebis (Findus är hennes lilla bebis, denna är ju modell mini).
Vi vågar inte riktigt krypa nära med systemkameran men här är två halvtaskiga bilder från mobilen.


As we speak är det kattanarki och kattkaos i huset; jag försöker att lära en ytterst motvillig Mamma Katt uppfostran (man får INTE slå sina barn), Findus undersöker varenda kvadratmillimeter på sitt nya syskon och mitt i allt jävla ihopa så kommer Monsterkatten (en gigantisk svart pälsboll) för att kolla vart festen är.
Man kan uttrycka det som att jag har fått smaken av att vara småbarnsmamma. Det smakar inte så jättegott.
/L
Vi vågar inte riktigt krypa nära med systemkameran men här är två halvtaskiga bilder från mobilen.


As we speak är det kattanarki och kattkaos i huset; jag försöker att lära en ytterst motvillig Mamma Katt uppfostran (man får INTE slå sina barn), Findus undersöker varenda kvadratmillimeter på sitt nya syskon och mitt i allt jävla ihopa så kommer Monsterkatten (en gigantisk svart pälsboll) för att kolla vart festen är.
Man kan uttrycka det som att jag har fått smaken av att vara småbarnsmamma. Det smakar inte så jättegott.
/L
måndag 21 november 2011
breaking news
Vi har fått en ny medlem i hushållet! En yttepyttis till kattunge. Findus lillasyskon. Mamman kom tydligen bärande på yttepyttisen när jag var på föreläsning och nu bor den på en filt i vardagsrummet. Jag kikade in där nyss för att kolla läget och då ligger FINDUS DÄR OCH PUSSAR PÅ SITT SYSKON. Cuteness overload!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
/H
/H
hemifrån
Vi fick ett tjockt brev från Sverige häromdagen, närmare sagt från Ekolnsvägen.
Ponton till H, Lundagård till mig, två ansiktsmasker, massor av tofsar och två yttepyttejulkalendrar - nästan som julafton! En väldigt platt julafton förvisso, men kuvert har ju liksom den formen dom har. Findus var SKITTAGGAD på tofsarna.
Katten har även drabbats av någon form av identitetskris och tror att han är en dammtuss. Istället för att ligga i en skön, varm säng så sitter han under den och stirrar ut i tomma intet. Jävla märkligt djur.


/L
Ponton till H, Lundagård till mig, två ansiktsmasker, massor av tofsar och två yttepyttejulkalendrar - nästan som julafton! En väldigt platt julafton förvisso, men kuvert har ju liksom den formen dom har. Findus var SKITTAGGAD på tofsarna.
Katten har även drabbats av någon form av identitetskris och tror att han är en dammtuss. Istället för att ligga i en skön, varm säng så sitter han under den och stirrar ut i tomma intet. Jävla märkligt djur.
/L
om du är förvirrad så är vi två
Såhär är läget.
1. Vi meddelade den nya landlorden (M) att vi vill ha rummen från 1:a dec.
2. Vi meddelade den gamla landlorden (P) att vi ska lämna huset 1:a dec.
3. Inser att planen är en ekonomisk fadäs*. Projekt; annullera plan påbörjas.
4. Meddelar M att vi inte är helt säkra på att vi vill ha rummen.
5. Meddelar P att vi betalar hyra för december månad.
6. M meddelar att han kan slå av tre veckors hyra då vi är i Sverige.
Är lika med på ett ungefär: vi har förvirrat oss själva och två landlords. Måste nu mejla P och säga "glöm allt jag sagt" för andra gången. På två dagar.
/L
*eftersom hyran för det nya stället är det dubbla mot vad vi betalar nu, och vi ändå inte kommer att bo i rummen då vi är i sverige en månad i vinter
1. Vi meddelade den nya landlorden (M) att vi vill ha rummen från 1:a dec.
2. Vi meddelade den gamla landlorden (P) att vi ska lämna huset 1:a dec.
3. Inser att planen är en ekonomisk fadäs*. Projekt; annullera plan påbörjas.
4. Meddelar M att vi inte är helt säkra på att vi vill ha rummen.
5. Meddelar P att vi betalar hyra för december månad.
6. M meddelar att han kan slå av tre veckors hyra då vi är i Sverige.
Är lika med på ett ungefär: vi har förvirrat oss själva och två landlords. Måste nu mejla P och säga "glöm allt jag sagt" för andra gången. På två dagar.
/L
*eftersom hyran för det nya stället är det dubbla mot vad vi betalar nu, och vi ändå inte kommer att bo i rummen då vi är i sverige en månad i vinter
söndag 20 november 2011
reflektion kolon (x 2)
1. En bra grej med att bo utomlands (som fått alldeles för lite uppmärksamhet): Man kan sjunga Kräm jättehögt och välartikulerat utan att rodna. Precis var som helst! I duschen, i köket, på gatan.
2. Idag tog jag en idyllisk söndagspromenad längs den idylliska floden. Mötte mängder av pyttesmå vingliga cyklister, tätt följda av ivrigt påhejande föräldrar. Jag frågar mig, är en smal lerig stig som på två - jag upprepar TVÅ - sidor är omgiven av strömt kallt vatten verkligen det bästa stället att övningscykla på?
/H
2. Idag tog jag en idyllisk söndagspromenad längs den idylliska floden. Mötte mängder av pyttesmå vingliga cyklister, tätt följda av ivrigt påhejande föräldrar. Jag frågar mig, är en smal lerig stig som på två - jag upprepar TVÅ - sidor är omgiven av strömt kallt vatten verkligen det bästa stället att övningscykla på?
/H
utvilat vare här
H och jag skulle gått upp nio idag för att gå till biblioteket. "Ska vi dra en snooze till?" sa jag när larmet gick för fyrahundraåttiofjortonde gången. "Eh, klockan är halv ett" fick jag till svar.
Ehem! Känner mig så oförskämt utvilad att jag måste gå ut och slösa bort lite energi - powerwalk i strålande sol*. Ha det fina fizzzken!
/L
*OH HERRE MIN GET JAG HÅLLER PÅ ATT TRANSFORMERAS TILL BLONDINBELLA
Ehem! Känner mig så oförskämt utvilad att jag måste gå ut och slösa bort lite energi - powerwalk i strålande sol*. Ha det fina fizzzken!
/L
*OH HERRE MIN GET JAG HÅLLER PÅ ATT TRANSFORMERAS TILL BLONDINBELLA
lördag 19 november 2011
lördagsplugg
Igår var det ju självfallet Stables-fredag och idag är därför självfallet oj-nu-tar-vi-igen-plugget-vi-inte-gjorde-igår-lördag samt men-åååh-jag-vill-ju-bara-kolla-på-buffy-lördag.
Kompromissen lyder; några timmar plugg följt av lugn kväll med tv-serier, pizza och chocolate chip cookie crumble sundaes. Dock misstänker jag att vi bara har potatis i kylen så det sistnämnda får nog vänta.

på bibblan. helt okej att plugga i fin solnedgång. jag gick förresten i flanellskjorta, shorts och strumpbyxor till campus idag. och hur varmt är det i sverige?
/L
Kompromissen lyder; några timmar plugg följt av lugn kväll med tv-serier, pizza och chocolate chip cookie crumble sundaes. Dock misstänker jag att vi bara har potatis i kylen så det sistnämnda får nog vänta.

på bibblan. helt okej att plugga i fin solnedgång. jag gick förresten i flanellskjorta, shorts och strumpbyxor till campus idag. och hur varmt är det i sverige?
/L
fredag 18 november 2011
någon referens till en sång om fredagar
En lista över egentligen ingenting och utan inbördes ordning men med tema; FREDAG:
1. Ett nytt avsnitt av Smosh kommer upp! Förvisso ligger ju USA en ziljon timmar åt fel håll så avsnittet kommer tekniskt sett egentligen inte upp förrns i natt men ändå!
2. International Night på Stables, vilket allt som oftast brukar betyda fullt hus och gratis pommes frites.
3. Näst sista fredagen som vi bor på Chestnut Close (sjukt opassande punkt, men jag var ju tvungen att få in att vi ska skriva kontrakt på nya stället på måndag).
4. En ursäkt att höja volymen och döva våra rumskompisars ohyggligt vidriga musiksmak. Det finns få saker i livet som mäter upp med att dränka vår oh, så trevliga men ack, så musikaliskt efterblivna rumskompis ABBA-maraton med lite Sex Pistols.
5. Min traditionsenliga nedräkning till helgen; idag har jag bestämt att helgen börjar tjugo över tre. TJUGOÅTTA MINUTER KVAR TILL HELGEN (inte för att technicalities som veckodagar påverkar mig särskilt mycket när jag bygger mitt eget schema men vafan, fredagsmys är alltid fredagsmys)!
/L
1. Ett nytt avsnitt av Smosh kommer upp! Förvisso ligger ju USA en ziljon timmar åt fel håll så avsnittet kommer tekniskt sett egentligen inte upp förrns i natt men ändå!
2. International Night på Stables, vilket allt som oftast brukar betyda fullt hus och gratis pommes frites.
3. Näst sista fredagen som vi bor på Chestnut Close (sjukt opassande punkt, men jag var ju tvungen att få in att vi ska skriva kontrakt på nya stället på måndag).
4. En ursäkt att höja volymen och döva våra rumskompisars ohyggligt vidriga musiksmak. Det finns få saker i livet som mäter upp med att dränka vår oh, så trevliga men ack, så musikaliskt efterblivna rumskompis ABBA-maraton med lite Sex Pistols.
5. Min traditionsenliga nedräkning till helgen; idag har jag bestämt att helgen börjar tjugo över tre. TJUGOÅTTA MINUTER KVAR TILL HELGEN (inte för att technicalities som veckodagar påverkar mig särskilt mycket när jag bygger mitt eget schema men vafan, fredagsmys är alltid fredagsmys)!
/L
torsdag 17 november 2011
migrän
Man kan börja en dag bättre än med huvudet i ögonhöjd med en tämligen ostädad toalettstol. "Nu kan det bara bli bättre!" tänkte jag i sjutton yrsliga sekunder innan den redan vedervärdiga huvudvärken reste till styrka; spade över pannbenet. Eller snarare missil i hjärnbarken.
Gårdagen var dock trevlig; singstarkväll hos några polare (yours truly undvek micken successfully) och korridorsmingel - på en onsdag! Ingen hejd.
Nu ska migrän botas innan jag börjar klättra på väggarna; clementiner, Mars Planets och Buffy; samtliga tidigarenämnda i brist på receptbelagt.
/L
ps. det var faktiskt jättemysigt att vakna av en liten findus. om inte det satt så många små vassa tänder i käften på honom alltså. ds.
Gårdagen var dock trevlig; singstarkväll hos några polare (yours truly undvek micken successfully) och korridorsmingel - på en onsdag! Ingen hejd.
Nu ska migrän botas innan jag börjar klättra på väggarna; clementiner, Mars Planets och Buffy; samtliga tidigarenämnda i brist på receptbelagt.
/L
ps. det var faktiskt jättemysigt att vakna av en liten findus. om inte det satt så många små vassa tänder i käften på honom alltså. ds.
dagens goda gärning
Lisi är en sjukling idag. Mycket envis huvudvärk har tvingat henne att hålla sig i sängen hela dagen. Som ansvarsfull storasyster ser jag det givetvis som min uppgift att pigga upp henne.
Först bussade jag kattungen på henne. Mindre populärt.
Sen gick jag och köpte choklad, clementiner och chips. Blev populär! Tills jag åt upp alla chipsen själv.
/H
Först bussade jag kattungen på henne. Mindre populärt.
Sen gick jag och köpte choklad, clementiner och chips. Blev populär! Tills jag åt upp alla chipsen själv.
/H
onsdag 16 november 2011
onsdagslistan
Topp tre saker jag inte kommer att sakna med vårt hus:
1. Smutsen
Det går inte med ord att förklara hur messymessymessy vårat hus är ibland. Disk, matrester i hörnen, katthår på bordet, mögel i springorna, oimaginärt misstänkta fläckar på golvet och en svag doft av matos och studentkaos i väggarna = inte ett objekt för nostalgi.
2. Oljudet
Elm Park är som tidigare nämnt i det högljuddaste laget. Hög musik och midnattsskvaller är saker som man förväntar sig och kan ta, men inte bank i väggarna, Backstreet Boys, fyllevrål och yl från en melankolisk, nyopererad schäfer som just förlorat sin manlighet hos Herr Veterinär.
3. Halva delen av invånarna
Det finns egentligen inte tid eller ork för att förklara men jag sammanfattar; riskokare som ockuperar varenda yta av köket, bollywood-musik tjugofyra-sju, timslånga duschare och foten waaay över här-börjar-mitt-privatliv-gränsen.
Topp tre saker jag kommer att sakna med vårt hus:
1. Andra halvan av invånarna
Någon som alltid är vaken för att kolla på film eller snacka skit över en kopp te, eller är uppriktigt intresserad över den senaste litteraturkunskapsuppgiften = sannerligen ett objekt för saknad.
2. Läget
Visserligen så ligger huset vi funderar på (inget är bestämt än, don't jinx it) också nära campus men vårat gamla trogna Chestnut Close ligger ännu närmare, plus gångavstånd till Lidl, Supermacs hamburgare och busshållplats. Dessutom är området väldigt fint med stora gräsmattor och en liten kyrka!
3. FINDUS!
Katten med stort K som har fått mig att övervinna min rädsla för dessa kloutrustade djur har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Förvisso har han även en speciell plats i min garderob också - HELVETE vad mycket päls en så liten katt kan fälla. Men ändå. Det är ju Findus!
bild från arkivet, mysmiddag vid vårt privata matbord (utan katthår! för det mesta)
/L
1. Smutsen
Det går inte med ord att förklara hur messymessymessy vårat hus är ibland. Disk, matrester i hörnen, katthår på bordet, mögel i springorna, oimaginärt misstänkta fläckar på golvet och en svag doft av matos och studentkaos i väggarna = inte ett objekt för nostalgi.
2. Oljudet
Elm Park är som tidigare nämnt i det högljuddaste laget. Hög musik och midnattsskvaller är saker som man förväntar sig och kan ta, men inte bank i väggarna, Backstreet Boys, fyllevrål och yl från en melankolisk, nyopererad schäfer som just förlorat sin manlighet hos Herr Veterinär.
3. Halva delen av invånarna
Det finns egentligen inte tid eller ork för att förklara men jag sammanfattar; riskokare som ockuperar varenda yta av köket, bollywood-musik tjugofyra-sju, timslånga duschare och foten waaay över här-börjar-mitt-privatliv-gränsen.
Topp tre saker jag kommer att sakna med vårt hus:
1. Andra halvan av invånarna
Någon som alltid är vaken för att kolla på film eller snacka skit över en kopp te, eller är uppriktigt intresserad över den senaste litteraturkunskapsuppgiften = sannerligen ett objekt för saknad.
2. Läget
Visserligen så ligger huset vi funderar på (inget är bestämt än, don't jinx it) också nära campus men vårat gamla trogna Chestnut Close ligger ännu närmare, plus gångavstånd till Lidl, Supermacs hamburgare och busshållplats. Dessutom är området väldigt fint med stora gräsmattor och en liten kyrka!
3. FINDUS!
Katten med stort K som har fått mig att övervinna min rädsla för dessa kloutrustade djur har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Förvisso har han även en speciell plats i min garderob också - HELVETE vad mycket päls en så liten katt kan fälla. Men ändå. Det är ju Findus!
/L
dagens lite mindre hektiska plan
Vi började dagen med att skjuta med att börja på dagen. Det vill säga, när H återvände från morgonens föreläsning i krokarna runt tio-elva så gick vi tillbaka till sovstadie och slaggade någon timme till.
Nu är vi dock något vaknare än innan; H läser Huckleberry Finn (hon vippar på foten när hon läser den vilket betyder att den måste vara skittråkig) och jag överväger att ta hand om mörktvätten som hängt och torkat över natten. Det ser ut som en gothare har fått feberyra och slängt av sig halva sin garderob över hela rummet. Note to self: köp färggladare kläder.
Att göras idag:
- researcha lite mer till internetkursen
- svara på svaren från diverse auktoriteter
- kolla på huset som vi inte kollade på igår
- sätta på mig strumpor
Det senaste känns mest relevant. Och mest akut. Vi börjar så!
/L
Nu är vi dock något vaknare än innan; H läser Huckleberry Finn (hon vippar på foten när hon läser den vilket betyder att den måste vara skittråkig) och jag överväger att ta hand om mörktvätten som hängt och torkat över natten. Det ser ut som en gothare har fått feberyra och slängt av sig halva sin garderob över hela rummet. Note to self: köp färggladare kläder.
Att göras idag:
- researcha lite mer till internetkursen
- svara på svaren från diverse auktoriteter
- kolla på huset som vi inte kollade på igår
- sätta på mig strumpor
Det senaste känns mest relevant. Och mest akut. Vi börjar så!
/L
tisdag 15 november 2011
lost in translation, del femtielva
S och jag inledde dagen med ett seminarium och en liten hjärtattack. Så kan det gå när man är dum utbytesstudent som inte förstår betygssystemet. Vi trodde nämligen att våra uppsatser blivit totalsågade men sen visade det sig att vi fått näst högsta betyg. Wo-freaking-ho.
Annars då? Vi skulle kikat på nytt boende idag men det visade sig att hyresvärden bor i Tipperary* och har nycklarna till själva sovrummen hemma hos sig så vi tyckte inte att det var så stor idé att gå dit ikväll.
Eventuellt blivande hyresvärden: "Oj förlåt, jag trodde ni bara ville se resten av huset. Men om ni går tid under dagtid så kan ni ställa er i trädgården och kika in genom fönstrena!"
Eh.
/H
*Det är ju en bit dit. Höhö.
Annars då? Vi skulle kikat på nytt boende idag men det visade sig att hyresvärden bor i Tipperary* och har nycklarna till själva sovrummen hemma hos sig så vi tyckte inte att det var så stor idé att gå dit ikväll.
Eventuellt blivande hyresvärden: "Oj förlåt, jag trodde ni bara ville se resten av huset. Men om ni går tid under dagtid så kan ni ställa er i trädgården och kika in genom fönstrena!"
Eh.
/H
*Det är ju en bit dit. Höhö.
nu åker vi
Saker som ska göras idag:
- researcha till internetkursen
- mejla diverse auktoriteter
- skypedejt med Fabio femton noll noll
- skypedejt med Beppe sexton och trettio
- besöka eventuellt nytt boende mellan arton och nitton noll noll
- veckohandla
- tumla det fjärde och sista lasset tvätt
Späckad och stressad dock spännande lista idag. Känner mig redo efter en scone och en chokladmuffin (kunde inte välja!). NU JÄVLAR.
/L
- researcha till internetkursen
- mejla diverse auktoriteter
- skypedejt med Fabio femton noll noll
- skypedejt med Beppe sexton och trettio
- besöka eventuellt nytt boende mellan arton och nitton noll noll
- veckohandla
- tumla det fjärde och sista lasset tvätt
Späckad och stressad dock spännande lista idag. Känner mig redo efter en scone och en chokladmuffin (kunde inte välja!). NU JÄVLAR.
/L
måndag 14 november 2011
öppet brev till mig själv för ett halvår sedan
Hej!
Whatever you do, välj inte att skriva c-uppsats. Muta studierektorn, be på dina bara knän, gråt. Gör vad som helst för att slippa undan. C-uppsatsen är nämligen det värsta som nånsin hänt dig. Nu vet du det.
MVH
/H
Whatever you do, välj inte att skriva c-uppsats. Muta studierektorn, be på dina bara knän, gråt. Gör vad som helst för att slippa undan. C-uppsatsen är nämligen det värsta som nånsin hänt dig. Nu vet du det.
MVH
/H
radda upp
Jag älskar listor! Onsdagslistan är ny men sjukt rolig att fila på, önskelistor är nästan min favorit* och jag tycker till och med att matlistor är hutlöst roliga att skriva.
Med andra bloggare som inspiration har jag nu även skrivit en mållista! Inga livslånga drömmar men små mål att peta in i vardagen.
Listan heter "lista över saker jag ändå inte kommer att komma undan" och alla punkter är indelade i Tråkiga och oavprickningsbara, Tråkiga och avprickningsbara, Roliga och oavprickningsbara + Roliga och avprickningsbara.
Målen är till för mig and me alone så inget kommer upp här, men det ligger i bakhuvudet.
Och på min hårddisk också, dårå.
Nu ska jag röra på göten, dags för joggingtur.
/L
*Moroccan Rose-parfym by Body Shop, presentkort på Bokus/Adlibris/iTunes, sköna film/band-tröjor, Doolittle – Pixies, Juju – Siouxsie and the Banshees, Up the bracket – The Libertines, Experience Hendrix: The Best of Jimi Hendrix – Jimi Hendrix, tack tomten!
Kan du slänga in en gitarr och en Skarsgårdare där också så säger man ju inte nej.
Med andra bloggare som inspiration har jag nu även skrivit en mållista! Inga livslånga drömmar men små mål att peta in i vardagen.
Listan heter "lista över saker jag ändå inte kommer att komma undan" och alla punkter är indelade i Tråkiga och oavprickningsbara, Tråkiga och avprickningsbara, Roliga och oavprickningsbara + Roliga och avprickningsbara.
Målen är till för mig and me alone så inget kommer upp här, men det ligger i bakhuvudet.
Och på min hårddisk också, dårå.
Nu ska jag röra på göten, dags för joggingtur.
/L
*Moroccan Rose-parfym by Body Shop, presentkort på Bokus/Adlibris/iTunes, sköna film/band-tröjor, Doolittle – Pixies, Juju – Siouxsie and the Banshees, Up the bracket – The Libertines, Experience Hendrix: The Best of Jimi Hendrix – Jimi Hendrix, tack tomten!
Kan du slänga in en gitarr och en Skarsgårdare där också så säger man ju inte nej.
söndag 13 november 2011
go munster
Munster (vår region) vann som sagt en rugbymatch igår. Munsters färg är rött. Min klänning var röd. Första gången på ungefär tjugofem år som jag inte var svartklädd på en utekväll, bra timing där. Gissa om jag fick prata med många glädjefnattiga fans.
"Fatta att vi vann! VI VANN!!!"
"Ja! Woho. Är det rugby vi pratar om eller?"
/H
"Fatta att vi vann! VI VANN!!!"
"Ja! Woho. Är det rugby vi pratar om eller?"
/H
orkar inte ens kommentera det faktum att h aldrig bloggar förutom nudårå men det är ju bara rubriken, vem läser den egentligen?
I fredags blev en liten öl på Stables med några vänner hastigt och lustigt tre lite större öl och en efterfest. Spelade även frisbee med en lampskärm och klickade musiksmak med italienare i Brookfield tills taxin gick hem vid fyra-fem-snåret.
Igår blev en liten öl på Puben i Gränden med H och S hastigt och lusigt tre öl på Flannerys och en liten svängom på Mollys. Tydligen gick vår region och vann en rugbymatch och hela staden gick loss. Inte oss emot, vi embrejsade sportkulturen och följde strömmen.
Idag är jag trött som ett svin och planerar inget mer än att trycka i mig minst sjutton clementiner och lika många liter te, samt fråga Buffy om hon är sugen på att hänga lite.
Ha en episk farsdag förresten! Vi gav vår farsa två björkar. Mycket kan man säga om det, men dom står i alla fall inte i någon hylla och dammar! Eventuellt blir dom hyllor i framtiden som håller skitprylar som står och samlar damm. Vi har alltså köpt råmaterial till en Billyhylla till far vår.
Eh. Bloggar ut, det här går downhill.
/L
Igår blev en liten öl på Puben i Gränden med H och S hastigt och lusigt tre öl på Flannerys och en liten svängom på Mollys. Tydligen gick vår region och vann en rugbymatch och hela staden gick loss. Inte oss emot, vi embrejsade sportkulturen och följde strömmen.
Idag är jag trött som ett svin och planerar inget mer än att trycka i mig minst sjutton clementiner och lika många liter te, samt fråga Buffy om hon är sugen på att hänga lite.
Ha en episk farsdag förresten! Vi gav vår farsa två björkar. Mycket kan man säga om det, men dom står i alla fall inte i någon hylla och dammar! Eventuellt blir dom hyllor i framtiden som håller skitprylar som står och samlar damm. Vi har alltså köpt råmaterial till en Billyhylla till far vår.
Eh. Bloggar ut, det här går downhill.
/L
fredag 11 november 2011
den elfte i elfte tvåtusenelva
Ganska fett. Ganska fett att jag vaknade klockan elva:elva också. Ganska fett att skriva siffror med bokstäver, lite min nya grej.
Sitter på biblioteket och har skickat in uppsatser med deadline: nästa vecka. Därför ekar nu mitt kursrum tomt på andras uppgifter att kommentera på (yes, det ingår faktiskt i kursen att kritisera andras arbeten - ASFETT /framtida resecent) och jag har inget vettigt att göra.
Litteraturkunskapsnörden är uttråkad. Hur uttråkad? SÅHÄR UTTRÅKAD.

Näe. Nu är det fanimig helg. Kaffe på det!
/L, meister of uttråkade/uppgivna miner
Sitter på biblioteket och har skickat in uppsatser med deadline: nästa vecka. Därför ekar nu mitt kursrum tomt på andras uppgifter att kommentera på (yes, det ingår faktiskt i kursen att kritisera andras arbeten - ASFETT /framtida resecent) och jag har inget vettigt att göra.
Litteraturkunskapsnörden är uttråkad. Hur uttråkad? SÅHÄR UTTRÅKAD.

Näe. Nu är det fanimig helg. Kaffe på det!
/L, meister of uttråkade/uppgivna miner
två nattugglor och en katt
Två feberyra nattugglor och en omåttligt gosig katt - kan bara inte bli fel. Vår kväll är en enda trevlig röra av Buffy, te, uppsatsskrivande och yster sextiotalspop. Detta gäller alltså den mänskliga delen av församlingen. Findus sover mest. Han verkar tycka att det är något alla borde göra såhär dags. Trist kille, dendär Findus.
/H
/H
torsdag 10 november 2011
hon skulle aldrig kunna vara med i gudfadern
H äter clementin. Ge mig en klyfta, säger jag. H kastar en till mig. Jag tackar, tar emot och slukar.
H: Du får en klyfta, men bara om du gör te!
Too late!
/L
H: Du får en klyfta, men bara om du gör te!
Too late!
/L
you give me fever
Idag är jag febrig och självömklig. Sitter med en kall hand (min egen) dramatiskt slängd över pannan och är för en gångs skull tacksam för min dåliga blodcirkulation.
Men nu till dagens breaking news: Findus har hittat hem! Han ligger och gosar med mitt tangentbord as we speak. I övrigt närmar sig nya uppsatsdeadlines med stormsteg och jag saknar ipren.
/H
Men nu till dagens breaking news: Findus har hittat hem! Han ligger och gosar med mitt tangentbord as we speak. I övrigt närmar sig nya uppsatsdeadlines med stormsteg och jag saknar ipren.
/H
onsdag 9 november 2011
HANNAH ÄR SKITDÅLIG PÅ ATT BLOGGA SÅ JAG FÅR VÄL FAN GÖRA DET ÅT HENNE
Idag kände vi att biblioteket kunde vänta, så vi stack till Crescent Shopping Mall via stan. TOKREA på H&M, så jag gick hem med tre armband, två par strumpbyxor, ett nagellack, en skjorta och en klänning - NITTON YNKA FUCKING EURO FÖR ALLTIHOP. Episkt!
Var självfallet tvungen att fira detta med fika så jag och syr min delade västra Europas chokladigaste chokladkaka innan vi drog hemåt och käkade tomatsoppa.
Skulle hjärtans gärna vilja säga "slänger upp en bild på inhandlingen senare" men så överdrivet bloggengagerad är jag inte. Eller okej jo. Det är jag väl. Men jag är sjuk och ska dessutom kila iväg och träffa en polare. Ingen tid att fota massa kläder som jag lika gärna kan ha i garderoben eller på mig.
Så här ser nagellacket ut i alla fall (inte min bild)!

nagellacket heter fall in love. höst i löv som man säger på svenska. höhöh.
/L
Var självfallet tvungen att fira detta med fika så jag och syr min delade västra Europas chokladigaste chokladkaka innan vi drog hemåt och käkade tomatsoppa.
Skulle hjärtans gärna vilja säga "slänger upp en bild på inhandlingen senare" men så överdrivet bloggengagerad är jag inte. Eller okej jo. Det är jag väl. Men jag är sjuk och ska dessutom kila iväg och träffa en polare. Ingen tid att fota massa kläder som jag lika gärna kan ha i garderoben eller på mig.
Så här ser nagellacket ut i alla fall (inte min bild)!

nagellacket heter fall in love. höst i löv som man säger på svenska. höhöh.
/L
onsdagslistan
Topp tre saker som Irland suger på:
1. Påsar
Om man bor på den regnigaste, fuktigaste och blåsigaste ön i Europa kan det väl tänkas att man kan erbjuda något annat än bruna papperspåsar när man handlar svintunga saker som måste transporteras den långa långa långa vägen hem. Jag vet inte hur många gånger vi har stampat inför dörren med en liten skrynklig dyblöt tröja eller en glashal flaska vin omsorgsfullt inkletad i död papperspåse.
2. Bussar
Går inte när dom ska, går dom när dom ska så går dom oftast inte hela vägen dit man hade tänkt sig att man skulle och dom kostar ta mig fan aldrig samma pris.
3. Chipspåsar (påsar överhuvudtaget alltså)
Skitsmå eller otympligt stora. Hur är det meningen att man ska ha skoldisco på Irland?! Köper man åttahundrafyrtiofyratusen små Salt&Vinegar och får Estrella-rycks-handled bara för att man måste hälla upp skiten i en enda skål?!
Topp tre saker som Irland är väldigt bra på:
1. Mysiga pubar
Man kan sippa efter-uppsats-inlämnings-öl i flanellskjorta eller dressa upp sig till tänderna; hur som haver kan man ändå gå till samma sköna bar. Favvopuben (förutom campuspuben dårå) är en pub som vi kallar för Puben I Gränden inne i stan, dom har huskatter under stolarna och snygga tavlor på väggarna.
2. Scones
Vet förvisso inte om det gäller för båda Brittiska öarna men helvete vad goda sconsen är här. På något jävla vänster så lyckas dom (irländarna frågetecken) alltid baka dessa bakverk så att dom är salta utanpå och söta inuti - hur smart?! Typ som chokladdoppade chips (OLW, börja svara på mina mejl, vi skulle vara ett bra team).
3. Gräs
Don't get me wrong here, här röks ingen jazztobak. Vi snackar gräsmattor. Kan tänkas vara en märklig detalj att gilla hos Irland men en promenad i det sällsynta solskenet i krokarna runt en grön kulle (gammalt fantomenordspråk/sak jag lärt mig the hard way: hur torrt gräset än ser ut så är det ingen garanti för att inte sjunka ner ankeldjupt i lera) är oslagbart. The emerald island, indeed!
(veckans onsdagslista samt dess författarinna förbehåller sig samtliga tryckfel då författarinnan ifråga är sjukt sjuk och använder sina sista hjärnceller som inte kvävts i snor för att knåpa ihop något någorlunda vettigt att uppdatera bloggen med.)
/L
1. Påsar
Om man bor på den regnigaste, fuktigaste och blåsigaste ön i Europa kan det väl tänkas att man kan erbjuda något annat än bruna papperspåsar när man handlar svintunga saker som måste transporteras den långa långa långa vägen hem. Jag vet inte hur många gånger vi har stampat inför dörren med en liten skrynklig dyblöt tröja eller en glashal flaska vin omsorgsfullt inkletad i död papperspåse.
2. Bussar
Går inte när dom ska, går dom när dom ska så går dom oftast inte hela vägen dit man hade tänkt sig att man skulle och dom kostar ta mig fan aldrig samma pris.
3. Chipspåsar (påsar överhuvudtaget alltså)
Skitsmå eller otympligt stora. Hur är det meningen att man ska ha skoldisco på Irland?! Köper man åttahundrafyrtiofyratusen små Salt&Vinegar och får Estrella-rycks-handled bara för att man måste hälla upp skiten i en enda skål?!
Topp tre saker som Irland är väldigt bra på:
1. Mysiga pubar
Man kan sippa efter-uppsats-inlämnings-öl i flanellskjorta eller dressa upp sig till tänderna; hur som haver kan man ändå gå till samma sköna bar. Favvopuben (förutom campuspuben dårå) är en pub som vi kallar för Puben I Gränden inne i stan, dom har huskatter under stolarna och snygga tavlor på väggarna.
2. Scones
Vet förvisso inte om det gäller för båda Brittiska öarna men helvete vad goda sconsen är här. På något jävla vänster så lyckas dom (irländarna frågetecken) alltid baka dessa bakverk så att dom är salta utanpå och söta inuti - hur smart?! Typ som chokladdoppade chips (OLW, börja svara på mina mejl, vi skulle vara ett bra team).
3. Gräs
Don't get me wrong here, här röks ingen jazztobak. Vi snackar gräsmattor. Kan tänkas vara en märklig detalj att gilla hos Irland men en promenad i det sällsynta solskenet i krokarna runt en grön kulle (gammalt fantomenordspråk/sak jag lärt mig the hard way: hur torrt gräset än ser ut så är det ingen garanti för att inte sjunka ner ankeldjupt i lera) är oslagbart. The emerald island, indeed!
(veckans onsdagslista samt dess författarinna förbehåller sig samtliga tryckfel då författarinnan ifråga är sjukt sjuk och använder sina sista hjärnceller som inte kvävts i snor för att knåpa ihop något någorlunda vettigt att uppdatera bloggen med.)
/L
måndag 7 november 2011
död på mållinjen kallas deadline
Jag är KLAR med min pinsamt korta analys. Jag fick med allt och lite till men det känns alltid lite surt att skicka in den då mina pretentiösa torra mandelkubbar till kurskamrater alltid pepprar sina uppgifter med onödiga men skitsmarta referenser och min uppgift ekar tomt på paralleller till gamla döda greker. Over-achievers överdriver.
Hur som haver. Eftersom jag insåg halvvägs igenom att analysen skulle vara 3500 tecken (inklusive blanksteg) och inte 3500 ord så har jag skitmycket pluggsnacks kvar. Clementiner, te och Mars Planets - man kan ju bli taggad för mindre!
Dock utlovar Marspåsen att det ska finnas både soft nougat, light crispy och chewy caramel men hitills har jag bara hittat soft och crispy. Ingen chewy i syne.
JAGÄRPYTTELITEARGFÖRDETMENINTESÅMYCKETEGENTLIGENFAKTISKT.

/L
Hur som haver. Eftersom jag insåg halvvägs igenom att analysen skulle vara 3500 tecken (inklusive blanksteg) och inte 3500 ord så har jag skitmycket pluggsnacks kvar. Clementiner, te och Mars Planets - man kan ju bli taggad för mindre!
Dock utlovar Marspåsen att det ska finnas både soft nougat, light crispy och chewy caramel men hitills har jag bara hittat soft och crispy. Ingen chewy i syne.
JAGÄRPYTTELITEARGFÖRDETMENINTESÅMYCKETEGENTLIGENFAKTISKT.

/L
sen sist
1. Jag har fått en smärre förkylning.
2. Solen har skinit (hur böjar man skina?) fyra dagar i sträck nu.
3. FINDUS ÄR PÅ RYMMEN!
4. Jag har typ påbörjat ännu en jävla analys.
5. Jag har inte överhuvudjävlataget avslutat ännu en jävla analys.
Plan för dag är alltså följande; kurera mig med go'fika på campus i solen, leta ännu mera efter Findus och eventuellt skriva klart analysen.

episk bild på findus
/L
2. Solen har skinit (hur böjar man skina?) fyra dagar i sträck nu.
3. FINDUS ÄR PÅ RYMMEN!
4. Jag har typ påbörjat ännu en jävla analys.
5. Jag har inte överhuvudjävlataget avslutat ännu en jävla analys.
Plan för dag är alltså följande; kurera mig med go'fika på campus i solen, leta ännu mera efter Findus och eventuellt skriva klart analysen.
episk bild på findus
/L
söndag 6 november 2011
lördag 5 november 2011
hillbilly friday
Att fira fredag på Stables är alltid en upplevelse. Igår var det hillbilly-tema vilket innebar att vi rockade loss till countrymusik tillsammans med folk i hängselbyxor och cowboyboots. Idag är vi lite trötta. Så kan det gå. Ikväll blir det därför hemmamys med film och chips. Och Findus såklart! Det blir ingen riktig myskväll utan vår lilla pälsboll och hans humörsvängningar.
/H
/H
fredag 4 november 2011
tack så hjärtligt
Dress for success och eventuellt motivera fram pluggkoncentration, tänkte jag imorse när jag stoppade in en stilren skjorta i ett par marinblå stuprör. (fejk-)läderbälte på det. Kände mig som Blondinbella. Möter upp H och S för lunch. H påpekar att min outfit platsar perfa till hillbillytemat på campuspuben ikväll.
Hillbillybella?
/L, inte så stylish som jag trodde
Hillbillybella?
/L, inte så stylish som jag trodde
törnrosa (LAME RUBRIK)
Hannah räknade ut att jag var vaken totalt tio timmar igår. Vaknade lunchtid, gick och handlade, tog en nap. Vaknade middagstid, gjorde middag, kollade lite på HIMYM och träffade en polare. Somnade i krokarna runt halv två.
Jag fattar inte riktigt vad det är med mig; det är inte så att jag går runt och känner mig trött hela tiden men det är im-poss-i-belt att gå ur sängen.
Tror att det är mina inre primitiva instinkter som säger åt mig att DET ÄR FAKTISKT DAGS ATT GÅ I IDE NU (mina inre primitiva instinkter talar alltid med mig i CAPS LOCK).
Nu; lunch med syr min och polerzzz, biblioteket på det.
/L
Jag fattar inte riktigt vad det är med mig; det är inte så att jag går runt och känner mig trött hela tiden men det är im-poss-i-belt att gå ur sängen.
Tror att det är mina inre primitiva instinkter som säger åt mig att DET ÄR FAKTISKT DAGS ATT GÅ I IDE NU (mina inre primitiva instinkter talar alltid med mig i CAPS LOCK).
Nu; lunch med syr min och polerzzz, biblioteket på det.
/L
torsdag 3 november 2011
när allt händer lite på en gång
Grannarna höjer volymen till en barriär vi inte trodde var möjlig, Findus springer in och tacklar Hannah i förbifarten, jag skyndar att rädda teet när iPodhörlurarna trillar ur och rätt ner i koppen och så en liten smällare på gatan också.
På en halvminut bidde det mer action än vad vi haft på hela dagen.
Inte helt säker på att jag gillar det.
/L
På en halvminut bidde det mer action än vad vi haft på hela dagen.
Inte helt säker på att jag gillar det.
/L
onsdag 2 november 2011
onsdagslistan (måhända återkommande?)
Topp tre saker som jag hatar med det engelska språket:
1. Övergången mellan S och TH.
Helt jävla omöjligt att säga smidigt, snabbt och osluddrigt. Försök dig på att säga "I always thought" fem gånger i rad efter ett glas öl eller två.
2. Pluralformen av "crab".
Bara för att man talar om multipla skaldjur så transformeras helt plötsligt "krabbor" till "flatlöss". Ett rookie mistake som jag gör oftare än vad jag vill erkänna.
3. F-word-time.
Att pejla när det är grönt ljus att säga the F-word, totalt impossibelt.
Topp tre saker som jag älskar med den engelska språket:
1. F-word-time.
När passar det inte att säga "fuck off"?! Passar i alla sammanhang. Förutom när läget är fel-pejlat och man råkar döda stämningen (amerikaner är känsliga).
2. Förkortningar i SMS.
Oändliga möjligheter! Måhända motsvarande svenskans fjortisspråk men ack, så användbart när SIM-kortet ekar tomt. Typ "OK, see you tonight, I might be late" -> "K, c u 2nite, might b L8". HUR FETT OCH EKONOMISKT ÄR INTE DET?
3. The never-ending ström av söta ord.
Utan att låta överdrivet närgången kan man slänga ord såsom "honey", "love" och "dear" hejvilt omkring sig och få samma respons tillbaka. Ganska så mysigt!
/L
1. Övergången mellan S och TH.
Helt jävla omöjligt att säga smidigt, snabbt och osluddrigt. Försök dig på att säga "I always thought" fem gånger i rad efter ett glas öl eller två.
2. Pluralformen av "crab".
Bara för att man talar om multipla skaldjur så transformeras helt plötsligt "krabbor" till "flatlöss". Ett rookie mistake som jag gör oftare än vad jag vill erkänna.
3. F-word-time.
Att pejla när det är grönt ljus att säga the F-word, totalt impossibelt.
Topp tre saker som jag älskar med den engelska språket:
1. F-word-time.
När passar det inte att säga "fuck off"?! Passar i alla sammanhang. Förutom när läget är fel-pejlat och man råkar döda stämningen (amerikaner är känsliga).
2. Förkortningar i SMS.
Oändliga möjligheter! Måhända motsvarande svenskans fjortisspråk men ack, så användbart när SIM-kortet ekar tomt. Typ "OK, see you tonight, I might be late" -> "K, c u 2nite, might b L8". HUR FETT OCH EKONOMISKT ÄR INTE DET?
3. The never-ending ström av söta ord.
Utan att låta överdrivet närgången kan man slänga ord såsom "honey", "love" och "dear" hejvilt omkring sig och få samma respons tillbaka. Ganska så mysigt!
/L
fascination
Gårdagens försök till tidig kväll gick inte vägen. Det var helt ärligt för intressant, jag plöjde igenom fyra avsnitt Mitt i Naturen - visste du till exempel att vi har sjöhästar i Sverige?!?!?! Dom kallas tångsnällor, fast jag har alltid kallat dom näbbgäddor, men dom blir färre och färre för smådjuren som håller det kvävande sjögräset i trim försvinner eftersom dom små fiskarna blir fler när dom stora fiskarna bli uppfångade och ålgräsängarna som är tångsnällornas naturliga habitat blir mindre och mindre...
Du fattar. Men efter att ha midnattsnackat med en flatmate, druckit apelsinsaft (så jävla dyrt med juice) och Resorb, samt lyssnat på en avslappningsövning som jag avbröt av tristess och rastlöshet så somnade jag i ren desperation. Vid tresnåret på morgonen.
Idag har jag sovit oförskämt länge, med andra ord.
God morgon!
/L
Du fattar. Men efter att ha midnattsnackat med en flatmate, druckit apelsinsaft (så jävla dyrt med juice) och Resorb, samt lyssnat på en avslappningsövning som jag avbröt av tristess och rastlöshet så somnade jag i ren desperation. Vid tresnåret på morgonen.
Idag har jag sovit oförskämt länge, med andra ord.
God morgon!
/L
tisdag 1 november 2011
receptbelagt
Blev på typ en timme sjuk som fan. Slöare än en bordskniv. Segare än en AKO-kola. Du fattar grejen.
Men det är ganska svårt för en nattuggla som yours truly att lägga sig i god tid (glöm inte att vi är en timme bakåt här borta) och försöka sova ut en förkylning och jag har funderat hårt och länge på något som kan vagga mig till sömns.
Och heu-freakin-reka! MITT I NATUREN! Alltså jag menar, Martin Emtenäs, fria gärna till mig typ imorgon men helvete vad sövande det är att kolla på svensk vattenfauna.

/L
Men det är ganska svårt för en nattuggla som yours truly att lägga sig i god tid (glöm inte att vi är en timme bakåt här borta) och försöka sova ut en förkylning och jag har funderat hårt och länge på något som kan vagga mig till sömns.
Och heu-freakin-reka! MITT I NATUREN! Alltså jag menar, Martin Emtenäs, fria gärna till mig typ imorgon men helvete vad sövande det är att kolla på svensk vattenfauna.
/L
JOHO DU
och det blåser genom hallen*
Lisi vill att jag ska uppdatera och förklara varför vi inte uppdaterar. Det är helt enkelt för att vi inte råkat ut för nåt jättespännande på sistone. Möblat om, pluggat, sörplat te.
Gårdagens stora höjdpunkt var när vi såg en jätteliten kattunge under en bil på en parkering. Vi tvärstannade, skrek till och sen Lisi började jaga den runt parkeringen medan jag stod bredvid och pep exalterat. En förbipasserande kille stannade till.
Han: Eh, är ni okej? Har ni tappat något?
Jag: Ja! Nej! Eller alltså, det var en kattunge här. Eller ja, därborta. Nyss.
/H
*Ja Winnerbäck det gör det faktiskt, för brevinkastet går inte att stänga
Gårdagens stora höjdpunkt var när vi såg en jätteliten kattunge under en bil på en parkering. Vi tvärstannade, skrek till och sen Lisi började jaga den runt parkeringen medan jag stod bredvid och pep exalterat. En förbipasserande kille stannade till.
Han: Eh, är ni okej? Har ni tappat något?
Jag: Ja! Nej! Eller alltså, det var en kattunge här. Eller ja, därborta. Nyss.
/H
*Ja Winnerbäck det gör det faktiskt, för brevinkastet går inte att stänga
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
