Såhär är läget.
1. Vi meddelade den nya landlorden (M) att vi vill ha rummen från 1:a dec.
2. Vi meddelade den gamla landlorden (P) att vi ska lämna huset 1:a dec.
3. Inser att planen är en ekonomisk fadäs*. Projekt; annullera plan påbörjas.
4. Meddelar M att vi inte är helt säkra på att vi vill ha rummen.
5. Meddelar P att vi betalar hyra för december månad.
6. M meddelar att han kan slå av tre veckors hyra då vi är i Sverige.
Är lika med på ett ungefär: vi har förvirrat oss själva och två landlords. Måste nu mejla P och säga "glöm allt jag sagt" för andra gången. På två dagar.
/L
*eftersom hyran för det nya stället är det dubbla mot vad vi betalar nu, och vi ändå inte kommer att bo i rummen då vi är i sverige en månad i vinter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?