tisdag 15 november 2011

lost in translation, del femtielva

S och jag inledde dagen med ett seminarium och en liten hjärtattack. Så kan det gå när man är dum utbytesstudent som inte förstår betygssystemet. Vi trodde nämligen att våra uppsatser blivit totalsågade men sen visade det sig att vi fått näst högsta betyg. Wo-freaking-ho.

Annars då? Vi skulle kikat på nytt boende idag men det visade sig att hyresvärden bor i Tipperary* och har nycklarna till själva sovrummen hemma hos sig så vi tyckte inte att det var så stor idé att gå dit ikväll.

Eventuellt blivande hyresvärden: "Oj förlåt, jag trodde ni bara ville se resten av huset. Men om ni går tid under dagtid så kan ni ställa er i trädgården och kika in genom fönstrena!"

Eh.

/H

*Det är ju en bit dit. Höhö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?