Hot pot var en trevlig överraskning! Det är typ som en kinesisk, smått mer komplicerad variant av köttfondue. Man häller liksom i lite nudlar, kött, kål och svamp i den kryddade buljong man vill ha (jag smakade faktiskt den starka som var helt OK men rumskompisen var överseende nog att göra en svagare version till oss mesiga svenskar) och så skopar man upp det efter ett tag.
Lite kaosartat var det att ha krokarna runt tio personer i vårt pyttelilla kök, det var turlista på gafflar och tallrikar och mitt i alltihopa så ville alla se kattungarna. Men det var mys!
Idag så ska vi rusha lite plugg och börja packa. Jag försöker att koncentrera mig på The Divine Comedy här på bibblan men det är inte så jävla lätt när man vet att det finns finchoklad, te och yttepyttiga katter hemma.
/L
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?