Universitetet (studenterna) har en tradition att fira julafton, juldagen och annandag jul i slutet på november istället eftersom alla har prov i december. Därför är det nu fest i dagarna tre!
Fast inte för mig. Jag kan inte festa loss. Jag som är så överjävligt överdrivet känslig mot luftbyten och temperaturändringar. En jävla förkylning från helvetet blockar mina luftvägar, min aptit och mitt koncentrationsspann. Jag kan inte springa för den täppta näsan, jag kan inte tröstäta eftersom jag inte är hungrig och jag kan inte plugga heller då ögonen går i kors efter bara något minut.
Så jag dricker te. Kollar på Buffy. Slår alla highscores på Space Bounce, Yatzy, Jewels på mobilen. JAG ÄR SÅ UTTRÅKAD.
Men vi har kattungarna i alla fall! Just nu ligger tre små nystan och får mat av sin mamma bakom en fåtölj i vardagsrummet. Findus betraktar processen fascinerat (avundsjukt?).
/L
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?