lördag 22 oktober 2011

ett sockmysterium

H tappade bort sina sockar* igår och vi letade febrilt över hela rummet. Idag när hon öppnar garderoben så ligger dom där, ovanpå ett par byxor som hon la dit igår kväll (alltså efter att strumporna hade försvunnit). SJUKHETEN ITSELF!**

Jag var ute på vift igår och är lagom trött idag. Vi sitter på biblioteket just nu, jag försöker få massor av plugg gjort men det är inte alltid så lätt när det finns Facebook och billigt kaffe på campus.

Nejfan. Nu har jag en dejt med Medea, hon må vara en självständig och tämligen intressant kvinna men är fan vad det ska babblas. Fyrtio sidor kvar i grekisk dramatik, jag håller ut. Jag har ju kaffe!

/L

* enda rätta sättet att böja socka i plural
**jag är mycket lättfascinerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?