onsdag 14 december 2011

märklig onsdagslista

Väldigt oklart tema idag. Men lite lustigt ändå?

Topp tre episka klassiker med ordet "hey" i titeln:

1. Hey Jude - Beatles

Krävs ingen längre kommentar för att förklara varför denna är så episk. Kan däremot tillägga att låten egentligen vart tänkt att heta Hey Jules, visste du det eller? Det gjorde du säkert. Alltså det är samma did-you-know-faktor som typ "man kan inte slicka sig själv på armbågen".

2. Hey Joe - Jimi Hendrix
Egentligen så har ju inte Hendrix gjort låten (kudos till den som vet vem som har gjort den) men denna version toppar mycket. Lägger en speciell känsla till vilket sammanhang, YouTube-klipp eller väder som helst.

3. Hey - Pixies
Helvetes jävla håååååne* vad bra den låten är! Så mycket gitarrångest och osammanhängade meningar att man inte kan göra annat att älska den. Att den helt plötsligt har blivit ett signum för Barney-heart-Robin** är bara en bonus. Alla vägar som äldre musik hittar till vår samtid är bra vägar!

/L

*för dig som har sett true blood säsong fyra makes this more sense
**himym, säsong sju

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?