måndag 6 februari 2012

ny vecka, nya tag

Helgen som har gått blev lite... fel, helt enkelt. Man skulle kunna uttrycka det såhär: jag har inte direkt vunnit veckans-bästa-syster-priset. Snarare tvärtom.

Vi börjar med fredagkvällen. Jag råkade följa med min kavaljer hem efter Stables fast jag lovat att sova hemma. Det var väl ingen katastrof i sig, men morgonen därpå vaknade jag med huvudvärk och mindes med ens att vi (av oklar anledning) låst in både Lisens laptop och vårt enda fungerande element i mitt rum kvällen innan. Och där låg jag med nyckeln i handväskan och massiv huvudvärk. I ett iskallt hus på andra sidan floden satt en arg lillasyster som hade tänkt plugga hela morgonen. Hoppsan.

Och inte blev jag populärare igår när jag skulle kommit hem sju men inte lyckades pallra mig hem förrän elva. I ett desperat försök att få Lisi att förlåta mig smsade jag och frågade om hon ville att jag skulle köpa nånting gott på hemvägen. "Affären stängde för en timme sen" fick jag till svar. Hoppsan.

Jag tror jag har överskridit kvoten för hur tankspritt man får bete sig när man är nykär (eller kanske mer hej-vi-har-inte-setts-på-en-månad-nykär) by now. Om det ens finns en sån kvot?

/H

1 kommentar:

  1. Ajaj! Jag har ett uppiggande lchf-cheesecake-
    recept om du vill skämma bort henne lite;)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?