måndag 6 februari 2012

ding dong the avon lady

Igår var vi uppe onödigt sent. Då kompenserar vi det med att gå upp onödigt tidigt.

Frågor på det?

Ska hälla i mig teet, få på mig lite kläder och sen så ska vi in till stan - bokjakt och eventuell klädjakt på Penneys*. Mathandling på det och sedan plugg.

Förresten, H och jag har utarbetat ett system gällande maten; det är faktiskt billigast och lättast att laga en sorts mat varje dag i en vecka. Vi har redan haft pastavecka, förra veckan var grönsaks/rotfrukts/soppvecka men vad nu då? H ogillar ris och jag hade helst velat köra light-LCHF men kylen är alltid full så vi kan egentligen bara köpa skafferivaror.

Pastavecka känns lamt att köra igen, så vi får se vad det blir, kanske äggvecka, fiskvecka eller mitt favoritförslag - BACONVECKA!

/L

*ska fynda lite tjocktröjor och grejs från vinterutbudet, är masterN på reor; köpte en långklännig out-of-season förra året - för tre euro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?