Idag pratade vi Brechtpjäser på seminariet. Det får mig osökt att nostalgiskt drömma mig tillbaka till en tidig morgon i juni 2008.
Jag och E var på äventyr. Minitågluff! Vi hade tagit nattåget från Malmö kvällen innan och var framme i Berlin klockan sju på morgonen. Förväntansfulla och fruktansvärt illa klädda (mjukisbyxor och Kattetröjor i Berlin?) skuttade vi ut i den tyska morgonluften och kände
1) VI ÄR I BERLIN VI ÄR I BERLIN VI ÄR I BERLIN
2) Men hallå, ingenting är öppet?
Så hur fördrev vi våra första timmar i Berlin - Promenerade vi i en vacker park? Fotade vi tuff street art? Nej. Vi gick till en kyrkogård och glodde på Brechts grav.
"Brecht. Han är känd va? Teater?"
"Tolvskillingsoperan tror jag."
"Okej. Här är hans grav i alla fall."
"Okej."
/H
Hahaha! Så många konstiga element i den här historien. Varför mjukiskläder? Varför Brecht?
SvaraRaderahahahah! skön!
SvaraRadera