söndag 18 mars 2012

två bilder från igår och en liten resumé

Jag ska vara ärlig; St Patrick's Day på Irland var inte riktigt vad jag förväntade mig - fast på ett bra sätt! Jag hade förväntat mig stadsfestival (den dräggigage varianten) och gatusupande, men det är verkligen en familjehögtid.

Det var så många små barn* som ville se paraden så vi varken kunde eller ville tränga oss fram för att kolla, men det verkade fett!

världens tredje sötaste hund var sjukt taggad på paraden och alla barn som spillde glass och marshmellows överallt

Hannah och jag drog vidare för att äta lunch och sedan hem en vända för att byta om och hämta jackor (det blir svalare när solen går ner) och mötte upp våra vänner i stan för att snegla på matchen och äta en jättegod italiensk middag.

Även fast H och jag var ganska sega av någon outgrundlig anledning så tog vi ändå en St-Patrick's-öl på en mysig pub innan hemgång.

Det var helt otroligt skönt att St Patrick's inte innebar lika mycket supande och festande som jag trodde, det var faktiskt riktigt sansat inne i citykärnan. Kanske har något att göra med att England spöade Irland i rugby med 30-9... Stämningen var ju kanske inte på topp bland fansen.

mycket oklart tema på vagnen, men bra musik spelade dom!

Men - in short; söta barn, trevlig tradition med parad, god lunch, god middag och mysig pub. Lämnar ju inte mycket att önska?

/L

*h konstaterade att dom såg ut som små julgranar för att deras föräldrar hade fixat deras grön-vit-orange-glittriga utklädnader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?