Hej alla! Imorse väcktes jag av att en elektriker i kostym knackade på. Strax därefter fick han sällskap av en hoper främlingar som borrade i trädgården och lerade ner vårt nystädade köksgolv*. Så vi log artigt men suckade inombords och satte oss på bussen till stan för att lyxa till det med frukost på lokal.
Sen tillbringade vi nästan hela dagen på stan, som till vår förvåning visade sig vara tämligen trevlig. Vi har ju inte hängt så mycket downtown Limerick, mest för att vi är lata och allt finns på campus men också lite för att the locals kallar stan för Stab City. Men idag alltså! Rena rama idyllen! Solsken och gatumusikanter, skrattande barn och världens mysigaste matmarknad där vi shoppade loss på ostar till kvällen.
Nu: rödbetsrisotto och lax med fetaost. Sen: ost, vin och kavaljersvisit.
/H
*de var ju kanske inte bara där för att lera ner vårt golv, de fixade våra krångelelement också
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?