torsdag 1 mars 2012

lathetsdagen deluxxxe

Igår kväll så summerade jag och H dagen och insåg att det måste ha varit vår mest oproduktiva dag någonsin.

12.00 - H kommer hem och väcker mig, vi käkar frukost.
13.30 - Vi går till Spar (en minut bort), köper några* påsar chips.
13.35 - Vi laddar upp dagens första av många Buffy-avsnitt. Vi somnar.
19.00 - Vi vaknar, gör risotto, kollar på Buffy.
01.00 - Läggdags.

Eftersom rumskompisarna inte ställde till med fest igår (utan bara bjöd in en massa irländska män) så var det faktiskt jävligt skönt att inte behöva stressa iväg någonstans. Om man dessutom kan koppla gårdagens aktiviteter till datumet så kan man ju trösta sig med att denna typ av lathet bara kommer att inträffa vart fjärde år.

Idag är det dock full rulle! E kommer hit vid fyra, innan dess ska lakan ha tvättats, mat ha inhandlats, restaurangbord bokats och två skoluppgifter blivit inlämnade.

Nu kör vi!

/L

*ganska många

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?