torsdag 8 mars 2012

internationella kvinnodagen 2012

Spontan reaktion*: Bra att uppmärksammar kvinnors situationer i världen, även hur långt vi har kommit, hur mycket vi har kvar, högtider är alltid trevligt and all that jazz.

Men jag har sagt det förut och säger det igen; för mig spelar det ingen roll vad man har mellan benen*, så länge man har en tillstymmelse till vett mellan öronen.

Alla är bra, alla är fina - hurra för damer, flickor, tjejer, tanter, mormödrar och mammor - men hurra för vilka fantastiska individer ni är och inte för ert kön per se.

/L

*eftersom jag inte visste att det var idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?