När ens irländska kompis exalterat skriker "SNÖ! ÄNTLIGEN SNÖ!" och pekar ut genom fönstret och man springer dit, kikar ut och allt man ser är lite frost, hur bör man reagera? Själv slets jag mellan irritation över det falska alarmet samt vemod. För visst är det väl sorgligt att irländare är så svältfödda på vintervyer att de inte kan skilja på snö och frost?
/H
Mycket sorgligt! Sa svenskan som så
SvaraRaderagärna vill ha riktig vinter att hon är glad
för dagens snöslask från den grå himlen;)
//Jessi [NSD]