fredag 2 september 2011

memoarer från en sjukling

High life.

I väntan på att sakta kvävas till döds av mitt snor så försöker jag plugga bäst jag kan. Smått komplicerat när min levande ordbok fortfarande hänger runt på campus, och ännu mer komplicerat då jag ständigt distraheras av sjukt intressantare saker såsom katterna, tandtråd och temperaturen i rummet.

Apropå elementet; för er som har läst Morfar Prosten och känner till kriget mellan makarna och värmeelementet så kan jag roa er med att det är precis samma sak här. H har en annan typ av förkylning än vad jag har och känner sig ständigt varm, så hon ränner så fort man vänder ryggen till och sänker värmen. Jag, å andra sidan, har inte frusit så mycket sen jag var typ tre och fick snö innan för min neonfärgade overall och kutar ideligen tillbaka till elementet för att höja det.

Fast det tål att nämnas att vårt rum är modell; mindre så det blir inte så mycket springande ändå.

/L

1 kommentar:

  1. .... så får ni lite motion också ;o) - var det inte så det stod i Morfar P? Sköt om era förkylningar ordentligt nu. Puss, puss Mamma Mu :o)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?