lördag 17 september 2011

lost in translation II

Vi har glömt att berätta om hur dumt allting var igår! När vi vaknade igår morse upptäckte vi nämligen att vi inte hade el. Hejdå fungerande kyl&frys och element. Adjö internet. Som tur var visade det sig att det bara var att peta på en liten knapp i proppskåpet men hur skulle vi dumma svenskar kunna förstå det när vi knappt förstod att proppskåpet var ett proppskåp?

Oklart varför ingen av de andra fem kunde ordna upp det (de har ju alla bott på Irland minst ett par år så de borde vara bekanta med irländska proppskåp?) men tacka gudarna för landlorden som åkte hit direkt efter jobbet och hjälpte oss. Satan i gatan vad hjälplös och isolerad man känner sig utan el och internet.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?