onsdag 7 september 2011

du kan kalla mig mat-tina

Med en huvudvärk från Belsebub så stannar jag hemma medan systern är på shopping spree med några av våra polerzzz. Jag kämpar med universitetets oförmåga att informera om saker men gjorde nyss en paus för att fixa lite lunch. Svängde ihop en soppa vars recept jag hade tänkt att dela med mig av, den är nämligen sjukt studentplånboksvänlig.

Egenpåhittad currysoppa (en portion)
Hacka några matskedar persilja, en halv gul lök och typ en deciliter blomkål i lagom stora bitar, fräs upp i någon matsked smör (ytterst viktigt, glöm inte dina småländska gener). Slå över vatten - precis så att det täcker - och släng i en kyckling- eller grönsaksbuljongtärning. Låt koka några minuter tills grönsakerna känns genomkokta, tillsätt en matsked röd currypasta och smaka av med salt och peppar.

Sjukt billigt, sjukt gott!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?