fredag 2 september 2011

orientation days

Två av de längsta dagarna i mitt liv är äntligen över. Visst är det snällt att universitetet vill välkomna oss med middagar och rundturer men det finns gränser för hur stora mängder information, överpeppade studentklubbsmänniskor och vilsna Erasmusstudenter man orkar med. Särskilt när man är sjuk och gnällspikig. Men hey, vi bor på Irland. Vi <3 Irland. Är däremot o-förtjust i att behöva gå upp tidigt och kallprata med folk som pratar lika dålig engelska som jag själv.

2 dumma grejer med att jag för tillfället är Erasmusstudent är
- att jag känner mig rätt mätt på hela denhär träffa en miljon nya vänner från andra länder-grejen (se Skottland 2009)
- att jag har väldigt svårt för studentikosa saker

3 hemskt bra grejer med att jag för tillfället är Erasmusstudent är
- huskatterna! (inte för att de strictly speaking ingår i Erasmuspaketet, men helt klart ett plus i kanten ändå)
- Lisen! (även om inte hon heller ingår i Erasmus utbud)
- att få virra runt på Irland ända fram till jul

/H

PS. Lisen i en något undrande ton:
"Träffade du verkligen en miljon nya vänner i Edinburgh?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?