tisdag 27 september 2011

rastfull och rastlös

När man pluggar två internetkurser på distans* krävs det mycket disciplin.

Det har inte jag.

Alltså, jag gör mina uppgifter och skickar in dom i tid men i och med att jag varken har schemalagda föreläsningar eller salar att springa till så sker mitt arbete oftast på sängkanten på morgonkvisten (för mig; typ halv elva) eller nattkröken (för mig; typ kvart i tre).

Känner mig lite som Jason Segel i Forgetting Sarah Marshall när jag arbetar i min pyjamas och äter ohälsosamma mängder flingor. Dock har jag inte fått chansen att bonda med Russell Brand på en surfingbräda än men det kommer nog.

Ska vi bilda en liten studiecirkel, du och jag, Russell?

*jag fattar inte varför jag alltid skriver ut båda. man förstår väl att en internetkurs är på distans och att en distanskurs är på internet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?