torsdag 1 september 2011

citatfest (aka. man säger att frekvent uppdatering är bra)

Stötte på en sympatisk men mycket märklig bartender* igår. Jag hävdar att han var den halvförvirrade kombon mellan sockerkickad och sinnesslö men H påstår att han bara var new-@-work.

Jag: En Irish Coffee, tack.
Bartendern (förvånad): EN IRISH COFFEE?!
Jag: Eh, ja. Tack.
Bartendern (förvirrad): ASSÅ VI HAR LIKSOM INGEN GRÄDDE TILL DEN!
Jag: Okej, men det är lugnt. Jag kan ta utan!
Bartendern (sjukt förvånad): EN IRISH COFFEE UTAN GRÄDDE?!

Sen fick jag min irländska kaffe utan grädde. Med grädde. Oklar grej?


*ej att förblanda med Mannen i mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?