OBS! DETTA INLÄGG INNEHÅLLER OHÄLSOSAMMA MÄNGDER GNÄLL. KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS.
Idag skulle vi lämna in våra kursregistreringspapper till International Office. Dethär med att välja kurser har tagit ganska mycket tid och planerande eftersom man först måste hitta kurser man kan tänka sig att läsa, sen kolla upp så att kursernas scheman inte krockar med varann, därefter kolla med hemuniversitetet om de godkänner ens kursval, sen leta upp sin koordinator på universitetet här så hen kan skriva på och så till sist lämna in alla papper till International Office. Om man inte lämnar in sina kursval innan imorgon eftermiddag får man betala 20 euro i böter. (Vilket inte är tillnärmelsevis lika underligt som att man måste betala 170 euro om man åker på att skriva omtenta?)
Eftersom jag inte fick klartecken om mina kurser från Umeå förrän igår så kunde jag inte fixa underskrift från koordinatorn förrän idag. No worries, tänkte jag och mina fellow Umeåkursare, sista inlämningsdag är ju ändå inte förrän imorgon och koordinatorn har kontorstid efter lunch. Vad koordinatorn glömt meddela oss om var att han reste iväg på konferens igår och inte kommer tillbaka förrän på måndag.
Tur då att International Office finns till hands för oss utbytesstudenter. Det känns tryggt att mötas av personal som rycker på axlarna och säger att "ni borde ordnat underskrifterna tidigare, dethär är inte vårt problem". Dumma oss! Vi borde ju givetvis förstått att när koordinatorn påminde oss om sina kontorstider (tisdag, onsdag, torsdag) igår morse så menade han såklart alla torsdagar UTOM denna veckan.
Allting ordnade sig till slut för när IO-kontoret fyllts till brädden av förvirrade koordinatorlösa utbytisar gav personalen upp och skrev under våra blanketter själva. 1-0 till utbytisarna!
/H
dom e ju idioter! Snyggt jobbat dock ;-)
SvaraRaderaYAY! tur!
SvaraRaderaDumtdumtdumt. Men tur att det löste sig till slut.
SvaraRadera