måndag 5 september 2011

aaron you're being strange

Är det bara jag som tycker att det är helt normalt att stiga upp i ottan för att skriva ett frivilligt grammatikprov för skojs skull? Efter att ha roat mig med grammatiska klurigheter en stund var det dags för litteraturföreläsningar. Den första var en omskakande upplevelse - föreläsaren (som pratade på både ut- och inandning) pepprade oss med irländska litterära referenser på tämligen obegriplig dialekt. Den andra föreläsningen var bättre. När läraren höll en tio minuters utläggning om varför Sense and Sensibility är helt briljant så kände jag att jag hamnat i rätt klassrum.

Sen gick jag hem till lillasystern och katterna och C-uppsatsfunderingar. Gav dock upp efter en stund och drog med mig Lisi in till stan för att möta upp en kompis för lite småturistande och middag. Nu är min hjärna lite sömnig.

/H

3 kommentarer:

  1. Normalt vet jag inte men det låter som du, på ett bra sätt :-) Den andra föreläsningen kanske e någonting då ja ;-) Puss!

    SvaraRadera
  2. Låter perfa för dig fining! Vad ska Lisen plugga i vår som är så Verkligt?
    kram!

    SvaraRadera
  3. Ska plugga PR-orienterat, förhoppningsvis blir det ett kandidatprogram men jag får la se om jag kommer in, annars blir det kurser på samma spår.

    Ha det gött!

    /Lis

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?