måndag 14 maj 2012

vad man kan göra med en sånhär dag:

Få total panik över sin pass-situation. Jättebra att vänta tills två veckor innan man flyger hem med att kolla upp om ens pass fortfarande är giltigt. Helt klart ett av mina smartare drag.

Har mejlat ambassad. Väntar nu på svar med hjärtat i halsgropen ungefär. Vill ju visserligen inte alls åka hem, men vill ännu mindre fastna passlös på Dublin Airport. Hjälp.

/H

Förtydligande: Vad jag är osäker på är alltså inte när passet går ut (slutet av augusti) utan om det fortfarande är giltigt för att flyga Irland-Sverige. 

4 kommentarer:

  1. Men herregud! Hoppas allt löser sig, jag vill ju träffa dig!
    Puss från NSD

    SvaraRadera
  2. du är märklig. passet går ut i augusti? du kan resa röven av dig tills passet går ut, och till och med efter det inom schengeln. /L

    SvaraRadera
  3. dagens spexiga nyhet: Irland ingår inte Schengen. FML.

    SvaraRadera
  4. Du reser ju TILL ett land som ingår i Schengen så det kan omöjligtvis vara ett problem :o) Puss, puss från Mamma Mu

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?