fredag 18 maj 2012

i hear the drizzle of the rain

Jag bodde i Skottland en höst för vad som känns som längesedan. Det regnade jämt. Oftast på tvären. Mina stackars converse var alltid lätt fuktiga. Och nu har jag bott här i Limerick sen i augusti där det, om det nu ens är möjligt, verkar regna ännu mer än i Skottland.

Vad jag inte förstår är hur jag fortfarande inte tröttnat på det? För jag älskar ju fortfarande att promenera i stilla duggregn, att höra regndroppar smattra mot fönstret, att hoppa i vattenpölar i ösregn på väg hem från puben.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?