onsdag 16 maj 2012

hermitage green osv

Igår kväll drog vi ner till Scholars för svingrymma Hermitage Greens sista spelning för terminen. Dom är så satans bra. Hela UL älskar dem så stämningen var på topp, inte minst för att dethär är sista veckan på terminen*.

Till och med, jag som inte ens pluggat här den senaste terminen, blev lite sentimental när jag såg alla Erasmusbekanta som snart åker hem. Och då pratar vi alltså bland annat om en del människor som jag aktivt försökt undvika hela terminen? Tänk vad lite öl och bra musik och nostalgiskt grupptryck kan göra med en.

När Scholars stängde gick vi hem till kavaljeren där det blev kebab och 80-talsfest för två. Idag är vi så att säga lite trötta men hade i alla fall ork nog att pallra oss in till stan för frukost på favoritfiket. Älskar att vi nu är så mycket stammisar att vi inte behöva kolla menyn utan beställer direkt när vi kliver in genom dörren.

/H
 

*Ni vet detdär jag sa om att i princip alla irländska studenter åkt hem nu? Not so much. De har tydligen bara flyttat ifrån College Court.

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt allt låter!!!

    SvaraRadera
  2. Tycker fortfarande att det här med att glida ner i taxi och äta frukost på lokal låter så glassigt. Lite New Yorkskt nästan? Eller vardagsfröjd, för att citera Magdalena Ribbing.

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?