måndag 21 maj 2012

road trippin'

Klockan 06.30 imorse satt jag inklämd i en fullproppad bil. Lite som om ett korridorsrum fått fötter, stegat fram till närmsta bil och kräkts i baksätet. Igår packade vi nämligen ihop kavaljerens rum och bestämde oss för att inleda veckan med en liten morgon-road trip till Waterford. Det måste vara så roligt att vara förälder till studenter som dyker upp ibland och fyller hela hallen (eller garaget...) med prylar. Kan tänka mig att det är sånt som piggar upp en måndagmorgon.

Något som på riktigt piggar upp en måndag är att åka bil genom det allra vackraste landskap. Se morgondimman kring bergen (!) gå över i solsken och lyssna på radio med någon man tycker om. På en kanal diskuterade de arbetsintervjuer. En tjej berättade om en intervju hon varit på. "Vad skulle du ta med dig till oss som företag?" frågade de. "Mina lunchsmörgåsar" svarade hon. Hon fick jobbet.

/H

1 kommentar:

  1. "Lite som om ett korridorsrum fått fötter, stegat fram till närmsta bil och kräkts i baksätet." Hahaha. Det roligaste jag har läst den här veckan (möjligen undantaget det där med den "ärkereaktionäre" nissen). Också väldigt målande, kan verkligen föreställa mig hur det såg ut.

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?