torsdag 20 september 2012

the usual

Överlevde den "interaktiva" tretimmarsföreläsningen i Contemporary African Literature in English. Men jesus maria vad läraren gör mig nervös. Hon slänger ur sig frågor stup i ett och vrålar NO!!! WHY??? eller FAIR ENOUGH!!! så fort man slutar prata. Tar i från tårna verkligen.

Har pluggat och föreläst mig* exakt hela dagen. Dagens höjdpunkt (utöver intressanta kursböcker /mvh nörden) var imorse när jag tog en taxi från kavaljeren hem till mig och träffade min favorittaxichaufför. Som kände igen mig och allt! Är rätt känd här. Igår kväll när vi ringde och beställde pizza avbröt killen oss mitt i beställningen: "Jamen okej, jag vet vad ni vill ha. Och ni bor i Cappavilla va?". Nästa gång ska jag bara säga "the usual". Har alltid velat göra det.

/H
*älskar att hitta på nya reflexiva verb

1 kommentar:

Vad har du på hjärtat?