onsdag 5 september 2012

undrens tid är inte förbi

De två rumskompisarna verkar o-evil-cheerleader-aktiga. Och nyss lyckades jag ta en dusch utan att frysa ihjäl eller skålla mig.

Detta kan bero på att jag lyckades trycka på rätt knappar och ställa in alla mystiska timerklockor rätt. Men eftersom detta är Irland så kan den lyckade duschningen lika gärna bero på
a) en okänd ekvation i stil med påslagen vattenkokare + avstängd skrivbordslampa = varmvatten
b) att det just nu är ebb utanför Australiens sydvästra kust
c) att någon nere i receptionen plötsligt bestämde sig för att sätta igång varmvattnet i block 6

Jag vet inte. Jag ifrågasätter inte heller. Man får vara glad för varje normal dusch man får här på Den Gröna Ön.

/H

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick behålla ditt fina rum och inte behövde flytta :o) Vad är det för nationalitet på dina roomisar? Puss, puss Mamman

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?