Idag har jag ätit lunch med Caitlin Moran. Man kan alltså dra slutsatsen att jag inte hittat några vänner här. Än. Årets utbytesflock verkar mest bestå av franska och tyska studenter som rör sig i par (lite som svanar) och efter att ha delat hus med sex stycken evil cheerleaders förra terminen är jag helt ärligt livrädd för irländska tjejer.
Har dock haft lite kontakt med irländska killar idag. Två irländska män i bil har tutat på mig och två gemytliga grabbgäng har lutat sig ut genom bilfönster och vrålat saker åt mig som jag antar skulle provocera mig om jag förstod vad de sa. MYSIGT VÄRRE.
För att peppa mig lite ägnade jag förmiddagen åt att handla upp hela Boots och äta lunch på mitt och kavaljerens stammisfik. Med Caitlin Moran till sällskap som sagt. Världen, läs hennes bok!
I detta nu hör jag prasslande från andra sidan lägenheten. Kanske en ny rumskompis? Kanske en oklar prasslare? Spänningen stiger.
/H
Riktigt gemytliga! Svin.
SvaraRadera