onsdag 12 september 2012

dethär med att dra alla över en kam

Idag hände det igen. Är på väg hem från campus när någon i bil börjar tuta frenetiskt. Kör den vanliga rutinen*: stelnar till, fnyser, går vidare. Men biljäveln slutar inte tuta? Vänder mig om för att be personen dra åt helvete. Inser att personen i fråga är min pojkvän, som vill skjutsa mig hem. Ehe.

/H

*det kan hända att jag ibland, när det ropas obsceniteter eller busvisslas, brukar addera en obscen fingergest till den vanliga rutinen. 

2 kommentarer:

  1. Haha! Hellre säker än sorglig ;)
    Puss från NSD!

    SvaraRadera
  2. "en obscen fingergest", haha. That's the spirit!

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?