tisdag 16 oktober 2012

rubriker är överskattade

Kom precis hem*. Vilket betyder att jag hängt på campus elva timmar idag. Elva timmar av sista-minuten-uppsats-hets, uppsatsinlämning, grupparbetsmöte, feministföreläsning och en och annan fikapaus. Men mest plugg. Pluggpluggplugg.

Skulle aldrig överlevt utan Starbuckskaffet (ja, vi har ett litet Starbucks på campus, vet att ni är avundsjuka) och de fina människorna. Ska till exempel göra redovisning med två fantastiskt snälla irländskor på torsdag. Hur ofta har man trevligt på grupparbetsmöten? Inte så ofta va.


/H

*Hahaha glömde först att lägga till ett "hem". Underbart awkward det hade blivit om jag inte noterat det innan publicering.

2 kommentarer:

  1. Kaffe kan vara räddningen ibland, eller skillnaden mellan vakenhet och koma :o)
    Själva sitter vi, jag, Pa & Tass i soffan och vilar lite efter en buffémiddag hemma hos Hammarins. Gott och mycket uppskattat för ett päronpar helt i avsaknad av kök!!! Puss, puss och lycka till tusenfalt med alla tentor/uppgifter/presentationer!!!
    Ma & Pa & Tass

    SvaraRadera
  2. Är sjukt avundsjuk men tröstar mig med espressohouse varje morgon i Sthlm ;)
    NSD

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?