torsdag 5 april 2012

våryra

Inledde dagen med morgonpromenad i vårsolen. Bara jag och grönskande träd, en glatt blå flod och små farbröder med ännu mindre hundar som sa "hej! goddag! vilken UNDERBAR morgon!". Farbröderna alltså, inte hundarna.

Gårkvällen blev inte alls som jag tänkt mig men mycket bra ändå. Planen var att äta kikärtssallad och läsa Vanity Fair. Istället blev det pizza och amerikanskt pistolprogram (fråga inte) med kavaljeren och hans rumskompis.

Och idag! Idag ska jag tvätta och packa och ha mig för ikväll sätter vi oss på nattbussen till Dublin. Imorgon bitti landar vi på svensk mark och peppen är skyhög. Men först och främst ska jag applicera narratologi och intertextualitet på The Lion, the Witch and the Wardrobe. Gotta love min delkurs i barnlitteratur.

/H

1 kommentar:

  1. Vad är det för konstiga termer? Räcker det inte med att säga att den är en jätte-jättebra bok?
    undrar din okunniga Mamma Muuuu :o)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?