En bra grej med dåligt isolerade irländska hus är att när det blåser ystra stormvindar runt knuten (som idag) så känns det lite som att man bor i en båt. För här knakas och susas så till den milda grad att det inte skulle förvåna mig om hela huset står och gungar lite fram och tillbaka. Det enda som saknas är kluckandet när vågorna skvalpar mot skrovet.
/H med båtabstinens
PS. Sitter på allvar och dagdrömmer om doften av bottenfärg.
en liten båt blir ofta våt...om magen när det stänker! en liten båt, blir ofta våt...om magen när det stänker :o)
SvaraRaderaFaktum är att om du saknar båtliv så kan Haffsårkesterna sjösättas när som helst :o
Puss, puss fr Mamma Muuuu