fredag 16 november 2012

så många frågor och inga svar

1. Varför finns det så oerhört mycket korkade människor i världen?
2. Hur är det meningen att man ska dricka jelloshots?*
3. Varför kissar min lillasyster i brännässlor mitt i en stad? I november?
4. Varför passar (nästan) alla människor så bra i gitarr?
5. Är det märkligt att gå på demonstration helt själv?
6. När börjar helgen?

*Gjorde ett tappert försök igår men det mesta hamnade nånstans i armbågstrakten på min kavaj och eventuellt i mitt hår. Kände mig som Melker när han ska ta sitt lugnande piller när ungarna ror bort sig i dimman.

2 kommentarer:

  1. Helgen börjar väl när vardagen tar slut? Hoppas jag!
    //Flickan i flyttkaoset [NSD]

    SvaraRadera
  2. 1, ja säg det, och man tar sig för pannan när man inser att de är många, och framför allt - de har rösträtt???!
    2, Om du menar Jello som jag minns Jello från Great Britain anno typ medio 70-talet så är det helt OK om det hamnar i armbgågstrakent. Melkes lugnande piller fastnade någonstans bakom näsan, var det inte så?.. (tror det står ungefär: "....ååååårssch...." i boken - om det hamnat där så hjälper det nog.
    3; ???!!!!! Som Mor ställer jag mig frågande...vet inte om jag önskar att söka utreda detta närmare??! Borde jag??????
    4, "I have a dream..." men så fort jag ska stämma så går strängarna av, märkligt....
    5, Svaret är enkelt: Aldrig!! Ensam är stark och känner man tydligt för en sak skall man följa sitt hjärta!
    6, Awfully sorry, men just precis nu när jag läst detta så är den nog typ över eller iallafall på god väg åt det hållet.... Snarare dags att gå och nanna-sova.
    Godnatt och 1000 kramar
    Mamma Mu :o)

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?