A och jag skulle göra en redovisning för två veckor sen. Vi bad att få skjuta upp den. Det fick vi. Bara det är ju fascinerande.
Igår, två dagar innan redovisningen, känner vi att nu är det dags att ta tag i detta. Får ett sms av A: "Jag kommer hem till dig ikväll och så får vi dethär överstökat. Nu får vi skärpa oss!". En timme senare plingar hon på med famnen full av pizza och öl. Om vi jobbade på redovisningen igår kväll? Not so much.
Därför anordnade vi ett krismöte i mitt kök i förmiddags. Det slutade med att vi tittade på dåliga musikvideor och åt pepparkakor. Och nu, när vi sitter här på bibblan med döden i hjärtat och slösurfar så ser vi att vi fått mejl om att onsdagsseminariet är inställt. Vår redovisning är uppskjuten en vecka till.
Herregud vad vi inte förtjänar det men YES YES YES.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?