onsdag 7 november 2012

kvällen i korthet

Kom hem efter ännu en heldag på campus och lyckades på nåt sätt helt glömma bort att jag har en redovisning att förbereda till imorgon. Blev påmind. Fick panik. Skulle hetsäta marabou för att sockerchocka igång hjärnan, slutade med att jag bröt en nagel på en chokladbit. Och i hissen upp mötte jag en salongsberusad bekant som tyckte det var förfärligt att jag varit på bibblan hela kvällen: "OH HANNAH, that's dreadful. Absolutely dreadful".

Sitter alltså här med en trasig nagel och en oskriven uppsats. Inte ens en liten valvaka hinner jag med. Absolutely dreadful.

1 kommentar:

Vad har du på hjärtat?