torsdag 1 november 2012

om ni undrar vad jag var igår


Ställer mig dock lite frågande till detta uttalande då jag var iförd knallröd tröja med gigantisk illgrön julgran på och tantstrumpbyxor. Och bar runt på en liten liten dagbok. Kan du gissa vem jag var? 

Såhär var det: Igår eftermiddag åkte jag och M in till stan för att leta Halloweenutstyrsel. Alla bisarra sexy nurse/prisoner/beer bottle/princess/dragon-kostym fick oss att dö lite inombords.

"Jag orkar inte med Halloween. Jag vill inte klä ut mig till nånting bisarrt sexigt. Jag känner mig som Bridget Jones."
"Jag med."
"Let's vara Bridget Jones ikväll!"

Så det var vi. Båda två. En skandinavisk klon-variant av Bridget helt enkelt. Jag gick till och med lite som Bridget Jones då tantstrumpbyxorna var modell pressa-ihop-allt-fett = så tighta att det på riktigt gjorde ont att ta för stora steg.

Var även mindre nöjd med att pressa-ihop-allt-fett-grejen resulterade i att fett som jag inte visste att jag hade pressades upp i små prydliga valkar precis under rumpan. En högst Bridget Jonesig sak att råka ut för. Hade i alla fall roligt trots strumpbyxorna. Kom hem med en säkerhetsnål i örat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?