Fast alla våra flatmates gömmer sig inte. Efter världens längsta resdag bestämde vi oss för att ha en lugn, tidig kväll med te och ett litet True Blood. Men den planen gick om intet när vi stötte ihop med två killar och en cykel i vår pyttelilla hall. Det visade sig vara en av våra flatmates, engelske M, och hans bästa vän som var på väg in till stan för att ta en öl med några andra och de undrade om vi ville hänga på. Så trevligt! Sa vi och hoppade in i baksätet på deras bil med överfallssprayen i beredskap. Man får inte vara dum.
Allting gick finfint tills vi insåg att "ta en öl" inte alls betydde "ta en öl" utan "dricka enorma mängder läsk och dansa som galningar till klockan två". Men innan dess hann vi lyssna på mysig livemusik ett par timmar och dessutom fick vi ju skjuts hem*. Väl hemma igen tog vi på oss så mycket kläder vi kunde hitta och kröp ner i samma sidensovsäck för att huttra oss igenom en av vårt livs kallaste nätter. Lisi anförtrodde mig över frukostteet att hon övervägt att krypa ner mellan sängbotten och madrassen för att värma sig.
*Ja, mamma och pappa, vår flatmate som körde var spiknykter och ja, alla hade säkerhetsbälten.
/H
Låter som en härlig start på er vistelse! Hoppas ni hade superkul!
SvaraRaderaKram till er båda från kusin Anna