Huset vi bor i delar vi med fem andra personer, några är tydligen studenter men dom är nedrans bra på att gömma sig i sina rum, så vi har inte riktigt utbytt artigheter ännu. Köket delar vi tydligen också med två katter, och eftersom ingen verkar ha uppfattat något namn så kallar vi dom temporärt Lilla Katten och Stora Katten (alternativt samlingsnamn när dom är i vägen; Kattfan).
Vårat accomodation är kanske inte världens renaste, men det har sin charm! H och jag trängs med resväskor i västra Europas kallaste rum (som förhoppningsvis blir västra Europas mest vältempererade rum i eftermiddag när landlorden svänger förbi) och ska idag gå ut på jakt efter lite förnödhenheter. Typ värmeljus, mjölk till teet och täcken. Sådant man inte riktigt kan leva utan.
Ha det gött!
/L
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?