tisdag 30 augusti 2011

campusorientering och spiksoppa

Idag har vi checkat runt på universitetscampus - jäklar i min lilla låda vad stort det är! Har tjatat på H att hon måste ta med kameran någon gång så att hon kan ta massa bilder på det finfina universitetet hon går på.

Snart är det dags för middag. Av ren tidsbrist hann vi inte gå längre än till någon oklar form av Pressbyrån som ligger här i krokarna och inhandla ingredienser till kvällens sommarsoppa. Självfallet var utbudet brett som en ostkant och priserna skyhöga så ikväller ska jag svänga ihop en sommarsoppa utan ärtor, blomkål, grädde och persilja - men! med en jävla massa hönsbuljong.

Detta blir förhoppningsvis den sista herre-min-get-vad-ska-vi-äta-ikväll-affären-ligger-fem-kilometer-bort-och-stänger-om-en-halvtimme-middag; vi har nämligen äntligen funnit en ledig hyllplats i köket (all vår skafferimat står för tillfället i garderoben) så imorgon ska vi gå loss på Lidl.

1 kommentar:

  1. Instämmer i tjatet: ta med kameran så vi får se!

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?