tisdag 12 juni 2012

juni, hittills, i korthet

Gosar med Tassaliten. Återvänder till världens bästa sommarjobb. Läser Daphne du Maurier och får uppsatsabstinens. Hänger med min maffiga Lillasyster. Planerar sommaren och hösten och tycker att det får räcka så. Födelsedagsfirar barndomsvän. Beundrar Slottsbacken by night. Pratar med min allra käraste norrlänning, över ost och vin, i telefon i tusen år. Tar ner alla tavlor och spikar upp nya. Grillar med släktingar. Planterar om pelargoner och önskar mig gröna fingrar i 22-årspresent. Tittar på Morden i Midsomer med mamma. Pratar mig igenom fotbollsmatcher med en blivande statminister. Skypar sent sent varje natt. Klagar precis som alla andra på det eviga regnandet men tycker i hemlighet att det är hemskt mysigt. 

/H

1 kommentar:

  1. Iiih! Gick omplanteringen bra??
    Vilka underbara inlägg du skriver <3

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?