I kassan möts jag av en trevlig irländsk man men när man har tänkt i versmeter och anapest hela dagen, samt enbart pratat svenska så är det inte så jäkla lätt att kallprata när man dessutom måste räkna ihop alla satans cent-mynt samtidigt.
Kassören: That's an awfully big hole you got in your jeans there, ey?
Jag: Sorry about that!
Ursäkta, MEN VAD FAN? To be fair så var det en väldigt märklig fråga - jag tyckte förövrigt att mina byxor såg lite lock'n'loll ut - men kunde jag inte ha svarat något bättre? And oh, det blir värre.
Kassören (förhoppningsvis oberörd av tidigare groda) It's nice out there today, isn't it a bit too warm for that jacket?*
Jag: Irish weather, you know!
URSÄKTA MEN ÄR JAG TAPPAD ELLER? Vad är det för jävla svar? Snacka om cocktailkonversationspanik. Ska jag hålla på så här blir det kaos på campuspuben ikväll.

/L, crowdpleaser
*jag hade min skidjacka - hur jag tänkte? oklart. /svett-lana
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Vad har du på hjärtat?